برای آن که بتونین در این بازار موفق بشین باید در ابتدای کار مقایسه بیت کوین و آلت کوین به خوبی مورد بررسی قرار بدید، تا بتونین سرمایه گذاری بهتر و حرفه ای تری رو داشته باشین. لازم به ذکر است با مقایسه بیت کوین و آلت کوین این را در خواهید یافت که سرمایه گذاری در این دو در زمان های مختلفی صورت می گیرد. در برخی از مواقع ممکن است خرید بیت کوین بهتر باشد و در برخی دیگر خرید آلت ها باعث بروز سود های کلان برای شما خواهد شد، تمامی این سوددهی بر اساس برهه های زمانی صورت می گیره.

نکاتی که شما در سرمایه گذاری بر روی این 2 وجود دارد با آموزش ارز دیجیتال آشنا خواهید شد، دانش سرمایه آرکا در ادامه این مطلب مقایسه بیت کوین و آلت کوین را بازگو خواهد کرد.

از تفاوت آلت کوین و بیت کوین ها چه می دانید

آلت کوین ( Altcoin ) چیست ؟

در آخر های سال 2008 ارز دیجیتالی به نام بیت کوین به عنوان اولین پول دیجیتال توسط فردی که بعد از گذشت 12 سال از به وجود آمدن آن هنوز خود را به عنوان ناشناس مانده است و خود را به صورت کامل معرفی نکرده است. این فرد خود را به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی کرده است اما از خود هیچ نوع هویت دیگری به جای نگذاشته است. بیت کوین اولین رمزارز ها بوده است و بعد از آن هر نوع ارزی وارد بازار شد به نام آلت کوین بوده است. هر کدام از ارزهایی که به وجود آمدند با یک هدف خاصی به وجود آمده است. هر کدام از بیت کوین ها و آلت کوین ها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند.

در ادامه این مقاله با دانش سرمایه آرکا مقایسه بیت کوین و آلت کوین را به صورت کامل آشنا خواهید شد. بعد از بیت کوین تا به امروز رمزارزهای زیادی وارد بازار شده اند اما یکی از بهترین و با ارزش ترین رمزارزها را می تونیم به عنوان بیت کوین معرفی کنیم. بعد از بیت کوین همون طور که گفتیم هر رمزارزی که به وجود اومده رو آلت کوین می دونن. بیت کوین رمزارز اصلی هستش اما بعد از تمامی ارزهایی که به وجود اومدن تماما به نام آلت کوین نامیده میشن.

شما می تونین هر کدام از رمزارزهایی که می خواهید را انتخاب کنید و یا به استخراج، خرید و فروش آن ها بپردازید. امروزه رمزارزهایی که به وجود اومدن دارای ارزش بالایی هستن و شما می تونین آن ها را خرید و فروش کنید. آلت کوین ها تقریبا شبیه به هم هستن زیرا تمامی اونا دارای یک نوع برنامه مشابه هم هستن. آلت کوین ها تفاوت های زیادی در نحوه استخراج و نحوه تراکنش هایی که دارن باهم تفاوت دارن. تا به امروز 5000 ارز دیجیتال به وجود اومده.

آلت کوین چیست

بیت کوین ( Bitcoin ) چیست؟

بیت کوین نام یکی از ارزهای دیجیتال است که در چند سال اخیر دارای رشد بسیار خوبی داشته، این ارز دیجیتال توسط فردی به نام ساتوشی ناکاموتو تولید شده است. ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 این ارز دیجیتال رو روانه بازار کرد. همون طور که گفته شد بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که پا به دنیای کنونی گذاشت. برای این که بتونین بیت کوین را به دست بیارید باید از 2 راه زیر اقدام کنید:

  • استخراج
  • ترید و یا خرید و فروش

با به کار بردن یکی از روش های بالا شما می تونین به راحتی ارز دیجیتال بیت کوین را به دست بیارید. بهترین راه برای به استخراج در آوردن این رمزارز هایی بیت کوین استفاده و خرید یک دستگاه ماینر خوب می باشد. شما می تونید بعد از خرید یک دستگاه ماینر خود اقدام به استخراج بیت کوین کنین.

تفاوت بیت کوین و آلت کوین

در آموزش ارز دیجیتال شما باید به صورت کامل مقایسه بیت کوین و آلت کوین را انجام دهید. در ادامه با دانش سرمایه آرکا به مقایسه بیت کوین و آلت کوین خواهیم پرداخت. آلت کوین ها در مقابل بیت کوین ها دارای هدف های متفاوتی برای تولید شدن دارن. هر یک از آلت کوین ها برای رسیدن به چندین هدف ایجاد شدند. شما با مطالعه وایت پیپر هر یک از آلت کوین هایی که می خواهید را مورد بررسی کامل  جامع خود در آورید.

 یکی از دیدهایی که باعث بروز تفاوت در این دو ارز دیجیتالی می شود می توان به مدل اقتصادی بودن اونا اشاره کنیم. دید بعدی که می تونیم در نظر بگیریم روش توزیع شدن اونا هستش. برخی از آلت کوین ها می تواند برای افراد خاص مورد استفاده قرار بگیرد به عنوان مثال ممکن است یک آلت کوین فقط مختص به مردم یک شهر باشد. برخی از آلت کوین ها وجود دارند که به حریم خصوصی و امنیت نسبت به بیت کوین بیشترین اهمیت را می دهند. یکی از همین ارزها، رمزارزهای مونرو هستند.

یکی از اصلی ترین معایب که بیت کوین داره می تونیم به حریم خصوصی اون اشاره کنیم. بیت کوین به حریم خصوصی کاربران اهمیت زیادی نمیده. تمامی افراد در یک این شبکه می تونن به راحتی تمامی تراکنش ها را ببیند و مورد بررسی قرار بدن. لازم به ذکر است تراکنش ها اطلاعات زیادی را در اختیار کاربران دیگه قرار نمیده ولی همین که این گزینه داخلش وجود داره می تونه یکی از معایب اصلی بیت کوین به حساب بیاد. تمامی آلت کوین ها این مشکل رو ندارن و فقط برخی از اونا هستن که این گینه رو رعایت نکردن. لازم به ذکره که بیت کوین از امنیت فوق العاده ای برخوردار شده و فقط تنها مشکلش همین حریم خصوصی هستش.

مقایسه بیت کوین و آلت کوین

تفاوت بیت کوین و آلت کوین در ذخیره سازی چیست؟

در مقایسه بیت کوین و آلت کوین باید با نوع ذخیره سازی این 2 ارز دیجیتال نیز آشنایی داشته باشید. لازم به ذکر است که ذخیره سازی بیت کوین و آلت کوین هر دو به یک صورت انجام میشه. شما به راحتی می تونین تمامی این ارزها را در داخل کیف پول دیجیتالی خودتون ذخیره کنین. لازم به ذکره که برخی از آلت کوین ها دارای کیف پول های اختصاصی هستن و شما فقط می تونین اون ارز رو دال اون کیف پول مختص به خودش قرار بدین.

در ابتدای کار اول ببینید که آلت کوین شما که مورد انتخاب قرار داده اید از چه نوع کیف پول هایی پشتیبانی میکنه بعد از آن با توجه به پشتیبانی اون می تونین به دریافت کیف پول های بپردازید. هنگامی که می خواهید کی پول مورد نظر خود را انتخاب کنید به امنیت، رابط کاربری، اعتبار و.. آن باید دقت کنید. دانش سرمایه آرکا در این کار و انتخاب بهترین نوع کیف پول ها با آموزش ارز دیجیتال همراه شما خواهد بود.

یکی از مهم ترین معمیارهایی که یک کیف پول دیجیتالی باید داشته باشه می تونیم به امنیت اون اشاره کنیم که هنگام انتخاب کیف پول باید به آن توجه زیادی بشه. اگر این موضوع را نادیده بگیرین ممکن است با مشکلات و خسارت های زیادی رو به رو بشین.

سرمایه گذاری در بیت کوین یا آلت کوین ؟

بیت کوین ها یکی از اولین و بزرگ ترین رمزارزها در دنیا هستن و در طول سال دارای اعتبار و ارزش بالایی برای سرمایه گذاری دارن. در کل می تونیم بگیم که بیت کوین پایه ثابت برای سرمایه گذاری هستش. از اونجایی که بیت کوین ها مشهور ترین رمزارز ها هستند معمولا سرمایه گذاری در این حوزه با خرید بیت کوین ها آغاز میشن. به همین دلیل است که سرمایه گذاران بخشی از درآمد خودشون رو به خرید این نوع از رمزارز ها اختصاص میدن و این باعث میشه که قیمت این دارایی ها روز به روز رو به افزایش بره.

با بالا رفتن قیمت بیت کوین ها و دارا بودن سود های کلان در این سرمایه گذاری، سرمایه گذاران به این فکر می کنند که چه طوری می تونن که درآمد خودشون رو بیشتر و بیشتر کنن. بنابراین به این فکر خواهند کرد که به خرید بیت کوین دست بزنن یا آلت ها را خریداری کنند. در آموزش ارز دیجیتال به صورت کامل و اختصاصی در این باره برای شما توضیح داده خواهد شد.

مزایای بیت کوین نسبت به آلت کوین ها

برای مقایسه بیت کوین و آلت کوین شما باید مزیت و معایب بیت کوین و آلت کوین ها را نسبت به یکدیگر بدانید، برخی از مزایای بین کوین نسبت به آلت کوین عبارت اند از:

  • جامعه گسترده
  • رهبر بازار رمز ارزها
  • قدمت و اعتبار بسیار بیشتر
  • هک یا حمله ۵۱ درصد در این شبکه تقریبا غیرممکن است
  • پشتیبانی توسط افراد مشهور
  • کاملا غیرمتمرکز است و نهاد مرکزی بر روی آن نظارت نمی کند
  • خرید گسترده توسط سرمایه گذاران سازمانی
  • ریسک سرمایه گذاری کمتر

معایب بیت کوین نسبت به آلت کوین

برخی از معایب بیت کوین کوین نسبت به آلت کوین در آموزش ارز دیجیتال با دانش سرمایه آرکا عبارت اند از:

  • مزایای آلت کوین ها نسبت به بیت کوین
  • هزینه کارمزد تراکنش های زیاد است
  • به دلیل کاربردهای متنوع، رابط بهتری برای اتصال دنیای واقعی و دنیای رمز ارزها هستند
  • پروسه تایید تراکنش ها طولانی است
  • مقیاس پذیری بیشتر
  • بیشتر آلت کوین ها سرعت بیشتر و هزینه کارمزد کمتری برای پردازش تراکنش ها دارند
  • پتانسیل رشد بیشتر نسبت به BTC
  • هزینه استخراج آن بالاست
  • امکان معامله در پلتفرم های مختلف مانند صرافی های غیرمتمرکز
  • تنوع زیاد

معایب آلت کوین ها نسبت به بیت کوین

در آموزش ارز دیجیتال برای آن که بتوانید به درستی مقایسه بیت کوین و آلت کوین انجام دهید باید تمامی معایب و مزایای این دو ارز دیجیتال را نسبت به یکدیگر به خوبی بدانید. برخی از معایب آلت کوین ها نسبت به بیت کوین عبارت اند از:

  • به دلیل حجم بازار کمتر در آلت کوین های با رتبه ها پایین تر، امکان نابود شدن آنها در بازارهای ریزشی وجود دارد
  • برخی از کوین های جایگزین وابسته به نهاد مرکزی هستند (متمرکز نیستند)
  • به واسطه حجم بازار کمتر، امکان حمله ۵۱ درصد بسیار بیشتر از بیت کوین است
  • امکان هک یا کلاهبرداری وجود دارد
  • قیمت آنها نوسانات زیادی دارد
۱۰ نکته مهم برای سرمایه گذاری در بیت کوین و آلتکوین ها

۱۰ نکته مهم برای سرمایه گذاری در بیت کوین و آلتکوین ها

بازار ار های دیجیتال همانند دیگر بازار های مالی نکاتی در خو دارد که باید تمامی آن ها را دانسته و با آن ها به خوبی آشنا شوید. در آموزش ارز دیجیتال این نکات برای شما بازگو خواهد شد. اگر این نکات را رعایت کنید علاوه بر تبدیل شدن به سرمایه گذار حرفه ای به یک تریدر خوب نیز تبدیل خواهید شد. در ادامه به 10 نکته درباره مقایسه بیت کوین و آلت کوین خواهیم پرداخت:

  • تا زمانی که پول کافی ندارید، سرمایه گذاری نکنید

سرمایه گذاری در بیت کوین و آلت کوین ها همیشه سودآور بودن وجود نداره و گاهی ممکن است که نوسانات بازار هم بر خلاف میل شما پیش برن. در این حالت شما باید پول کافی برای گذراندن مخارج زندگی خود داشته باشید. شما می تونین در هر زمان که می خواهید پول خود را از این بازار بیرون بکشید اما برای جلوگیری از ضرر کردن باید صبور باشید. هیچ وقت برای سرمایه گذاری وام نگیرید و بیش از اونیم که در توان دارید ریسک نکنید.

  • دانش خود را افزایش دهید

مفهوم سرمایه گذاری در بین کوین و آلت کوین یکی از پیچیده تین سرمایه گذاری ها به حساب میاد که در بسیاری از کشور ها به این موضوع پرداخته شده است. پس قبل از هرگونه سرمایه گذاری در این راه باید دانش و معلومات خودتون رو به بالاترین درجه خودش برسونید که این کار با مطالعه آموزش ارز دیجیتال و مقاله هایی که در این راه وجود داره اتفاق میافته. اگر شما از این بازار و شبکه اطلاعات کافی را نداشته باشید نمی تونین به موفقیت بالایی برسید.

  • متنوع سازی سبد سرمایه گذاری

اگر شما قصد دارید که در این بازار سرمایه گذاری کنید باید تمامی موقعیت های موجود که در پیش روی پای شما قرار دارد را به صورت کامل و جزئی مورد سنجش خودتون قرار بدین. سرمایه گذاری تمام دارایی خود فقط بر روی یک ارز کار کاملاً اشتباهی هستش و دارای ریسک زیادی نیز می باشد. در این راه شما باید مدام به روز باشید و به صورت به روزرسانی شده عمل کنید. شما می تونین بخشی از دارایی خودتون رو برروی بیت کوین و برخی دیگر را نیز بر روی آلت کوین ها سرمایه گذاری و پخش کنید. اگر این کار را انجام دهید همیشه مجهز هستید و همواره چاره ای برای جبران کار خودتون و ضرری که انجام دایده این را دارید.

  • در آلت کوین ها، مراقب کلاه‌ برداران باشید

رمزارزهای دیجیتال توسط بانک و یا ارگان های دیگه کنترل نمیشه و امروزه شاهد کلاه برداری های پی در پی در این راه هستیم. پس همواره در این بازار باید احتیاط داشته باشید و از به وجود اومدن حوادث مختلف جلوگیری کنید. در آموزش ارز دیجیتال شما باید در مورد آخرین نوع از کلاه برداری ها و حملات سایبری در این حوزه بپردازید. همواره به پیشنهاد هایی که غیر منطقی هستند و یا دارای سود زیاد هستند باید مشکوک باشید و همچنین به آدرس و سایت هایی که در آن هستید نیز دقت بالایی داشته باشید. در این راه شما باید مراقب فیشینگ ها نیز باشد و از صرافی های معتبر دست به خرید و یا فروش ارزهای خود بزنید.

  • سرمایه گذاری خود را تحلیل کنید

اگر شما فقط به روند قیمیتی که ارزها دارند تکیه کنید شک نکنید که دچار ضرر خواهید شد. باید در این راه پیشرفت هایی که یک پروژه داشته رو زیر نظر داشته باشین. برای این که به این اطلاعات دست پیدا کنید باید به حجم معامله هایی که آن آلت کوین داره دقت بالایی بشه. آلت کوین هایی که در بازار دارای رشد زیادی ندارند ولی دارای حجم بالایی از بازار هستند و یا زار رمزارزهایی که حجم معامله کمی دارن رو زیر نظر بگیرید این آلت کوین ها بهترین نوع برای سرمایه گذاری هستند.

  • نتیجه سرمایه گذاری خود را ارزیابی کنید

همیشه سعی کنید که نحوه عملکرد خودتون رو در سرمایه گذاری هایی که انجام دادید زیر نظر داشته باشید. در صورتی که شما دارای سود زیاد و یا ضرر شده باشید این موارد را مورد تحلیل خود قرار بدید و علت آن را پیدا کنین. لازم به ذکر است ارزیابی این محیط  شبکه کار آسانی نیستش ولی یکی از مهم ترین قدم ها می باشد.

شاید آلت کوینی که شما آن را انتخاب کرده اید دچار بروز آپدیت جدید شده و یا در صرافی های معتبر همانند بابننس در لیست قرار گرفته که این موارد باعث بالا رفتن قیمت ارز خواهد شد. شاید هم پلتفرم این ارز دچار هک شده باشه و تمامی سرمایه کاربران نیز از بین رفته باشه.

امروزه توسعه دهنده های این شبکه ابزار های هوشمندی را در اختیار کاربران قرار دادن که باعث شده که این تحلیل ها کار آسان تری باشن. شما می توانید با استفاده از این برنامه ها به راحتی سرمایه گذاری خود را مورد بررسی قرار دهید به عنوان مثال بلاک فولیو و پورتفولیوی کوین مارکت کپ یکی از همین برنامه ها می باشند.

شما با بررسی معامله هایی که انجام دایدن می تونین به راحتی بهترین نتیجه رو در این راه کسب کنید و به یک سرمایه گذار حرفه ای و موفق شناخته شوید.

  • از کیف پول های مطمئن و امن استفاده کنید

سعی کنید که دارایی های خودتون رو به صورت آنلاین ذخیره نکنید و از کیف پول های معتبر در این حوزه استفاده کنین. کیف پول های سخت افزاری همانند لجر نانو اس یکی از همین کیف پول های فوق العاده در این راه می باشد که دارای یک لایه امنیت اضافی در خود هستش. اگر شما تریدر هستید و نیاز دارید که مدام برای معامله های خودتون از کیف های خود استفاده کنین می تونین ارز های خودتون رو در کیف پول های گرمی نگهداری کنید.

 از برخی از کیف پول های می تونیم به متامسک، اتمیک، تراست ولت، گواردا اشاره کنیم. برای نگهداری از بیت کوین های خود نیز می تونین از کیف پول هایی اعم از والت های واسابی، سامورایی استفاده کنین که این امکان رو به شما میده که از امنیت اون اطمینان حاصل کنید. اما در کل استفاده از ای نوع کیف پول ها یکی از بهترین گزینه ها برای شما در این حوزه خواهد بود.

یک نکته مهم دیگه اینه که سعی کنین دارایی خودتون رو در صرافی ها نگهداری نکنید چه صرافی های داخلی و چه صرافی های خارج از کشور. این به این دلیل که کلید خصوصی شما دست صرافی می باشد و شما این را به صورت اطمینانی نمی توانید بگویید که شما مالک دارایی های خود هستید.

همچنین ممکنه که صرافی که شما دارایی خود را در آن قراره داده اید هک شود و یا در فرایند قانونی مختلف این صرافی بسته بشه و ارزهای شما هم برای همیشه از بین خواهند رفت.  برای همین بهتره که رمزارزهای شما همیشه بعد از خرید از صرافی در کیف پول هایی که در دست خودتونه قرار داده بشه.

  • به شایعات و اخبار کذب توجه نکنید

برخی افراد وجود دارند که در فضای مجازی برخی از شایعه هایی که درباره بیت کوین و آلت کوین هستش رو منتشر می کنن که این کار باعث دلسرد شدن افکار عمومی در این حوزه خواهد شد. سرمایه گذاران بعد از شنیدن این اخبار دچار دو دلی و ترس خواهند شد و سپس به سرعت دارایی خودشون رو از بازار می کشن بیرون. این شایعات باعث میشه که فروش و در نتیجه ریزش یک آلت کوین به شدت کاهش پیدا کنه و همین افراد بعد از کم شدن خرید ها دست به خرید همان آلت کوین خواهند زد. بنابراین این شایعات را نشیده بگیرید و به آن ها نیز توجه نکنید و سعی کنید افراد معتبری را در این حوزه پیدا کنید و آن ها را دنبال کنید.

  • در زمان مناسب اقدام به خرید آلت کوین ها کنید

بسیاری از افراد هنگامی که بازار رو به صعودی دارد دست به خرید بیت کوین و یا آلت کوین می زنن این کار باعث میشه که ما ضرر های پشت سر هم داشته باشین. افراد حرفه ای در این راه در کف قیمت دست به خرید ارزهای دیجیتالی می زنن و در قله قیمت نیز اونارو می فروشن. لازم به ذکره که تشخیص زمان مناسب برای خرید و سرمایه گذاری در این حوزه کار سختیه زیرا که این بازار دارای نوسانات زیادی در خود هستش.

  • منطقی برخورد کنید

بسیاری از افراد وارد موقعیت هایی میشن که اشتباه هستش اما بر این باور هستند که اشتباهی انجام نداده اند و سرمایه گذاری آن ها روزی به سود تبدیل خواهد شد. در این شبکه و این بازار شما باید احساسات خود را کنار بزنید و با منطق خود جلو بروید. اگر دیدید که صرافی ها ارز دیجیتالی که شما آن را انتخاب کرده اید را از لیست آلت کوین های خود درآورده اند و یا اعضای تیم آن را حذف کرده اند باید سریعا اقدام به فروش آلت کوین های خود کنید. داشتن حساسیت و وابستگی های احساسی در این حوزه باعث بروز ضرر برای شما خواهد شد و در این صورت افراد پول زیادی را از دست خواهند داد.

سخن آخر

این که می بینیم آلت کوین ها روز به روز در حال افزایش هستند نشانه اینه که بازار این رمزارز ها زنده هستش. قبل از سرمایه گذاری در بیت کوین و یا آلت کوین های مختلف بهتر است قبل از اقدام به هر کاری اطلاعات کافی را در این حوزه جمع آوری کنید زیرا این بازار نیز همانند بازار های مالی دیگر دارای ریسک های بالایی هستش. همون طور که در بالاتر هم بهش اشاره کردیم برای این که در این بازار پای بگذارید باید از کیف پول های دیجیتالی استفاده کنید و در انتخاب این کیف ها دقت بالایی را خرج دهید.

اگر در مقایسه بیت کوین و آلت کوین به دنبال ثبات هستید بیت کوین و اتریوم رو انتخاب کنید که بتونین به راحتی دست به معامله اونا بزنید. لازم به ذکره که شما می تونین به راحتی بیت کوین های خودتون رو به آلت کوین تبدیل کنین. اگر شما تریدر هستید بهترین گزینه برای شما آلت کوین ها هستش زیرا دارای نوسانان بیشتری هم هستند. ریسک در آلت کوین ها خیلی بیشتر از بیت کوین هستش.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *