زعفران آبان در تایم 15دقیقه روی حمایت بسیار مهمی قرار دارد یعنی حمایت 15550 تا 15600 و در صورت افزایش تقاضا می تواند ازین ناحیه رشد نماید.

مقاومت بعدی 15810 و حمایت بعدی 15250

نقره مهر در تایم 30دقیقه خط روند صعودی را هم شکست و هدف 21800 تا 21900 را نشانه رفته و در این نواحی حمایت بسیار محکمی دارد.

صندوق طلا در تایم یک ساعته به حمایت بسیار مهمی رسیده جایی که همپوشانی حمایتی 61 فیبوناچی تصحیح با حمایت استاتیک قیمت در محدوده 8550 داریم و انتظار افزایش تقاضا در این ناحیه می رود.

در صورت شکست قدرتمند 8650 می تواند تا 8950 رشد نماید اما همچنان عمق بازارش بسیار پایین اسن.

وبملت که تا فاصله ی 3% از حد سود اول پیش رفت  و تسویه نکردیم

زیر  400 تثبیت شده

حد ضرر  را زده است  و باید از ان خارج شویم  .

 

امروز یکی از حساس ترین روزهای بازار در مدت اخیر است . بازار باید به حمایت‌های شاخص و بحث‌های تکنیکالی واکنش نشان دهد . دیروز آخر وقت کمی واکنش های حمایتی را شاهد بودیم و امروز منتظر ادامه قوی تر آن خواهیم بود .
برای امروز شرکت های بزرگ و قوی بازار باید بیشتر خود را نشان دهند و بتوانند جو فروش را کنترل کنند .
روز گذشته بازار مورد آماج اخبار منفی قرار گرفت . از خبر قیمت گذاری دستوری بگیر تا خبر همکاری ایران با آژانس و ریزش دلار همگی روی بازار تاثیر داشت و شاهد خروج بخش قابل توجهی از سرمایه های حقیقی ها بودیم . طی دو سه هفته اخیر بار ها شاهد جابجایی پول بین حقیقی ها و حقوقی ها بودیم که نشان از شرایط مبهم و نا اطمینانی بازار دارد و به نظر مدتی زمان می برد تا سیاست ها و تصمیمات اقتصادی دولت مشخص شود . البته آخرین اظهارنظرهای وزیر صمت و رییس سازمان کمی خیال بازار آسوده تر کرده است و امیدواریم تاثیر آن را امروز در بازار ببینیم .

با توجه به شکست خط روند صعودی  .

عملا الگوی سر و شانه  کف  ،  نا موفق شده است و حد ضرر شناور الگو شناسایی شده

 

باید از این  معامله  تقریبا در نقطه ی ورود  خارج شویم  .  

 

دلار  ساختار روند صعودی شتابدار در  یک ساعته را از دست داده است  .

و از انجا که در تایم فرم روزانه  شاهد عدم توانایی فتح قله قبلی  و  شکست خط روند صعودی هستیم  ،

احتمال افت بترتیب تا حمایتها بسیار زیاد است  .

27000 ،  26200 ،  25400 ،  24400  ،  23400  ،  حمایتهای مورد نظر هستند  .

 

در مورد بازار امروز انتظار حمایت ها را داشتیم که البته این اتفاق هم افتاد و خیلی از نماد ها در آخر بازار توانستند از صف های فروش خود فاصله بگیرند و تا حدی متعادل تر شوند اما در کل بازار منفی بود و بازار آن اهرم لازم برای برگشت را نداشت .
عوامل زیادی در بوجود آمدن چنین وضعیتی دخالت دارند که در ادامه به چند مورد مهم آن می پردازیم .

در دولت هنوز تکلیفش مشخص نیست و امروز یک حرفی را می زنند و بعدا آن را تکذیب می کنند . این آزمون خطا توسط مسئولین می تواند باعث افزایش ابهامات و کاهش اعتماد مرد به بازار شود . لازم است که مدیران جدید از اشتباهات سال های قبل درس بگیرند و اشتباهات آنها را تکرار نکرده و شرایط را سخت تر نکنند .
قیمت گذاری دستوری جر مباخث داغ این روز های بازار است . موضوع قیمت گذاری دستوری در کوتاه ترین زمان ممکن بر روند بازار و سود شرکت ها تاثیرگذار خواهد بود. کلیت روند منفی معاملات هم ناشی از ترس ایجاد شده در صنایع مختلف و تاثیرگذاری بر سهام مختلف شرکت ها است . اگر اجازه دهند ساز و کار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها باشد، بازار به روال عادی باز می گردد و می توان دوباره شاهد روزهای پررونق بود.
مورد دوم بحث ارز و دلار است . حضور گروسی و روشن شدن نور امید به شروع مذاکرات در دولت جدید ، باعث افت قیمت ارز شده که تاثیر آن را در بازار هم می بینیم . بازاری که بخش ریادی از رشد خود را به دلیل همین رشد دلار تجربه کرده است و حالا این عامل کمی زیر پایش سست شده است .
و مورد بعدی که روی بازار تاثیر قابل توجهی داشت گزارش هایی بود که حتی با افزایش نرخ ها در مرداد ماه ، نتوانست انتظارت را به خوبی برآورده سازد و تعداد زیادی از شرکت ها با گزارش های ضعیف تری به نسبت ماه های قبل و به خصوص تیر ماه روبرو شدند . نکته ای که اگر در شهریور ماه هم تکرار شود می تواند کار بازار را بسیار سخت کند و به همین خاطر منتظر گزارش های شهریور ماه هستیم که می تواند برای بازار بسیار مهم باشد .
و مورد آخر هم تغییر در رفتار بزرگان بازار است . خرید و فروش حقوقی های بزرگ طی چند وقت گذشته منجر به تغییر جهت معاملات و شاخص بورس شد. حقوقی ها سهام را بر روی نقاط مقاومتی فروختند و به سمت سرمایه گذاری در صندوق با درآمد ثابت پیش رفتند. به دنبال چنین اتفاقی زمانی که نقدینگی از بازار خارج و وارد صندوق می شود، بازار به دلیل خروج نقدینگی و افزایش تقاضا در مدار اصلاحی قرار می گیرد.

در حال حاضر برای بازار اهرمی که بتواند آن را وارد یک حرکت صعودی دیگر بکند دیده نمی شود و به نظر باید به بازار تا حدی زمان داد تا بتواند از این شرایط مبهم خارج شود . در کل برای برگشت بازار باید عوامل بالا تغییر کند و هرچه تعداد این عوامل بیشتر باشد و سریعتر اتفاق بیافتد بازار هم می تواند سریعتر از این شرایط خارج شود و به مدار صعودی خود برگردد .

افت شاخص کل 14709 واحد معادل 0.99 درصد و افت شاخص هم وزن 6059 واحد معادل 1.35 درصد و نمودار روزانه هر دو یک نیمه نزولی یک نیمه خنثی
کلیت بازار منفی متعادل

ارزش معاملات خرد حدود 7400 میلیارد تومان

 

تعداد صف های خرید 63 نماد و تعداد صف های فروش 146 نماد
تعداد نمادهای مثبت 234 و تعداد نمادهای منفی 458

خروج پول حقیقی در حدود 550 میلیارد تومان
ورود پول به صندوق های درامد ثابت در حدود 220 میلیارد تومان

 

انتظار از شروع بازار در روز کاری بعد : متعادل منفی

 

خرید میلیاردرها:

خودکفا غپاک اتکای کمیا آ س پ خکار واحیا

سپید غپآذر چکاوه کسرا فزرین ثنوسا میدکو

 

البرز دارو با نماد دالبر در کوتاه مدت در روند صعودی قرار دارد.این نماد در تایم روزانه مقاومت 1430 را شکسته است و در این محدوده حمایت خوبی دارد.

در صورت افزایش تقاضا هدف اول محدوده 1750 تا 1800 و هدف بعدی 2100 و سپس 2700 است.

 

صندوق دارا یکم که متشکل از سهام بانکی و بیمه ای است در محدوده 12200 تا 12700 حمایت بسیار خوبی دارد و انتظار رشد قیمت از این نواحی می رود و ناحیه ارزنده ای جهت ورود است با اهداف 14200 و 16200 و حد ضرر زیر 12000

 

شاخص کل هم وزن معیار سنجش کلیت بازار پس از ناتوانی در فتح قله و تشکیل الگوی 2قلوی سقف کف الگو را نشانه رفته و در حال رسیدن به آن در محدوده 440هزار است.

حمایت های بعدی این شاخص هم محدوده 430هزار و 418هزار و در صورت افت تا 418000 احتمال برگشت از آن زیاد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *