بازار امروز با فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شروع به کار کرد و در دقایق ابتدایی شروع معاملات شاخص کل بیش از ۲ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحد رسید.

 

با شروع معاملات امروز بازار سهام فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز باعث افت بیش از 2 درصدی شاخص کل بازار سهام شد و همچنین شاخص‌ هم‌وزن نیز با افت نیم درصدی همراه شد که نشان از کلیت منفی بازار و معاملات قفل در صف‌های فروش دارد.

در حالی که سهامداران حقیقی به علت بی‌اعتمادی و طولانی شدن اصلاح بازار در حال خارج کردن سرمایه از بازار هستند، هیچ حمایتی از بازار صورت نمی‌گیرد و حمایت صرفا ایجاد صف خرید و مثبت کردن مصنوعی شخص کل است.

ارزش معاملات در مجموع بازارها به حدود 3 هزار میلیارد تومان در کمتر از یک ساعت رسیده است.

اخبار سیاسی مبنی بر مذاکره ایران و امریکا در بحرین جو هیجانی پرقدرتی در بازار ایجاد کرده، زیرا در صورت وجود توافق احتمالی میان ایران و امریکا نرخ دلار دچار اصلاح قیمتی می‌شود و به تبع آن بازار سهام ایران به نحوی بازاری ارز محور است افت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای شاخص‌ساز اصلی مانند فولا، فملی و فارس به خاطر عرضه بیش از حد با رنج منفی شروع به معامله کردند و کلیه نمادهای پالایشی از جمله شتران و شبندر تاثیر منفی زیادی روی شاخص کل بازار سهام داشتند.

همچنین از طرفی نمادهای خودرویی همچنان با صف فروش همراه‌اند و با رنج منفی در بازار سهام معامله می‌شوند.

شاخص کل بازار سهام امروز تحت تاثیر جو هیجانی بازار و صف‌های فروش میلیونی از سقف یک میلیون و 600 هزار واحد نیز پایین‌تر رفت و همانطور که پیش‌بینی می‌شد احتمال می‌رود تا زمان بازگشت اعتماد و سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام، شاخص کل بین یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 700 هزار واحد نوسان داشته باشد.

در این میان نماد تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بازار سهام را دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *