از رویداد های خوب بازار گزارش هایی است که می رسد و نشان می‌دهد وضعیت بنیادی شرکت‌ها وضعیت بسیار خوبی است و این موضوع در گزارش های ۹ ماهه خود را نشان خواهد داد بازارهای جهانی هم خوب گل کرده اند .

اما در کنار این موضوعات دو موضوع وجود دارد که کمی ذهن بازار را درگیر خود کرده اولین موضوع گارد کاهشی دلار در بازار بوده که باعث شده شرایط کمی از دید برخی تردید آمیز به نظر برسد و ابهام و یا سیاست صبر را بین برخی ترغیب کند .

در سوی دیگر کاهش حجم معاملات و عدم شادابی ورود جریان پول قوی آن هم در روز های سبز بازار باعث شده تا بسیاری صبوری کرده تا فضا را بیشتر رصد کنند .

به نظر می رسد بازار امروز نیز تحت تاثیر این دو عامل کمی تردید آمیز رفتار کرده و با قدرت حرکت نکند صد البته امیدواریم پیش بینی ما غلط باشد اما احساس می کنیم قدرت خریدار در بازار امروز اندکی تردید و صبر را چاشنی معاملات خود خواهد کرد
البته وضعیت بازارهای جهانی و شرایط قیمت نفت بسیار خوب است ولی کافی نیست

در مجموع بازار امروز را چیزی شبیه بازار دیروز با کمی شدت عرضه بیشتر احساس می‌کنیم .

زعفران بهمن در تایم 15دقیقه بر مدار صعود قرار دارد و به هدف اول در محدوده 39500 رسید و آن را شکست.
خرید جدید با پولبک به محدوده 39500 و حد ضرر زیر این عدد و هدف40000

امروز در بازار دو نیمه متفاوت داشتیم . نیمه اول با حمایت هایی که از بازار شد جو نسبتا مثبتی را شاهد بودیم اما در نیمه دوم بازار این فروشنده ها بودند که فشار بیشتری به بازار آوردند و بازار را به عقب بردند .
نکته مهم دیگر بازار امروز چندمین تلاش نا فرجام بازار برای حفظ کانال یک میلیون چهارصد هزار واحد بود که می تواند کار بازار را سخت تر از قبل کند .
نکته دیگر بازار حجم معاملات که نشان از ادامه تردید ها در بازار دارد . همچنان بازار به مسائل بنیادی شرکت ها کمتر وزن می دهد و بیشتر به دنبال اخبار و حاشیه ها است . البته حق هم دارد . نمی توان ازافرادی که بارها از اعتماد خود آسیب دیده اند توقع زیادی داشت .
در کل طبق انتظارت امروز بازاری کم حجم و با عرضه های بیشتر را شاهد بودیم که می تواند برای شروع هفته آینده جز چالش های مهم بازار باشد .


در گروه ها و در دارویی ها این روز ها جو بهتری را شاهد هستیم . زمزمه های حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در این صنعت برای سال اینده سبب شده تا دارویی ها با اقبال و رشد قیمتی همراه شوند . البته از بابت این اتفاق خوشحال نیستیم و به هیچ وجه از گرانی بیش از اندازه داروها خوشحال نخواهیم شد و بیشتر معتقدیم شرکت ها باید بتوانند از طریق افزایش فروش نه افزایش نرخ بتوانند به سود بالاتر برسند . نه تنها در دارویی ها بلکه در همه صنایع این ایده آل اقتصاد است و پایداری بیشتری دارد .

در دجابر که اصلاح قیمتی بالایی را شاهد بودیم حالا در حال جبران این اصلاح است . سهم به سطوح مقاومتی ۱۲۰۰ نزدیک شده است و به نظر در این نقاط کمی درگیر شود . البته این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت جای رشد قیمتی دارد . از طرفی سهم در انتظار عرضه دارویی دانا می باشد .

دارویی کوثر از کف قیمتی ۲۶۰ تومانی فاصله گرفته و ارام ارام به سمت قیمت های ۳۰۰ تومانی در حرکت است . این سهم دارویی هم افت زیادی کرده و از نظر ارزش بازاری به کف قیمتی خود رسیده است . به خصوص این که دکوثر در دل خود سرمایه گذاری سنگینی نیز در دارویی امین دارد .

دانش سرمایه ارکا به صورت همه روزه برای همراهان خود سهام ها واخبار های بازار سرمایه را به صورت رایگان ارایه میدهد.

منبع : سازمان بورس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *