شاخص کل بازار سرمایه اگرچه چهارشنبه گذشته را منفی به پایان برد اما در معاملات آغاز هفته مجددا به روند صعودی خود بازگشت و رشد ۴۲ هزار و ۳۷۲ واحدی را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بازار سرمایه در حالی در معاملات آغاز هفته به صعود ۴۲ هزار و ۳۷۲ واحدی دست یافت که چهارشنبه گذشته را منفی به پایان برده بود. در معاملات شنبه شاخص کل با رشد ۴٫۳۳ درصدی موفق شد وارد کانال یک میلیون واحدی وارد شود.

شاخص کل هم وزن نیز در معاملات امروز همسو با شاخص کل رشد کرد و با افزایش ۱۱ هزار و ۲۵۱ واحدی (۳٫۶۵ درصدی) به پله ۳۱۹ هزار و ۳۸۵ واحد رسید.

فولاد، فارس و پارس به ترتیب با ۲۷۹۹، ۲۰۶۳ و ۱۹۸۸ واحد بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص داشتند. گروه شیمیایی‌ در ردیف اول برترین گروه‌های صنعت امروز قرار گرفت و در پی آن همان گونه که کارشناسان نیز پیش‌بینی کرده بودند دو گروه فلزات اساسی و بانک‌ها قرار داشتند.

تعداد معاملات در ابتدای هفته به یک میلیون و ۹۱ هزار رسید که طی آن، شش میلیارد و ۵۹۶ میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۱۰٫۱ هزار میلیارد تومان خریدوفروش شد و در پی آن ارزش بازار امروز به ۳۸۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.

منبع:https://tejaratnews.com/category/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *