https://www.fullertonmarkets.com/hs-fs/hubfs/feature%20image.jpg?width=765&height=315&name=feature%20image.jpg

بسیاری از بازارهای دارایی به همان شکل که دارای سوددهی بالا هستند، در معرض ریسک قابل توجهی هم قرار دارند. به همین خاطر، دسته‌ای از سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری دارند که از ریسک کم و سوددهی مناسبی برخودار هستند.

ساختار و ویژگی‌های بعضی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان سرمایه‌گذاری با ریسک کم و سوددهی قابل توجه را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. انواع صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق تضمین اصل سرمایه، از صندوق‌های سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند که امکان ریسک کم و بازدهی مناسب را برای سرمایه‌گذاران به وجود می‌آورند. آشنایی با صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت و تضمین اصل سرمایه و ویژگی‌های سرمایه‌گذاری که دارند می‌تواند به کمک سرمایه‌گذاران بیاید.

صندوق تضمین اصل سرمایه

علاوه بر صندوق‌های درآمد ثابت، می‌توان صندوق تضمین اصل سرمایه را به عنوان صندوق سرمایه گذاری کم ریسک و سودده در بازار اوراق بهادار به حساب آورد. افراد سرمایه‌گذار که تمایل به سرمایه‌گذاری بدون ریسک و سودده در سهام داشته باشند، می‌توانند از صندوق تضمین اصل سرمایه استفاده کنند.

صندوق تضمین اصل سرمایه با ضمانت اصل سرمایه، امکان سرمایه‌گذاری بدون ریسک در سهام را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند.

صندوق سرمایه‌گذاری تضمین اصل سرمایه، از ابزارهای جدید سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. این ابزار مالی نوین با تضمین حفظ اصل سرمایه فرد سرمایه‌گذار، ریسک‌های موجود در بازار سهام را حذف می‌کند و اجازه سرمایه‌گذاری راحت‌تری را به سرمایه‌گذار می‌دهد. البته این به شرط آن است که سرمایه گذار در مدت مشخصی به دارایی خود دست نزند. صندوق تضمین اصل سرمایه از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط سهامی به حساب می‌آید.

مدت نگهداری در صندوق تضمین اصل سرمایه

همان طور که گفتیم، برای این‌که بتوان اصل سرمایه‌ای که در صندوق تضمین اصل سرمایه قرار گرفته را در برابر هر نوسانی حفظ کرد باید برای مدتی که صندوق تضمین اصل سرمایه مشخص کرده است اقدام به برداشت اصل سرمایه نکرد. به این مدت، مدت نگهداری می‌گویند.

مزایای صندوق تضمین اصل سرمایه

گفتنی است که صندوق تضمین اصل سرمایه به عنوان گزینه کم ریسک و سودده در بازار اوراق بهادار دارای مزایایی است که می‌توان به این مزایا اشاره کرد.

سبد دارایی منعطف

صندوق تضمین اصل سرمایه برای رسیدن به اهداف خود، این امکان را دارد که سهم دارایی‌های سبدش را تغییر دهد.

مدیریت تخصصی سهام

همان‌طور که اشاره شد، سبد دارایی صندوق تضمین اصل سرمایه از انعطاف بالایی برخوردار است. این انعطاف و تغییر در دارایی‌های سبد صندوق تضمین اصل سرمایه به دست مدیران سرمایه و متخصصین حاضر در صندوق انجام می‌شود. حضور مدیران و متخصصین باتجربه در سهام در این صندوق باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری کم ریسک و سودده در سهام، نیاز به دانش و زمان کافی نداشته باشند. تمام شیوه‌ها و مسیرهای لازم برای سرمایه‌گذاری سودده در صندوق تضمین اصل سرمایه به دست تیم متخصص این صندوق انجام می‌شود.

خرید صندوق‌های درآمد ثابت یک سرمایه‌گذاری کم ریسک!

صندوق درآمد ثابت با ساختاری با ثبات و همچنین پویا می‌تواند از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری کم ریسک و سودده به حساب بیاید. صندوق درآمد ثابت با سبد دارایی متشکل از اوراق بادرآمد ثابت و گواهی سپرده بانکی و مقدار بسیار کمی سهام، به عنوان گزینه کم ریسک و سودده گزینه جالبی برای ریسک گریزها به شمار می‌رود. این صندوق‌ها به عنوان رقیبی برای بانک به حساب می‌آیند. دلیل این‌که می‌توان این صندوق را گزینه‌ای بهتر از بانک به حساب آورد، جدا از ساختار پویای آن به ویژگی‌ها و مزایای خاص آن برمی‌گردد.

انواع صندوق درآمد ثابت

صندوق‌های درآمد ثابت از نظر پرداخت سود به دو دسته تقسیم سودی و عادی تقسیم می‌شوند. در دسته تقسیم سودی، صندوق هر ماه یا در یک دوره مشخص به سرمایه گذاران خود سود پرداخت می‌کند. این در حالی است که صندوق‌های دسته دوم اصل پول و سود آن را یکجا به فرد پرداخت می‌کنند. علاوه بر این، صندوق‌‍‌های درآمد ثابت از نظر نحوه معامله نیز به دو دسته قابل معامله در بورس و غیرقابل معامله در بورس تقسیم می‌شوند.

مزایای صندوق درآمد ثابت چیست؟

تاکنون به صندوق‎های درآمد ثابت و برتری آنها در مقابل بانک اشاره کردیم. در ادامه به مزایای صندوق‌های درآمد ثابت اشاره می‌کنیم.

نقدشوندگی بالا

از مهم‌ترین مزایایی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت دارند، میزان نقدشوندگی بالای آن‌ها است. بسیاری از سرمایه‌گذاران از قرار گرفتن در صف خرید یا فروش و نقدشوندگی پایین انواع دارایی‌های خود در سرمایه‌گذاری مستقیم، تجربه خوبی ندارند. سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، این امکان را فراهم می‌کنند تا افراد بتوانند نقدشوندگی بالایی را تجربه کنند. ساختار و ویژگی‌هایی که صندوق‌های درآمد ثابت و دیگر صندوق‌های سرمایه گذاری مانند صندوق سرمایه‌گذاری تضمین اصل سرمایه دارند، باعث می‌شود تا واحدهای سرمایه‌گذاری آن‌ها در زمانی کوتاه نقد شوند.

کاهش ریسک سرمایه گذاری

صندوق‌های درآمد ثابت با این ویژگی که بیش‌تر سبد دارایی‌شان از اوراق بادرآمد ثابت و گواهی سپرده بانکی تشکیل شده است، امکان ریسک سرمایه گذاری را تا اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهند. بنابراین کاهش ریسک سرمایه‌گذاری از مزایای صندوق‌های درآمد ثابت به حساب می‌آید.

مدیریت حرفه‌ای

مدیریت سرمایه در انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به ویژه صندوق‌های درآمد ثابت، به دست متخصصین و مدیران صندوق که همگی از افراد باتجربه و متخصص هستند انجام می‌شود. این مزیت باعث می‌شود تا افراد سرمایه‌گذار نیاز به صرف وقت و دانش برای مدیریت سرمایه نداشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *