امروز بازار را در حالی آغاز می کنیم که بازار با یک چالش همراه است .

طرح جدید فولاد واقعا ابعاد عجیبی دارد جلوگیری از صادرات و نرخ گذاری ها و موارد دیگر همه باعث شده تا شرایط عجیبی را در بازار شاهد باشیم  و این حس ترس را به بازار امروز منتقل می کند و فشار فروش زیادی به گروه و سپس به بازار وارد خواهد کرد . واقعا الان موقع این طرح نبود و زمانی که تاره بازار در حال برگشت است این دست خبر ها می تواند برای برگشت بازار مخرب باشد .

اما طرح مجلس بیش از همه برای سنگ آهتی ها خوب است و سود های عجیبی را برای انها رقم می زند و البته ناشی از ازادسازی نسبی است که زنجیره تامین فولاد باید به ان تن بدهد . کچاد کگل و کنور و کگهر هر ۴ شرکت خوب رشد سود خواهند داشت . ومعادن هم با سهامدار بودن در این گروه مورد توجه قرار گرفته است .

ولی یک نکته در مورد این خبر این است که نباید عجله کرد زیرا تصویب این طرح بعید است به این راحتی ها باشد اما تاثیر روانی آن را در بازار خواهیم دید .

در مورد بازار امروز با منفی شدن بیشتر نماد ها در آخر بازار دیروز انتظار داریم بازار با فشار فروش سنگینی آغاز کند . بهترین سناریو بازار این است که یک ساعت اول و یا نیمه اول منفی و بعد رفته رفته بهتر شود ولی فشار گروه فولادی روی بازار سنگین خواهد بود .

 

 

 

پایگاه اطلاعات رسانی رایگان دانش سرمایه آرکا 

آموزش جامعه بورس برای اطلاعات بیشتر کلید کنید

آخرین اخبار بازار سرمایه میتونید کلیک کنید و ببینید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *