برای بازار امروز اتفاق منفی که بخواهد بازار را تحت تاثیر قرار دهد ، دیده نمی شود . بیشتر تحولات بازارهای جهانی است که افت برخی محصولات نظیر نفت متانول شمش و برخی دیگر را شاهد بودیم که البته آنقدر قوی و خاص نیست اما به هر حال باعث بروز نگرانی هایی می شود .
یک مورد مهم برای بازار این روزها این است که از نظر چارتی و نموداری بازار در نقاط حداقلی است و با توجه به خروج سنگین پول طی مدت اخیر ، می توان انتظار داشت که قدرت فروشندگان روز به روز کمتر شود . البته باید گفت بازار خریدار قوی هم ندارد .
در کل حجم ها قوی نیست و این حجم های فعلی چیزی را نشان نمی‌دهد منتها بعید است که فشار فروش عجیبی را در بازار شاهد باشیم و جو خیلی منفی دنبال شود .
از طرفی طی این چند روز تحولات مختلف در حوزه بانک مرکزی و وزارت صمت و همچنین برنامه و بودجه رخ داده که ممکن است اخبار ان طی این هفته بازار برسد و تاثیرات خاص خود را در بازار داشته باشد .
در مجموع با توجه به معاملات روز چهارشنبه انتظار داریم شرایط برای امروز بد نباشد . در مورد صنایع نیز احتمالاً صنعت فولاد سنگ آهن شرایط بهتری را داشته و در سوی دیگر گزارش پتروشیمی‌ها نیز بد نبود و می تواند جالب باشد . در بین سایر صنایع هنوز دو صنعت پالایش و بانک با چالش های متعدد عدم اعتماد خریداران مواجه اند و کار آنها برای بازار سخت است البته حمایت ها روی این دو گروه به خوبی صورت می گیرد . از نظر گزارشی بخواهیم بررسی کنیم گروه فولاد شرایط بهتری را داشته و گزینه های قوی تری را دارد .

بنظر می رسد هنوز اتفاق خاصی در وضعبت دلار نیفتاده و همچنان تحلیل های قبلی مینی بر صعودی بودن قیمت دلار برقرار است ، تا زمانی که محدوده کف تراکم رو یه پایین شکسته شود تحلیل معتبر است .

نکته آموزشی

 

ابزارMFI

 

به زبان ساده می توان گفت این ابزار شبیه به RSI  است و خروج و ورود پول را به ما نشان میدهد

 

این ابزار می تواند در محدوده 0 تا 100 حرکت کند

 

هرگاه MFI  زیر محدوده 20 قرار گیرد در محدوده اشباع فروش است و در صورت قطع شدن محدوده 20 رو به بالا ورود پول را مشاهده کردیم

 

 هرگاه MFI  بالای محدوده 80 قرار گیرد در محدوده اشباع خرید است و در صورت قطع شدن محدوده 80 رو به پایین خروج پول را مشاهده کردیم

 

کاربرد دیگر این ابزار تشخیص واگرایی است

 

برای پیدا کردن واگرایی نقاط چرخش قیمت را بررسی میکنیم

در محدوده اشباع خرید اگر در نمودار قیمت قله جدید از قله قدیم بالا تر باشد ولی متناظر آن در MFI قله جدید از قله قدیم پایین تر باشد واگرایی سقف رخ داده و احتمال ریزش قیمت وجود دارد

 

در محدوده اشباع فروش و اگر در نمودار قیمت حفره جدید از حفره قدیم پایین تر باشد ولی متناظر آن در MFI حفره جدید از قله قدیم بالاتر باشد واگرایی کف رخ داده و احتمال رشد قیمت وجود دارد

بر اساس و نظریه واگرایی ها بازار بین واگرایی ها حرکت میکند که یعنی مثلا اگر سهمی واگرایی سقف بدهد تا زمانی که واگرایی کف ندهد صعودی نخواهد شد و برعکس

برای سنجش اعتبار واگرایی باید MFI  از محدوده اشباع خارج شود

 

این ابزار برای شاخص ها بسیار ابزار خوبی است و خطای کمی دارد

 

 

 

 

 

 

مثال : کاربرد MFI در بررسی بیت کوین

خروج پول را شاهد هستیم

مثال : کاربرد MFI در بررسی آتی نقره

خروج پول را شاهد هستیم

 

مثال : کاربرد MFI در بررسی سکه طلا در بورس

 

سکه هنوز وارد ناحیه اشباع نشده است

 

نکته آموزشی

 

ابزارParabolic  SAR

 

این ابزار به صورت یک سری نقطه در بالا یا پایین کندل نمایش داده می شود

این ابزار در بازار روند دار بهتر عمل میکند و در بازار های رنج میتواند سیگنال خطا بدهد

نحوه کار با این ابزار به این صورت است که هرگاه اولین دایره پایین کندل دیده شود سیگنال خرید صادر شده و برعکس هرگاه اولین دایره بالای کندل دیده شود سیگنال فروش صادر شده است.

 

 

مثال : کاربرد Parabolic  SAR در بررسی بیت کوین امروز

سیگنال بیت کوین فروش است

مثال : کاربرد Parabolic  SAR در بررسی آتی نقره امروز

نقره سیگنال فروش  دارد

مثال : کاربرد Parabolic  SAR در بررسی سکه طلا امروز

سیگنال سکه خرید است

مثال : کاربرد  Parabolic  SAR در بررسی دلار امروز

سیگنال دلار خرید است

 

زعفران دی در تایم 15دقیقه بین حمایت 25600 و مقاومت 27000 در نوسان است و برای بار سوم به سمت مقاومت 27000 یورش برده است.

خرید با شکست 27000 یا در محدوده 25600 که کف الگوی تراکم است با رویت علائم رشد

فروش باز با شکست 25600 به پایین

 

 

Sand

حد ضرر 1 

حد سود سقف کانال (حدود 2 تا 2.5 بسته به سرعت حرکت)

 

 

 

دلار

 

سیگنال هنوز فروش است

 

اما واگرایی HD + دیده می شود

 

اگر معتبر شود سیگنال خرید صادر می شود

 

شاخص باز هم به 1380 برگشت

باید واکنش روی این سطح را در روز آتی دید

 

همچنانکه در تحلیل ماه قبل از شاخص کل گفته شد بازار را وارد رکود کرده اند اما فشار فروش اوراق کمتر شده و این احتمال وجود دارد همچون آبانماه سال گذشته کف بازار در همین هفته تشکیل شود. از جمله نمادهای تاثیرگذار در بازار خساپا می باشد که در کف خردادماه قرار دارد و اردرهای حمایتی قوی در حال حاضر در تابلو دیده می شود. بنظر می رسد از فردا فشار فروش اکثر بازار بعد از حدوده 2 ماه کاسته شود و شاهد افزایش تقاضا بتدریج در گروه ها باشیم. خساپا در محدوده 145 تا 150 تومان با حدضرر تثبیت زیر همین ناحیه به دید گرفتن نوسان حدود 15 تا 20 درصدی طی یکماه آینده قابل بررسی می باشد.

 

 

شاخص TOTAL

ارزش کل بازار رمز ارزها در سقف در حال نوسان است

با توجه به ساختار احتمال شکست وجود دارد و با این اوصاف احتمال رشد در بازار در ماه های آتی وجود دارد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *