در مورد دیروز بازار شروع خوبی به کمک پالایشی ها داشت اما فشار عرضه ها در نیمه دوم بقدری زیاد بود که کار را برای امروز سخت کرده است .
اما نکته مهم بازار حجم خوب معاملات و خرید خوب حقیقی ها بود که نشان می دهد نباید از منفی های دیروز زیاد ترسید .
از طرفی این هفته شروع توقف نماد ها برای برگزاری مجامع است و بخش زیادی از بازار متوقف می شوند در نتیجه احتمالا بازار قدرت لازم را برای انجام گام های بلند نداشته باشد و بیشتر انتظار می رود در جای خود در جا بزند . از طرفی بازار یک روز زود تر تعطیل می شود و در کل هفته نیمه تعطیلی را داریم .
با این اوصاف انتظار داریم که بازار در حالی که شروع منفی داشته باشد اما پس از گذشت مدتی با افزایش خرید نوسان گیران از زیر فشار فروش خارج شود و به سمت متعادل شدن پیش برود .
امروز همچنین گزارش های سه ماهه راهی بازار می شود . تا به اینجا چند گزارش آمده که پتروشیمی ها خوب بوده اند . انتظار می رود گزارش فولادی ها و معدنی ها هم خوب باشد . گروه خودرو و پالایش هم می تواند در منفی ها با دید نوسان گیری مورد توجه نوسان گیران قرار بگیرد .

پالایش نفت لاوان با نماد شاوان موفق به شکست پرقدرت مقاومت پیش رو شد و سیگنال شکست صعودی صادر نمود.

هدف اول نماد محدوده 12400 و سپس 20000 تومان است.

تایم فریم:روزانه

استراتژی:تکنیکال کلاسیک

حد ضرر و تارگت:زیر 9000- 12400 و 20000

ریسک به ریوارد:ارزنده

بازه سرمایه گزاری:کوتاه مدت

در مورد بازار امروز از یک طرف بازار تقریبا منفی بود و شاخص ها با افت روبرو شدند و از طرفی در خیلی از نماد ها شاهد بودیم قیمت ها از حمایت های اولیه خود پایین تر نیامدند و در واقع در برابر فشار فروشندگان تسلیم نشدند .
به نظر با توجه به توقف نماد ها بدلیل مجامع و تعطیلی های پیش رو نباید از بازار به خصوص پس از رشد یک ضرب اخیر شاخص و رسیدن آن به نقطه مقاومت مهم ، انتظار بالایی داشت و همین که بازار در این روز ها افت زیادی نکند و در همین نقاط با توجه به شرایط فعلی کمی در جا بزند ، می تواند انرژی لازم را برای گام بعدی خود جمع کرده و آماده یک حرکت خوب دیگر باشد .
با این تفاسیر به نظر عقب نشینی هایی مانند امروز نه تنها بد نیست بلکه فرصت لازم را برای دست به دست شدن نماد ها و حضور پول های جدید را فراهم می سازد .

در گروه ها یکی از گروه هایی که امروز ما را غافل گیر کرد سیمانی ها بود . روز گذشته خبر ابطال قیمت ها در بورس کالا داشتیم و انتظار داشتیم این موضوع روی گروه تاثیر منفی داشته باشد اما یک خبر در همان اول وقت به بازار رسید و آن هم مجوز دادن برق به کارخانه های سیمانی از شب تا صبح بود و حتی صحبت هایی از مجانی بودن این برق در جهت تشویق سیمانی ها و جلولگیری از افزایش هزینه ها تولید به گوش رسید .

در سیمان فارس و خوزستان این هلدینگ پرسود سیمانی موفق به شکست قیمت های ۲۲۰۰ تومان شد و می توان به رسیدن قیمت سهم به مقاومت بعدی خود در قیمت های ۲۴۰۰ الی ۲۵۰۰ تومان امیدوار بود . سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت ارزنده است سود سازی بالای ۳۰۰ تومانی برای سال جاری و حتی شایعاتی در خصوص سود ۳۵۰ تومانی از پتانسیل های سهم محسوب میشود
سشرق صف خریدش را حفظظ کرد . سهمی که امسال توانایی سود سازی بالایی داشته و در دل خود سرمایه گذاری های جذابی دارد . این سهم می تواند با گزارشات خود و مشخص شدن توان سودسازیش مورد اقبال بیشتری از سوی بازار قرار بگیرد .
سیمان شمال تا قیمت های بالای ۱۰۰۰ تومان رشد داشته است و صف خریدس هم چند باری عرضه شد . سهمی که اگر همین موقعیت فعلی را حفظ نماید تا قیمت های ۱2۰۰ تومان هم جای صعود دارد .


در پالایشی ها هم سرانجام با تعدیلات مثبت روبرو شدند . پالایشی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و نشان دادند توان رشد خوبی در سود سازی خود دارند

شپنا سود مناسبی را اعلام کرد انتظار می رود برای سال جاری سود شرکت بیشتر هم شود .

در نماد شبریز عرضه ها سنگین بود البته سهم از قیمت های ۲۴۰۰ تومان رشد خوبی تا سطوح ۳۶۰۰ تومان داشته و قاعدتا صورت های مالی شرکت و سود سازی خوبی که داشته تاثیرش را قبلا گذاشته است و به نوعی پیشخور شده است . اما هنوز سود سه ماهه سهم و بقیه نماد های گروه مانده است که می تواند پس از اصلاح بیشتر دوباره به عنوان محرک سهم عمل کند .

در شتران هم با این سود سازی سال ۹۹ نشان داد برای سال جاری توان سود بیشتری خواهد داشت شتران هم در وضعیت بنیادی خوبی به سر می برد و در میان مدت می تواند رشد خوبی داشته باشد .

به نظر بازی خوبی را در گروه پالایش داریم و البته سود هلدینگ های بالادست هم میتواند جالب باشد .بانک های صادرات و تجارت از محل شپنا سود خوبی میکنند ویا سایر شرکت ها نظیر پارسان با سود اوری خوب در شبندر شراز شبریز سرامد است و اگر شایعه این سود ها درست باشد ستاره خلیج فارس هم بیش از ۱۴ هزار میلیادر تومان سود دارد و او نیز در این قیمت ها میتواند تاپیکو را پیش ببرد . از سود تاپیکو هم شستا می تواند سود کند .


در دارویی ها شاهد ادامه دریافت افزایش نرخ های دو رقمی هستیم دارویی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با این افزایش نرخ ها تحولات جدی در سود سال جاری خود تجربه خواهند کرد

در نماد دسانکو سهم به مقاومت قوی خود در سطوح ۱۲۵۰ تومان رسید و مورد حمله فروشندگان قرار گرفت . سهمی که به واسطه اصلاح بالای خود و ورود جریان نقدینگی با اقبال خوبی همراه شده بود .
در برکت هر روز خبری می رسد و آن را به هر جایی می برد . دیروز به مشکل خوردن شرکت در زمینه واردات بخشی از مواد اولیه واکسن تولیدی سبب شده بود تا سهم با فشار فروش زیادی مواجه شود و امروز خبر خوبی از تولید و ظرفیت واکسن سازی سهم به گوش رسید و سهم را بالا برد . به نظر افرادی باید وارد این سهم شوند که به آینده واکسن های این نماد اعتقاد کامل داشته باشند تا با این خبر ها اقدام به خرید و فروش های هیجانی نکنند .

افت شاخص کل 8326 واحد معادل 0.64 درصد و افت شاخص هم وزن 2260 واحد معادل 0.56 درصد 

نمودار روزانه شاخص کل یک نیمه صعودی یک نیمه خنثی و نمودار شاخص هم وزن نزولی

اکثریت نمادهای بازار متعادل منفی

ارزش معاملات خرد حدود 7300 میلیارد تومان

 

تعداد صف های خرید 77 نماد  و تعداد صف های فروش 138 نماد

تعداد نمادهای مثبت 190 و تعداد نمادهای منفی 398

خروج پول حقیقی در حدود 260 میلیارد تومان

خروج پول از صندوق های درامد ثابت در حدود 30 میلیارد تومان

 

انتظار از شروع بازار در روز کاری بعد : متعادل

خرید میلیاردرها :

شاوان    فجر   غفارس   پاکشو   آریان   وسینا   شراز

وسنا   شپدیس   سیلام   شتران   سپاها   وپترو   قصفها   سمایه

 

سیمان کرمان با نماد سکرما به نظر موفق به شکست خط روند نزولی قیمت در تایم روزانه شد و هدف اول 1950 را تولید کرد و در صورت شکست 2100 هدف 2800 را نشانه خواهد رفت.

تایم فریم:روزانه

استراتژی:تکنیکال کلاسیک

حد ضرر و تارگت:زیر 1600- 1950 و 2800

ریسک به ریوارد:…

بازه سرمایه گزاری:کوتاه مدت

وخاور بعد از مجمع برای DPS یا همان سود سالیانه علاوه بر سود ، قیمت سهم نیز مثبت باز شد که این عمل آینده سهم را تا حد زیادی مشخص میکند

حد ضرر 950 سود 1150

پیشنهاد میشود با پولبک به همین سطح خریداری شود

موفق باشید

تایم فریم:روزانه

استراتژی:حمایت و مقاومت

حد ضرر و تارگت:…..

ریسک به ریوارد:دارد ، به شرط گفته شده

بازه سرمایه گزاری:کوتاه مدت

نماد زشریف خط روند نزولی خود را رو به بالا شکسته است و در حال پولبک به این خط است. خرید در همین محدوده با حد ضرر تثبیت زیر 390 و حد سود های 550 و 670 تومان ارزنده است.

تایم فریم:روزانه

استراتژی:حمایت و مقاومت و خط روند

حد ضرر و تارگت:مشخص شد

ریسک به ریوارد:ارزنده

بازه سرمایه گزاری:کوتاه مدت

چحزر در صورتی که تواند سقف کنچ را بشکند انتظار رشد تا لبه گپ DPS را از آن داریم

حد ضرر خط روند نزولی مینوری

موفق باشید

تایم فریم:روزانه

استراتژی:کنج

حد ضرر و تارگت:….

ریسک به ریوارد:دارد ، به شرط گفته شده

بازه سرمایه گزاری:کوتاه مدت

پالایش نفت شیراز با نماد شراز واقع در بازار دوم فرابورس با توجه به حجم معاملات بیش از ۳ برابر میانگین حجم ماه می باشد و نمودار که قیمت در آستانه تثبیت بالای محدوده مقاومت می باشد درصورتیکه قیمت بتواند بالای محدوده مقاومت تثبیت می نماید با حد ضرر برگشت قیمت زیر همین سطح حمایتی ورود می کنیم ضرر تثبیت زیر ۱۲ هزار تومان و حد سودهای پیش بینی شده به ترتیب مقاومت های ۱۳۳۰۰ پس از آن مقاومت ۱۵۷۰۰ و سپس مقاومت ۱۸,۲۰۰تومان می باشد

تایم فریم:روزانه

استراتژی:شکست

حد ضرر و تارگت:درمتن

ریسک به ریوارد:ارزنده در محدوده اعلام شده

بازه سرمایه گزاری:کوتاه مدت و میان مدت

نقره مهر در تایم یک ساعته همچنان در روند نزولیست.قیمت پس از شکست حفره حمایتی و پولبک به آن ادامه روند نزولی را پیش گرفت.

در صورت شکست حمایت 21250 سیگنال فروش دیگری می دهد و هدف محدوده 20800 تولید خواهد شد.

تا زمانی که اندیکاتور rsi زیر خط روند نزولیست اهداف نزول پابرجاست.

تایم فریم:یک ساعته

استراتژی:تکنیکال کلاسیک و rsi

حد ضرر و تارگت:….

ریسک به ریوارد:….

بازه سرمایه گزاری:….

نقره مهر در تایم یک ساعته همپوشانی حمایتی 20600 را شکست و اهداف 20170 و 19570 را نشانه رفت و فعلا به هدف اول رسید.

با توجه به روند نزولی در صورت پولبک به محدوده 20600 یا شکست 20170 به پایین می توان فروش جدید گرفت.

تایم فریم:یک ساعته

استراتژی:تکنیکال کلاسیک

حد ضرر و تارگت:…..

ریسک به ریوارد:…..

بازه سرمایه گزاری:…..

نماد پلاسک خط روند نزولی خود را رو به بالا شکسته است و در حال تکمیل پولبک به این خط روند است. چنانچه مورد حمایت قرار گیرد می توان با حد ضرر تثبیت زیر 600 تومان و حد سود 900 تومان خرید انجام داد.

تایم فریم:روزانه

استراتژی:حمایت و مقاومت و خط روند

حد ضرر و تارگت:مشخص شد

ریسک به ریوارد:ارزنده

بازه سرمایه گزاری:کوتاه مدت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *