این در گذشته تحلیل شد و به ناحیه حد سود تعیین شده واکنش داده و وارد اصلاح شد می باشد محدوده مشخص شده می تواند نقطه ورود  با حد ضرر تثبیت زیر 1000 تومان باشد ، هدف احتمالی سهم محدوده 1580 می باشد .

 

بنظر می رسد اصلاح در این نماد پایان یافته است شکست خط روند مینوری نزولی می تواند بعنوان تریگر ورود با حد ضرر تثبیت زیر 1500با حد سود محدوده 1900 -2200 باشد .

ینظر می رسد اصلاح این نماد محدوده 185 تومانی در قالب موج 2 با b به پایان برسد ورود در این محدوده با نشانه های تابلوی سهم و جد ضرر 150 و حد سود 280 قابل بررسی می باشد .

دیروز طبق پیش بینی ها بازار روز خوبی داشت و توانست امید ها را در بازار زنده کند البته باید گفت که موج عرضه ها کم نبود اما خریداران بالقوه در بازار وجود داشت و این هدایت بازار به سمت مثبت ها اگر چند روز ادامه داشته باشد می تواند موج جدیدی را ایجاد کند .

اما در مورد بازار امروز با اخبار خوبی از شرکت ها روبرو هستیم و به نظر تورم شهریور ماه کار خودش را کرد و شاهد گزارش های خوبی از شرکت ها هستیم و تا بدین لحظه در ۸۰ درصد شرکت ها گزارش های بسیار خوبی را شاهد بودیم .
فملی ، فولاژ و پتروشیمی ها ، سیمانی ها و موارد دیگر گزارش های خوبی را دادند و به نظر گزارش‌های خوبی در مسیر بازار است و می‌تواند اثر مثبتی در بازار داشته باشد .
البته از یک طرف بازار این روز ها بیشتر نوسان گیر شده و احتمالا امروز در مثبت ها عده ای سیو سود کنند به خصوص اینکه یک تعطیلی وسط هفته ای هم فردا داریم .
بنابراین احتمالا بازار شروع مثبت داشته باشد و در مثبت های کامل شاهد فشار فروش بالایی باشیم و بازار در آخر های تایم معاملاتی متعادل تر باشد . البته در نیمه دوم قیمت دلار هم روی بازار تاثیر خواهد داشت . بهترین حالت این است که بازار بتواند تا دقایق آخر جو مثبت خود را حفظ کند . اما بدترین سناریو این است که بازار از مثبت به منفی برود که باعث می شود ترس بازار از ادامه شرایط نزولی باقی بماند و کار را برای روز های بعد سخت کند .

نماد غگرجی روی حمایت خوبی قرار دارد. بشرط حفظ سطح 250 تومان میتواند بترتیب تا 300 و 350 رشد کند. با رعایت حدضرر و مدیریت سرمایه قابل بررسی است.

نقره آبان در تایم 15دقیقه همچنان بدلیل حجم کم معاملات مناسب معامله گری نیست اما شاید برخی از شما در آن معامله می کنید.

این نماد در یک محیط خنثی قرار گرفته و در حال رسیدن دوباره به حمایت 20900 است و در این نواحی می توان به دنبال فرصت خرید بود با حد ضرر 50850 و هدف 21250

صندوق طلا تحویل آبان در تایم 15دقیقه ناتوان در تثبیت بالای مقاومت 8850 بود و واگرای منفی را با شکست خط روند صعودی rsi معتبر کرد و هشدار نزول داد.

در حال حاضر روی حمایت 8700 است و در صورت شکست آن می تواند تا محدوده 8550 افت نماید

زعفران آبان در تایم 15دقیقه پس از رسیدن به هدف اعلام شده مسیر افت را در پیش گرفته و در صورت عبور از 16950 می تواند تا 16500 دوباره افت نماید و باز می توان در آن نواحی به دنبال فرصت خرید بود

کاسپین دارو در تایم روزانه سرانجام موفق به عبور پر قدرت از مقاومت 2400 شد و هدف 2700 و 3200 را نشانه رفته است

سرمایه گذاری غدیر در تایم روزانه پس از شکست مقاومت 1400 تا مقاومت 1700 رشد نمود و وارد اصلاحات شد و به محدوده حمایتی 1400 رسید دوباره در این نواحی ریسک به ریوارد ارزنده ای دارد با اهداف 1700 و 2400 و حد ضرر زیر 1350

سرود از بنیادی های گروه سیمان در محدوده کف کانال صعودی بلندمدت قرار داره و در این نواحی ارزندگی داره با هدف اول 3500 و سپس 4000 و حد ضرر زیر 2200

تنها مشکلش اینه که فعلا حجم نمیخوره

رشد شاخص کل 2601 واحد معادل 0.18 درصد و افت شاخص هم وزن 1988 واحد معادل 0.47 درصد و نمودار روزانه هر دو نزولی ملایم
کلیت بازار متعادل

ارزش معاملات خرد حدود 5800 میلیارد تومان

 

تعداد صف های خرید 59 نماد و تعداد صف های فروش 124 نماد
تعداد نمادهای مثبت 278 و تعداد نمادهای منفی 418

خروج پول حقیقی در حدود 480 میلیارد تومان
ورود پول به صندوق های درامد ثابت در حدود 155 میلیارد تومان

 

انتظار از شروع بازار در روز کاری بعد : متعادل

خرید میلیاردرها:
فارس پارسان رمپنا شاوان کاوه سپید کساوه

آریان کیمیاتک خمحور دماوند پالایش

 

در مورد بازار امروز روز متفاوتی را نسبت به دیروز داشتیم و شاهد افزایش عرضه ها از همان ابتدای بازار بودیم و تقریبا با توجه به افت شاخص هم وزن و منفی معامله شدن بیشتر نماد ها تقریبا بازار منفی را سپری کردیم . البته بازار در دقایق اخر کمی بهتر شد اما در کل هنوز ترس ریزش در بازار وجود داشت .
هر چند که بازار امروز منفی بود اما به نظر بازار کم کم می تواند شرایط متعادل تری را پیدا کند . انتشار گزارش های شهریور ماه تا حد زیادی توانسته سهامداران بنیادی و بلند مدت را نسبت به آینده شرکت ها امیدوار کند . تقریبا اکثر گزارش های شهریور ماه با رشد فروش همراه شدند که ناشی از تورم شهریور ماه است و به نظر با توجه به شرایط تورمی کشور بازار تا حدی از بابت گزارش ها خیالش راحت است .
اما هنوز بازار با یک سری عوامل حاشیه ای مانند تصمیمات اقتصادی دولت ، مذاکرات وین ، تعیین رئیس بانک مرکزی و تغییرات دولت جدید با ابهام روبرو است . به نظر هر چه سریعتر تکلیف این مسائل روشن شود بازار می تواند با ترس کمتری اقدام به خرید کند و روی سهام خود بماند .

یکی دیگر از مشکلات بازار این است که هنوز نگاه بخش قابل توجهی از بازار مانند سال گذشته است و با یک حرکت در صف خریداران قرار می گیرد و با حرکتی دیگر وارد جبهه فروشندگان می شود . این نوع رفتار بازار نشان می دهد هنوز بازار بعد از این همه فراز و نشیب ها به پختگی لازم نرسیده و بیشتر بر اساس جو بازار واکنش می دهد . در حال حاضر ما دیگر بازاری مثل سال 99 را نخواهیم داشت چه در صعود ها و چه در سقوط ها و باید بازار از رفتار های شتاب زده و به دور از تحلیل اجتناب کند . چه دلیلی دارد که بازاری که دیروز در مثبت ها غرق شده بود امروز این چنین منفی شود ؟ چه دلیل دارد سیمانی ها یا سایر گروه هایی که این همه گزارش های خوب دادند امروز اکثرا شاهد معاملات منفی باشند ؟ به نظر بازار هنوز خیلی از اصول سرمایه گذاری را نمی داند و تحت تاثیر شایعات و جو حاکم بر بازار خرید و فروش می کند .


در گروه ها …
در نمادهای پالایشی شرایط این گروه بهتر شده است . چند روزی است خبرهایی در خصوص در پیش بودن صورت های مالی ۳ ماهه مثبت سبب اقبال بازار به این گروه شده است . انتشار صحبت های رئیس سازمان و تایید گزارش خوب این شرکت ها باعث توجه بازار به انها شده است . روش جدیدی که برای شرکت های پالایشی به کار گرفته می شود محاسبه نرخ نفت بر اساس صادرات است که کمی زمان برخواهد بود ولی در نهایت به سود این صنعت است و دولت هم در پی تقویت سودآوری این صنعت خواهد بود .


در پتروشیمی ها گزارش های این گروه که برسد کم کم وضعیت متفاوت خواهد شد . در بین این شرکت ها شگویا امروز گزارش خوبی را داشته و وضعیت سهم میتواند جالب باشد سهمی که در شهریور ۱۶۰۲ ، مرداد ۱۰۵۴ و تیر با عدد ۱۰۶۸ میلیارد تومان مواجه بود که نشان از فروش خوب سهم در شهریور دارد .
به نظر شغدیر هم میتواند گزارش خوبی بزند و کم کم نوری زاگرس پارس اریا شیراز شپدیس هم قابل بررسی خواهند بود .


در فولادی ها هنوز گزارش زیادی از آن ها نرسیده و به نظر با رسیدن آنها میتوان دید که مثلا ذوب شرایط خوبی خواهد گرفت و یا هرمز به نسبت قیمت ارزان است . یا فجر و فسپا میتوانند بهتر رفتار کنند . گزارش فولاد خیلی مهم است و می تواند جریان کل گروه را عوض کند .
در بازار گزارش فولاژ رسید که انصافا خوب بود . در فولاژ در تیر فروش به ۷۴۴۸ میلیارد رسید و مرداد با افت ۵۰۸۶ میلیارد ریال فروش داشت اما در شهریور دوباره رشد کرد و به فروش ۷۱۸۷ میلیاردی رسید .
اما در گروه فلزات گزارش فملی از همه قابل توجه تر بود .
فملی واقعا گزارش بسیار خوبی را منتشر کرد . سهم در تیر با فروش ۷۷۴۳۸ میلیارد ریالی فروش بسیار خوبی داشت . فروش سهم در مرداد کمی افت کرد و ۴۸۳۸۱ میلیارد ریال فروش داشت . اما گزارش شهریور از همه ماه ها بهتر بود و با فروش ۸۶۷۴۰ میلیارد ریال همراه شد و نشان داد یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاران و بنیادی کارها است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *