زعفران بهمن در تایم 15دقیقه پس از اصلاح تا محدوده همپوشانی خط روند صعودی با 50 درصد فیبو تصحیح در محدوده 42600 با افزایش تقاضا مواجه شد و تا مقاومت بعدی در محدوده 45000 رشد نمود دوباره محدوده خط روند صعودی می تواند قیمت را به بالا هدایت کند و در آن نواحی خرید ارزنده است.
پ.ن : با توجه به شیبدار بودن خط روند قیمت خاصی نمیتوان گفت.

برای امروز باید به رویدادهای این چند روز دقت می کردیم که چه اتفاقی رخ داده که بخواهد مسیر بازار را تغییر دهد،چه تغییر منفی و چه تغییر مثبت . در حال حاضر اتفاق منفی رخ نداده پس احتمالاً بازار جو منفی را نخواهد داشت اما برای مثبت شدن هم به شوک های خبری و مالی احتیاج است که از این هم فعلاً خبری نیست .
بازار هفته قبل کم‌حجم آغاز کرد و کم حجم پایان رفت . در این هفته نیز به نظر می‌رسد حجم بازار خیلی قوی و بالا نخواهد بود و بازار شبیه مسیر رفته هفته قبل را طی می‌کند با این تفاوت که افت قیمت ها به نوعی سخت شده و شرایط سهم ها بهتر.
این هفته استارت گزارش های نه ماهه خواهد خورد و می تواند تاثیرات بسزایی در برخی صحنه ها داشته باشد.
در مجموع به نظر بازار امروز را شبیه روز چهارشنبه آغاز می کند و بازار نه خیلی منفی و نه آنچنان مثبت است . توجه بازار دوباره به گروه پالایش زیادشده و شاید تحقیقات در این گروه کمی بیشتر باشد . بعد از آن گروه بانک و خودرو قرار دارند که به نظر این سهم ها اگر بتوانند فضای بازار را کمی تغییر دهند دست به کار بزرگی زدند .
بدترین سناریو برای بازار این است که با یک منفی کم و بی تفاوت آغاز کند و بعد رنج‌های منفی بیشتر شود و بازار منفی تر شود .
بهترین سناریو هم این است که از منفی و مثبت اندک آغاز کرده و رفته رفته تعداد مثبت های بازار بیشتر شود و حجم معاملات هم قوی‌تر . البته این بار سناریوی سومی هم وجود دارد که تقریبا بازار را روی یک خط صاف که نه خیلی منفی دارد و نه مثبت به پیش ببرد و فکر می‌کنیم سناریو سوم محتمل‌تر است .

واچ لیست

شکست خط روند نزولی را میتوان به عنوان تریگر ورود به سهم با حد ضرر کف کانال صعودی و حد سود سقف کانال در نظر گرفت .

حجم معاملات و قدرت خریدار را مد نظر قرار دهید .

 

 

 

شاخص کل بورس – مدل برجامی

به نظر می رسد کمی چرخه طولانی تر شده باشد و به همین دلیل مدل کمی کش آمد و با سه پیوت روبرو مچ شد

همچنان تغییری در نقشه رخ نداده و منتظر صعود هستیم

 

سکه RD+

هنوز معتبر نیست

 

یک پله دیگر خرید کردم

دانش سرمایه ارکا به صورت همه روزه برای همراهان خود سهام ها و اخبارهای بازار سرمایه را به صورت رایگان ارائه می دهد.

منبع: سازمان بورس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *