چگونه ترید در بازار فارکس را شروع کنیم

10 نکته ای که باید پیش از شروع معامله کردن در بازار فارکس در نظر بگیرید

در حالی که فرآیند معامله گری را یاد می گیرید، می توانید از منابع فراوانی که به صورت آنلاین موجود است، شما می توانید از آموزش فارکس از مبتدی تا پیشرفته بورسا استفاده کنید. در دوره های پیشرفته بورسا شما می توانید آموزش موج شماری الیوت را یاد بگیرید.

صرف نظر از اینکه در حین آموزش خود چه اطلاعاتی را جمع آوری می کنید، برخی از اصول کلیدی وجود دارد که همه معامله گران موفق باید هنگام یادگیری نحوه شروع تجارت فارکس از آنها استفاده کنند.

مدیریت انتظارات: سعی کنید زیاد روی سود تمرکز نکنید. این اضطراب می تواند قضاوت شما را مخدوش کند.

 

10 نکته ای که باید پیش از شروع معامله کردن در بازار فارکس در نظر بگیرید

پروفایل ریسک معاملاتی خود را تعریف کنید: بیش از حدی که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید.

یک استراتژی معاملاتی انتخاب کنید: هنگام شروع، استراتژی را انتخاب کنید که فکر می کنید برای شما مناسب است. به آموزش خود در مورد این استراتژی ادامه دهید. بعد از اینکه در آن مهارت پیدا کردید، شروع به آموزش خود در مورد جدید کنید. استراتژی های متفاوتی برای معامله کردن وجود دارد و شما می توانید تمام این استراتژی ها را در کلاس های آنلاین بورسا یاد بگیرید. دوره های آموزش موج شماری الیوت، دوره خصوصی معاملات هارمونیک در 10 هفته و پرایس اکشن به روش ال بروکس می توانند بهترین انتخاب برای شروع باشند.

احساسات خود را کنترل کنید: هرگز اجازه ندهید احساسات روی تصمیم های معامله گری شما تاثیر بگذارد؛ همیشه به استراتژی خود پایبند باشید.

از حد ضرر و سود استفاده کنید: «حد ضرر» شما را از متحمل شدن زیان های عمده در صورت سقوط سریع و عمیق بازار دور می کند.

از بازارها آگاه باشید: همیشه آنچه در بازارها اتفاق می افتد را دنبال کنید تا از روندهای فعلی یا رویدادهای بزرگی که می تواند بر آنها تأثیر بگذارد آگاه باشید.

زیاده روی نکنید: هنگام شروع، مطمئن شوید که خود را در معرض خطرات زیادی قرار ندهید. مطمئن باشید فرصت هایی که می بینید واقعا فرصت هستند و ریسک زیادی دربر ندارند.

در نهایت ضرر خواهید کرد: هیچ معامله‌گری وجود ندارد که بتواند بیانیه معاملاتی را نشان دهد که شامل یک ضرر نباشد. حتی بهترین معامله گران حرفه ای متحمل ضرر می شوند. یک معامله گر موفق کسی است که در نهایت بیشتر از ضررش درآمد دارد.

یک برنامه معاملاتی ایجاد کنید: یک برنامه معاملاتی سختگیرانه ایجاد کنید که تمام فعالیت های معاملاتی شما را دیکته کند. این به شما کمک می کند از همان ابتدا از ایجاد عادت های بد مانند تجارت بیش از حد جلوگیری کنید. شما برای موفقیت در این بازارها باید از چک لیست معاملاتی استفاده کنید و قدم به قدم با آن پیش بروید.

کارگزار مناسب را انتخاب کنید: می توانید از همان ابتدا با انتخاب کارگزار مناسب، ضررهای احتمالی عمده را از بین ببرید.

مدیریت ریسک

ابتدایی ترین دانشی که در مدیریت ریسک باید بدانید این است که هرگز نباید بیش از حدی که می توانید از دست بدهید معامله کنید. وقتی در نظر می گیرید که با چه مقدار معامله کردن بازار فارکس را شروع کنید، این موضوع به مسائل مالی شخصی و نگرش شما نسبت به ریسک بستگی دارد. معامله گری اغلب می تواند یک تجربه اعصاب خردکن و پر فشار باشد. یک راه ساده برای تسهیل این امر، به کارگیری استراتژی های محافظه کارانه است. این به شما کمک می کند تا با این شرایط کنار بیایید.

مدیریت ریسک

نحوه انجام معاملات فارکس با استفاده از مدیریت ریسک

به طور کلی می‌توان گفت که ریسک میزان ضرری است که قبل از بستن پوزیشن، مایل به تحمل آن هستید. با این حال، این احتمالاً ریسک ضرر دادن را دست کم می گیرد زیرا ممکن است متعاقباً نظر خود را تغییر دهید و متحمل ضرر بیشتری شوید. همچنین ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که یک بازار سریعتر از آنچه شما بتوانید واکنش نشان دهید حرکت می کند.

از یک استراتژی معاملاتی استفاده کنید

وقتی صحبت از تصمیم گیری می شود که کدام استراتژی معاملاتی فارکس بهترین و سودآورترین است، واقعاً هیچ پاسخ واحدی وجود ندارد. تعیین بهترین استراتژی های فارکس برای شما بسیار بین افراد انجام می شود.

این بدان معنی است که شما باید شخصیت خود را در نظر بگیرید و بهترین استراتژی فارکس را که برای شما مناسب است انتخاب کنید. چیزی که ممکن است برای یک معامله گر ایده آل باشد، ممکن است برای دیگری فاجعه باشد.

از کدام نوع تحلیل معاملات فارکس باید استفاده کنم؟

همه این استراتژی‌های ذکر شده در بالا، و همچنین بسیاری از استراتژی‌های دیگر، مستلزم نوعی تحلیل هستند. در زیر دو نوع تحلیل اصلی وجود دارد که هنگام یادگیری نحوه انجام معاملات فارکس باید در مورد آنها بدانید.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال مطالعه الگوهای قیمت یک دارایی خاص است. هدف این است که روند قیمت ها را برای پیش بینی حرکت های آینده شناسایی کنیم. چندین روش مختلف برای شناسایی روندها و الگوها در بازارها وجود دارد، اما بسیاری از تحلیلگران تکنیکال کار از الگوهای نموداری، الگوهای نمودار شمعی و اندیکاتورها استفاده می کنند.

تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی ابزاری برای تجزیه و تحلیل بازارهای مالی برای پیش بینی قیمت یک دارایی است. در تحلیل بنیادی فارکس، تحلیل گران بر وضعیت کلی اقتصاد تمرکز می کنند و عوامل مختلفی از جمله:

  • نرخ اشتغال
  • نرخ بهره
  • تجارت و تولید بین المللی
  • تولید ناخالص ملی

آنها هر یک از این عوامل و تأثیر آنها بر ارزش پول را ارزیابی می کنند. فرض اصلی برای تحلیل بنیادی در فارکس و سایر بازارها این است که قیمت فعلی دارایی ممکن است ارزش واقعی آن را منعکس نکند. بر اساس تحلیل بنیادی، بازارها ممکن است یک دارایی خاص را در کوتاه مدت به اشتباه قیمت گذاری کنند. برای موفقیت در امر معامله گری در بازار فارکس باید صبر و حوصله داشته باشید. به صورت کلی هیچ میانبری برای ورود به بازار فارکس و موفقیت در آن وجود ندارد و شما باید تمام مراحلی که بالاتر گفته شد را با حوصله پشت سر بگذارید.

اولین قدم برای شروع معاملات فارکس؟

از طریق کتاب‌ها، دوره‌های آنلاین و پلتفرم‌های معتبر، خود را در مورد بازار فارکس و استراتژی‌های معاملاتی پایه آموزش دهید.

چگونه یک کارگزار فارکس انتخاب کنیم؟

به دنبال کارگزاران تنظیم شده با شهرت خوب، پلت فرم کاربر پسند، اسپرد رقابتی و انواع جفت ارز باشید.

برنامه معاملاتی در فارکس چیست؟

یک رویکرد ساختاریافته که جزئیات ورود/خروج معاملات، مدیریت ریسک و ارزیابی عملکرد را برای حفظ نظم و بهبود ثبات ارائه می دهد.

حداقل سرمایه برای معاملات فارکس؟

وابسته به کارگزار متفاوت است، برخی حساب‌هایی با حداقل سپرده 50 تا 100 دلاری ارائه می‌دهند، اما مقدار بیشتر، انعطاف‌پذیری و گزینه‌های مدیریت ریسک بیشتری را فراهم می‌کند.

چگونه ریسک ها را در معاملات فارکس مدیریت کنیم؟

سطوح حد ضرر و سود را تنظیم کنید، تنها درصد کمی از سرمایه را در هر معامله به خطر بیندازید، از رویدادهای جهانی که بر ارزش ارز تأثیر می‌گذارند به‌روز باشید و به آموزش خود ادامه دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *