فارکس

سشن های معاملاتی در بازار فارکس که یه بازار غیر متمرکز هست رو باید روی یه شبکه خیلی بزرگ و گسترده در نظر بگیرین. طبیعتا همیشه بخشی از کره زمین روزه و چرخه اقتصاد توی دنیا هم ساعات اختصاصی روز در حال کارکردنه.  واسه همینه که بازار معاملاتی فارکس هم توی هفته و به جزء تعطیلات آخر هفته یعنی شنبه و یکشنبه فعالیت داره. به بازه زمانی اقتصادی واسه یک کشور یا منطقه سشن معاملاتی می گن. حالا که با مفهوم سشن آشنا شدین راحت می تونین ربط زمان و ساعت و با بازار معاملاتی متوجه بشین.

فارکس

ساعت باز شدن بازار فارکس به وقت ایران چه زمانیه؟

دوره آموزش فارکس به شما این نکته رو یاداوری می کنه که ساعت باز شدن این بازار به وقت ایران از اول روز دوشنبه هستش. البته دوشنبه رو شما برای 6 ماه اول سال از ساعت 4:30 بامداد و برای 6 ماه دوم سال از ساعت 3.30 بامداد باید در نظر بگیرین. این بگم که ساعت بسته شدن بازار فارکس اگه به وقت ایران بخوایین بشناسین روز شنبه ساعت 1.30 بامداد دیگه ساعت کاری به اتمام میرسه. بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز بازارش بازه، البته این جوری نیس که  شما توی هر ساعتی بتونین یه فعالیت درست و حسابی رو انتظار داشته باشین. ساعاتی که بازار رو به بالا حرکت می کنه اون ساعات رو باید انتخاب کنین و معامله خودتونو واسه یه درآمد توپ شروع کنین. حتی اگه ساعات بازار رو پایایین هم حرکت کنه بازم شما می تونین فعالیت کنین اما باید ساعات و بشناسین تا ضرر نکنین.

فارکس

چرا باید سشن های معاملاتی رو بشناسیم؟

حالا که گفتیم باید ساعات و بشناسین باید بدونین که سشن های معاملاتی  فارکس به 4 سشن یا همون جلسه اصلی تقسیم بندی می شن که این 4 جلسه سشن سیدنی، سشن توکیو، سشن لندن و سشن نیویورک هستش. شما اگه  از مجموعه اموزشی دانش سرمایه آرکا استفاده کنین و سشن های معاملاتی رو یاد بگیرین، می تونین راحت ساعات اوج بازار و بشناسین. این جوری کافیه فقط روی 3 تا سشن معاملاتی تمرکز اصلی خودتونو واسه کسب سود بزارین. سشن آسیا ، سشن اروپا و سشن آمریکای شمالی که به ترتیب به نام سشن توکیو ، لندن و نیویورک امروزه مورد استفاده قرار می گیرن. بعضی از تریدرها از نام قاره ها برای شناسایی سشن های معاملاتی استفاده می کنن که خب اسم شهرها می تونه کار و آسون تر کنه.

جلسه معاملاتی نیویورک برای بازار فارکس

چرا سشن سیدنی اینقدر مهمه؟

همه معامله گرای فارکس می دونن نیوزیلند چرا اینقدر مهمه؛ چون که یه مرکز گسترده مالی هستش و طبیعتا  اولین جایی که اول وارد بازار میشه همین بازاره. البته بعضی جاهای دیگه از یکشنبه وارد بازار می شن.مرکز بزرگ نیوزلند رو با نام سشن سیدنی می شناسن که اگه جایی زیاد این اسم و شنیدین بدونین دقیقتا منظور چیه. معمولا تا روز جمعه بازار به صورت کلی بازه.  اما هربازاری یه رکود خاص داره که فارکس هم از این قضیه مستثنی نیست و ساعت 19:00 تا 22:00 (10 شب تا 1:30 بامداد به وقت ایران) به وقت گرینویچ دچار همین رکود میشه. توی این ساعت ها آمریکایی ها دیگر از خیر معامله کردن میگذرن و برعکس معامله گرای استرالیایی و نیوزلندی تازه میخوان برن معامله خودشونو شروع کنن. روز کریسمس و روز اول سال نو 2 روز مهم و البته تعطیل بازار فارکسه که نباید این موضوع رو هم نادیده بگیرین.

سشن های فارکس با تایم فریم چه فرقی دارن؟

زمانی که قیمت ها توی یه چارچوب زمانی خاص جا به جا میشن بهش تایم فریم توی بازار معاملاتی فارکس و سشن های معاملاتی گفته میشه. استاندارد GMT به وقت گرینوچ که یه ساعت جهانی هست گفته میشه. خیلی از کشور ها از این استاندارد یعنی استانداردGMT) استفاده می کنن. این جوریه که این استاندارد رو به عنوان زمان جهانی (universal time) هم خیلی از معامله گرا می شناسن و شما باید یه اختلاف 0.9 ثانیه با UTC یعنی ساعت جهانی رو در نظر بگیرین.

فارکس

ساعت تابستانی چه دردسرهایی واسه سشن های معاملاتی داره؟

اول بهار و اول زمستان 1 ساعت تغییر رو زمان خیلی از کشور ها حس میکنه. آمریکا، انگلستان و استرالیا هم توی این تغییرات جای می گیرن. البته اینم بگم که گیج شدن معامله گرا واسه سشن های معاملاتی واسه اینه که همه کشورها توی یک روز خاص ساعت و تغییر نمیدن. دلیل 2 ساعت جابجایی توی بازار سیدنی به این خاطره که فصل ها توی کشور استرالیا بر عکس هستن. یعنی اگه 1 ساعت توی آمریکا بره جلو توی استرالیا 1 ساعت میاد عقب. آوریل ، اکتبر و نوامبر تغییر ماه هایی هستند که ساعات سن های معاملاتی در بازار فارکس تغییر می کنن.

مناطق پررنگ به مناطقی که تغییر ساعت دارند اشاره می کند

تداخل بازار معاملاتی فارکس چجوریه؟

تداخل توی سشن های معاملاتی تا دلتون بخواد پیدا میشه. از ساعت 11:30 تا 13:30 به ساعت ایران، سشن توکیو و سشن لندن دچار تداخل میشن. از ساعت 16:30  تا 19:30 هم سشن لندن و سشن نیویورک به این مشکل برمیخورن. واسه همینه که این زمان ها رو شلوغ ترین زمان ها برای سشن های معاملاتی می شناسن. توی زمان تداخل بیشتر سود و پول به دست میاد چون همه شرکت ها اون ساعت میان واسه معامله که یه ساعت شلوغ محسوب میشه. اگه به میانگین حرکت جفت ارزهای اصلی در سشن های معاملاتی نگاهی بیندازیم. سشن لندن بیشترین حرکت و به خودش اختصاص میده و واسه همین سشن لندن رو باید بهترین زمان واسه معامله در نظر بگیرین.

فارکس

سخن پایانی

هر منطقه جغرافیایی یه ساعت محلی خاص داره که اینجوری میتونه زمان شروع شدن و تمام شدن ساعت اداری در منطقه خودش رو مشخص کنه. 4 تا منطقه مهم در بازار فارکس وجود داره که این 4 بخش شامل توکیو، لندن، نیویورک، سیدنی میشه که البته توکیو، لندن، نیویورک اهمیت بیشتری واسه معامله گرا در سشن های معاملاتی دارن. سشن لندن رو باید بزرگترین مرکز تجاری توی جهان بشناسین. 34.1 درصد از حجم معاملات روزانه بازار فارکس فقط توی همین سشن انجام میشه. واسه همین بیشترین ترافیک رو داره. ارزهای مهمی مثل (EUR/GBP) و (EUR/CHF) رو توی این سشن میتونین پیدا کنین. مطالعه بیشتر سشن معاملاتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *