بازار روز چهارشنبه یکی از روزهای خوب این مدت بازار سرمایه بود که پس از روزهای سخت و طاقت فرسای ریزش بازار در اکثر سهم ها شرایط خوبی به خود گرفت . به نظر می رسد این وضعیت  برای امروز هم وجود داشته باشد البته شاید ابتدا با کمی تردید و عرضه از سوی برخی سهامداران مواجه شود اما در با گذشت زمان خریداران قوی تر ظاهر شوند و عرضه ها را جمع کنند .

چند نکته در مورد بازار وجود دارد اول اینکه احتمال تعطیلی بازار به مدت ۲ هفته ناشی از تعطیلی کرونا یک نکته خاص است که هنوز جمع‌بندی در مورد آن صورت نگرفته البته فکر میکنیم اعلام این خبر و اگر بازار هم تعطیل باشد می تواند کمی موج عرضه در بازار را زیاد کند .  ولی بازهم نمی شود دقیق چیزی گفت و فعلا در حد حرف است .

دونکته که بسیار مهم و کمک کننده به بازار این است این بوده که دلار در حال تثبیت است و نرخ سود بانکی نیز روند کاهشی داشته که هر دوی آنها خبر خوبی برای بازار است .

در مورد گروه ها و شرکت هایی که می توانند در بازار پیشرو باشند معتقدیم گروه بانک خودرو پتروشیمی سنگ آهن و برخی گروه ها نظیر فلزات فولادی نیز در کنار آن با وجود عرضه های جدی حرکت می کنند .  اما هنوز در گروه پالایش ابهامات وجود دارد اما اصلاح سنگین اخیر و حرکات مثبت از بعد روانی و حمایت های دستوری می‌تواند این گروه را نیز با فضای مثبتی مواجه سازد .

 

پایگاه اطلاعات رسانی رایگان دانش سرمایه آرکا 

آموزش جامعه بورس برای اطلاعات بیشتر کلید کنید

آخرین اخبار بازار سرمایه میتونید کلیک کنید و ببینید

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *