کیمیا سهمی بنیادی و قوی در تایم روزانه روی خط روند صعودی که حمایت مهمیست قرار دارد

در محدوده 1450 تا 1500 با حد ضرر زیر 1400 و اهداف 1750 و 2000 و 2800 و 3200 ارزندگی خرید دارد

زعفران آبان در تایم 15دقیقه همچنان در روند صعودیست و موفق به شکست مقاومت 16490 شد و هدف 16820 را نشانه رفته است.

حد ضرر شناور را می توان به زیر 16400 انتقال داد

نقره مهر در تایم یک ساعته همچنان در روند نزولیست و توجه داشته باشید خرید گرفتن حتی در حمایت ها در روند نزولی پرریسک است.

در صورت شکست حمایت 20100 هدف بعدی 19600

 

صندوق طلا تحویل مهر در تایم یک ساعته با وجود واگرایی مثبت اما همچنان نتوانسته از حمایت 8200 دل بکند و فعلا روی آن در حال رنج زدن است.

اولین حمایت بعدی 8000 و اولین مقاومت 8400

 

در محدوده ی 1437 تا 1415 یک کلاستر قیمت و زمان (30شهریور )  وجود دارد که احتمال تشکیل پیووت حفره کم نیست  .  

از  انجا که واگرایی منفی زمانی نداریم  و شیب نزول نرمال هست ، می توانیم پایان اصلاح را نیز محتمل بدانیم  .  اما این موضوع نیاز به سایر تاییدات نیز دارد  که فعلا بیش از این در این رابطه صحبت نمیکنیم  .  

فعلا احتمال تشکیل یک پیووت حفره  در محدوده ی قیمت و زمان فوق الذکر  کم نیست  .  

اگر در این محدوده پییوت تشکیل نشود کلاستر بعدی  در  محدوده ی  1370  و تاریخ  حدود  5  مهر قرار  دارد که البته باید دید  که شاخص  با همین شیب افت میکند که به  ان PRZ برسد  یا  خیر  ؟؟؟؟؟

 

شرکت شیر پگاه با نماد غشصفا در تایم روزانه روی حمایت خوبی با افزایش تقاضا و رشد قیمت مواجه شد البته با توجه به افت زیاد انتظار رشد آرامی ازین سهم میرود

حد ضرر سهم زیر 2550 و اهداف 3000 و 3400 و 3600 و 4200

 

اوایل هفته عنوان نمودیم که این هفته مثبت هم داریم اما نه پایان اصلاحات و خرید را پرریسک دانستیم که دیروز بازاری مثبت اما کم جان داشتیم.

در شاخص هم وزن که معیار بهتری برای تحلیل کلیت بازار است در تایم روزانه این شاخص فردا به حمایت مهم محدوده 415 تا 420هزار می رسد و قبلا عرض کرده بودیم که این حمایت از دیگر حمایت های پیش رو که شکسته شدند قوی تر است.

باید منتظر عکس العمل بازار به این محدوده بود و خوب است که بازار در این محدوده مدتی کسب انرژی کند و بازار رصد شود اما اگر این محدوده هم شکسته شود وضعیت خوب نخواهد بود.

از طرفی سهم ها در حال رسیدن به نواحی ارزنده ای هستند که نکته ای مثبت برای خریداران است.

افت شاخص کل 36535 واحد معادل 2.56 درصد و افت شاخص هم وزن 11089 واحد معادل 2.56 درصد و نمودار روزانه هر دو نزولی

کلیت بازار منفی

ارزش معاملات خرد حدود 7200 میلیارد تومان

 

تعداد صف های خرید 48 نماد و تعداد صف های فروش 250 نماد
تعداد نمادهای مثبت 133 و تعداد نمادهای منفی 556

خروج پول حقیقی در حدود 1075 میلیارد تومان
ورود پول به صندوق های درامد ثابت در حدود 77 میلیارد تومان

 

انتظار از شروع بازار در روز کاری بعد : متعادل منفی

خرید میلیاردرها:
خبهمن ومهان وبرق غمارگ وساپا قشکر هرمز ومعادن

پالایش لازما خشرق فنورد کی بی سی برکت آریان

 

 

امروز هم بازار به ادامه حرکت نزولی خود ادامه داد و در روزی که خریدار قابل ملاحظه ای در بازار نبود این فروشندگان بودند که کنترل بازار را در دست گرفتند و یک بازار منفی را رقم زدند .
در مورد بازار امروز همان طور که در گزارش های قبل هم در مورد آن صحبت کردیم یک سری عوامل وجود دارد که تا شرایط آنها مشخص نشود نمی توان به رشد بازار امیدوار بود . ابهامات سیاسی و اقتصادی از مهمترین ابهامات بازار هستند .
اما یکی از فشار هایی که بازار همیشه با آن روبرو بوده و با بالا رفتن آن تن بازار میلرزیده افزایش نرخ سود بانکی و سود صندوق ها و اوراق بوده است . در حال حاضر در برخی از اوراق با سود ثابت ، سود هایی نزدیک 24 درصد هم دیده می شود اتفاقی که برای بازار بسیار گران تمام می شود و تحمل این افزایش سود را ندارد . به نظر می رسد دولت فعلی دارد همان راهی را می رود که دولت قبل رفته و به جای چاره اندیشی و ورود پول به سمت صنایع از طریق بورس و رونق چرخه اقتصاد ، به فکر سیاست های انقباضی برای کنترل تورم است .

اما دلار توانسته به خوبی خود را بالای 27 هزار تومان تثبیت کند و امروز هم رشد داشت . خیلی ها می گویند چرا بازار به مثبت های دلار واکنشی نشان نمی دهد . در این مورد جو بازار را باید در نظر گرفت . مثلا در هفته های قبل که بازار مثبت بود ، قدرت خریدار به قدری بالا بود که به منفی های دلار اصلا توجهی نمی شد اما هر رشد دلار ، بازار را با شدت بالایی مثبت می کرد .
حالا وضعیت متفاوت شده است و بازار خیلی توجهی به رشد دلار و حتی اخبار مثبت نمی کند اما همین که یک ریزش در دلار ببیند آن را بزرگ کرده و اقدام به فروش می کند . در کل بازار این روز ها طوری است که به اخبار منفی واکنش شدیدتری نشان می دهد تا به اخبار مثبت و دلیل آن نبود خریدار است .
بازار از نبود حامی در این روز ها رنج می برد . بازار تجربه سقوط سال 99 را دارد و در ماه های قبل به امید روی کارآمدن دولت جدید و انتظار حمایت از بازار بورس شروع به خرید کرد اما حالا با شرایط دیگری روبرو شده و از تحولات جدید تا حدودی نا امید شده است .
این هفته و ماه تمام شد . امیدواریم در ماه جدید گزارش های قوی تری را از شرکت ها ببینیم تا بتواند اهرم و انگیزه لازم را در خریداران ایجاد کند .

شاخص کل به اصلاح 38 درصدی موج صعودی قبل رسیده و از طرفی شیب نرمال حرکتی آن میتواند مانع اصلاح بیشترش شود. حمایت های مهم سهام شاخص ساز و گزارشات شهریور که از هفته آتی روانه کدال می شود جهت حرکت شاخص را بیشتر مشخص می کند.اگر اتفاق سیاسی یا اقتصادی خاصی نیفتد انتظار من برگشت شاخص از همین ناحیه است. در صورت از دست رفتن حمایت فعلی باید منتظر برگشت از محدوده 1310 باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *