در مورد بازار نگرانی ها بسیار زیاد شده و همین افزایش نگرانی ها باعث خروج حجم بالایی از سرمایه های حقیقی ها شده است . در این بین حتی چندان حمایت قاطعی از سوی حقوقی ها و بزرگان بازار را نیز شاهد نیستیم .
بازاری که در زمان انتخابات با حضور ابراهیم رئیسی در سازمان بورس و وعده حمایت از بازار بسیار به آینده بازار بسیار دلخوش شده بود و یک صعود قوی را پس از انتخاب رئیسی به سمت ریاست جمهوری را تجربه کرده بود حالا با رویداد هایی روبه رو شده است که نشان می دهد شاید باید بیشتر صبر کند تا سیاست ها روشن تر شود .
شنیده هایی در بازار شکل گرفته است که اگر این شنیده ها به واقعیت تبدیل شود شرایط بازار بسیار سخت خواهد بود . یکی از این شنیده ها که فقط در حد شایعه است حضور طیب نیا به عنوان رییس بانک مرکزی است . در مورد طیب نیا باید گفت ایشان وزیر اقتصاد دولت روحانی در 4 ساله اول بود و توانست با افزایش سود های بانکی تا حد زیادی نقدینگی مردم را جذب کند و جلوی تورم را بگیرد اما از آن طرف باعث رکود شدیدی در کلیه بازار ها شده بود .
و شنیده بعدی در مورد افزایش سود های بانکی است که دیروز هم تاییدیه این خبر تا حدی آمد و با اعلام نتیجه هفتگی نرخ سود بانکی میل به افزایش به نرخ 19 درصد را دارد . اگر این شایعه را با شایعه حضور طیب نیا کنار هم بگذارند بازار حق دارد که بترسد و بخواهد پول خود را خارج کند . نه تنها از بازار سرمایه بلکه از تمام بازار ها .
به هر حال امروز هم کار بازار راحت نخواهد بود و در مورد افزایش سود های بانکی با توجه به شرایط فعلی بعید است کاهشی را داشته باشیم اما در مورد طیب نیا اگر تکذیب شود شاید کمی ترس بازار کمتر شود .

 

بنظر می رسد پس از خروج از محدوده تراکم در تایم فریم هفتگی بتواند در قالب موج 5 تا محدوده 2400 و 2800 رشد نماید – ورود در محدوده مناسب با حد ضرر تثبیت زیر 1600 قابل بررسی می باشد .

همبستگی مستقیم شاخص کل بورس و دلار از آذر ماه سال 99 تا کنون به خوبی در نمودار مشخص است ، بنابراین در معاملات خود قویا وضعیت دلار را مد نظر قرار دهید .

قیمت 6460 تومان برای نماد غبهنوش از نظر تکنیکال مهم است. فردا یا پس فردا احتمال واکنش مثبت در این نماد وجود دارد. در صورت حفظ حمایت سهم با حدضرر تثبیت کندل روزانه زیر عدد مذکور و حد سود 8800 تومان قابل بررسی است.

در حال حاضر روند کوتاه مدتی دلار نزولی است ، شکست خط مورب و تثبیت بالای قله ی اخیر می تواند بمعنی رشد مجدد دلار باشد اما بخوبی می دانیم که آینده ی عوامل موثر سیاسی در قیمت دلار فعلا برای مجهول است در صورت ادامه ی افت حمایت های مهم محدوده 26500 و سپس 25400 می باشند . احتمال تشکیل الگوی کنج ادامه دهنده نیز دور از ذهن نیست .

تولید نیروی برق دماوند با نماد دماوند مدتی است درگیر مقاومت 3100 در تایم فریم هفتگی می باشد. خروج سهم از محدوده رنج می تواند رشد قیمتی را در میان مدت تا خط روند نزولی منجر شود. حد سود ها در میان مدت بترتیب 4380 و 5400 می باشد. سهم در واچ لیست برای شکست مقاومت سرسخت 3100 با یک کندل هفتگی باشد.

صندوق پالایش را همه می شناسند. مدت زیادی بالاتر از ارزش داتی در حال معامله شدن بود. در دوماه اخیر پایین تر از ارزش ذاتی معامله می شود که دلیل عمده آن عدم ارایه صورت های مالی دقیق از شرکت های زیرمجموعه خود می باشد و با انتشار آن ها تقاضا برای این صندوق بیشتر هم می شود. از منطر تکنیکال فردا روی خط روند محکم خود است در واچ لیست بگذارید با حدضرر شکت خط روند و حد سود 10 هزار تومان

سرمایه گذاری مسکن الوند با نماد ثالوند در تایم فریم هفتگی خط روندی دارد که در صورت حمایت شدن طی این هفته معتبر خواهد شد. محدوده 1850 تا 1900 محدوده حمایتی محکمی برای سهم است که می توان سهم را در واچ لیست قرار داد. دیدگاه میان مدت با حدضرر شکست خط روند و حدسود 2500 و 3500 می باشد.

نکته آموزشی

 

ابزار MACD – OSMA

 

یکی از ساده ترین و پرکاربرد ترین ابزار های بازار بورس استکه میتوان با آن به سادگی سیگنال خرید و فروش را گرفت.

در مواقعی که بازار روند دارد بسیار خوب و کم خطا است .

 

این ابزار با میانگین های متحرک به ما سیگنال می دهد و علاوه بر سیگنال از آن میتوان در پیدا کردن واگرایی نیز کمک گرفت.

 

نحوه کار با این ابزار به این صورت است که هرگاه میله ازبالا آمد سیگنال خرید صادر شده و برعکس هرگاه میله پایین آمد سیگنال فروش صادر شده است.

 

 

مثال : کاربرد ابزار MACD – OSMA در بررسی بیت کوین امروز

بیت کوین سیگنال خرید  دارد

مثال : کاربرد ابزار MACD – OSMA در بررسی آتی نقره امروز

آتی نقره علامت فروش دارد

مثال : کاربرد ابزار MACD – OSMAدر بررسی سکه طلا امروز

سیگنال سکه فروش است

مثال : کاربرد  ابزار MACD – OSMA  در بررسی دلار امروز

سیگنال دلار فروش است

 

زعفران آبان در تایم 15دقیقه طبق صحبت دیروزمان به مقاومت 15550 رسید و با فشار عرضه روبرو شد و دوباره افت نمود.

برای خرید جدید باید منتظر شکست این مقاومت باشیم

ناحیه حمایتی زعفران محدوده 15245

 

صندوق طلا تحویل مهر در تایم یک ساعته پس از شکست حمایت 8540 به هدف 8235 رسید و فعلا روی این حمایت قرار دارد.

در صورت برگشت تا 8540 دوباره می تواند با فشار فروش روبرو شود

در صورت شکست حمایت 8235 هدف بعدی 8040

 

نقره مهر در تایم یک ساعته محدوده حمایتی 20710 تا 20800 را با شکاف شکست و این محدوده حالا حکم مقاومت را دارد و باید منتظر واکنش قیمت در ادامه باشیم

حمایت بعدی محدوده 20000

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *