مدیر عامل شرکت بورس تهران با بیان اینکه تاثیر حذف چهار صفر از پول ملی در بازار سرمایه مثبت ارزیابی می شود، افزود: هر چه قیمت سهام از دید سهامدار کمتر باشد ریسک کمتری را در ذهن خود محاسبه می کند و به لحاظ ذهنی از آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری برخوردار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علی صحرایی  با اشاره به حذف چهار صفر از پول ملی و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: با این اتفاق دیگر ریسک چندانی بر سهم هایی که قیمت پایینی دارند تحمیل نمی شود.
مدیرعامل شرکت بورس تهران به آماده سازی بستر لازم برای حذف چهار صفر از پول ملی اشاره و بیان کرد: مسیر لایحه و تصویب این اقدام و آماده سازی زیرساخت فنی آن زمان بر است که اکنون زمان مناسبی برای اجرای این اقدام است.

وی اظهار داشت: حذف صفر از پول ملی به تنهایی نمی‌تواند تاثیر چندانی را در اقتصاد کشور داشته باشد اما اگر برنامه‌های دیگری در کنار حذف صفر از پول ملی در دستور کار قرار گیرد می‌توان نسبت به آثار مثبت آن در کشور امیدوار بود.
صحرایی با بیان اینکه شاهد تجربه این اتفاق در دیگر کشورها بوده ایم، افزود: تقریبا ۵۰ کشور در زمان های مختلف دست به چنین اقدامی زدند، بارزترین آن مربوط به آلمان است که در این زمینه موفق عمل کرد.
مدیرعامل شرکت بورس تهران به برنامه‌های گسترده‌ای که در این زمینه به اجرا در آمده است اشاره کرد و گفت: نگرش‌های موجود در این زمینه باید در سطح جامعه تغییر کند که امیدواریم از طریق برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط دولت این موضوع به خوبی اجرایی شود.
وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم سیاست پولی و بانکی کشور به گونه‌ای باشد که منجر به افزایش رشد اقتصادی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *