شاخص کل در تایم فریم هفتگی از ابتدای حرکت شارپ خود با استراتژی گن تحلیل شده است. پس از برخورد شاخص به تلاقی دو زاویه مهم در محدوده 1100 شاهد رشد شاخص تا زاویه 26.5 (محدوده 1580) بوده ایم اما به دلیل شکست پرقدرت این زاویه در گذشته شاخص توانایی عبور از آن را نداشت. دلیل دیگر پایان نیافتن اصلاح زمانی شاخص بود. نکته قابل توجه مومنتوم کمتر موج اخیر هفتگی در اصلاح موج قبل است و نکته مهمتر واکنش به خط سبزرنگ ترسیم شده می باشد که این زاویه نشان از اتمام اصلاح زمانی شاخص است. بشرط حفظ این خط در تایم هفتگی احتمال رشد شاخص تا محدوده خط زرد رنگ در گام اول محتمل تر است. در صورت شکست هرکدام از زوایا این تحلیل آپدیت خواهد شد.

زعفران بهمن در تایم 15دقیقه در روند نزولی قرار دارد و خط روند صعودی را شکست و فرصتی جهت فروش باز ایجاد کرد.
اولین حمایت محدوده 42700 و در صورت شکست این حمایت هدف بعدی 41800 و سپس 41000

برای امروز افت عرضه و ترس آن از سقوط ارز کمی فروکش کرد و دلار به بالای ۲۸ برگشته در سوی دیگر جنب‌ و جوش بازار در صنایعی مانند خودرویی و بانکی افزایش پیدا کرده و این خود می تواند عاملی برای توجه بیشتر سهامداران به بازار باشد .

البته بازار نشان داده که خیلی منظم و خاص حرکت نمی‌کند و همانطور که دیدیم روزشنبه آنطور خوب رفتار کرد و یکشنبه برعکس آن پیش می رفت و دیروز دوباره بهتر بود که دلیل آن هم افت جریان پول است .

از همین رو بازار امروز هم می تواند غیرقابل پیش بینی شود اما به نظر با توجه به شرایط معاملات دیروز آخر وقت، بازار نسبتا بهتری را برای امروز داشته باشیم و فضا نسبتاً خوب پیش برود .

امیدواریم کم‌کم اتفاقات و رویدادهای خوبی برای بازار رقم بخورد و فکر می‌کنیم گزارش‌های ۹ماهه بخشی از این موضوع باشد و انتشار آن کمک زیادی به بازار خواهد کرد .
البته جریان پول قوی هنوز در بازار وجود ندارد و این عمده نگرانی بازار است .

بدبینانه نخواهیم به بازار نگاه کنیم احتمالاً رنج خاص و مشخصی را نخواهد داشت و احتمالاً حول محور گروه های نظیر خودرو پالایش بانک می‌چرخد و اگر بدبین باشیم احتمالاً اتفاق روز یکشنبه هم ممکن است رخ دهد و بازار ابتدا مثبت و سپس منفی شود .

دانش سرمایه ارکا به صورت همه روزه برای همراهان خود سهام ها و اخبارهای بازار سرمایه را ارائه می دهد.

منبع: سازمان بورس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *