روز گذشته شاخص بورس برای چهارمین روز متوالی صعود کرد و با توجه به بازتر شدن دامنه نوسان شاهد حجم بیشتری از معاملات بودیم . اما شاخص هم وزن نزول 2 هزار و 967 واحدی داشت و همچنان بیش از نیمی از بازار درگیر صف های فروش هستند .
دیروز همان طور هم که قبلا گفتیم بیشتر نمادهای بزرگ و شاخص سازی چون کگل، کچاد، فملی، فارس، فولاد و شپنا و چند نماد دیگر با معاملات مثبت همراه بودند و توانستند شاخص را مثبت نگه دارند . فعلا این نمادها تبدیل به ابزار کنترلی مسئولان برای به ظاهر سبز نگه داشتن شاخص بازار شده اند .
از طرفی در روز های پیش رو گزارش هایی از سمت کدال می آید که اکثرا می تواند نشانه های خوبی از سود سازی شرکت ها باشد ولی بازار تا حالا خیلی به این گزارش ها توجهی نداشته است . از طرفی دلار را داریم که بیشتر ریزش خود را پس گرفت و تا حدودی خیال بازار را راحت کرد و نشان داد به این راحتی ها پایین نخواهد آمد .
و اما این روز ها اخبار انتخابات بسیار داغ شده است و فضای سیاسی روی بیشتر بازار ها و به خصوص بازار سرمایه سایه افکنده است . جالب است بعضی از نامزد ها هنوز نیامده دم از حمایت بازار می زدند  . به نظر بر خلاف مناظره های قبلی در مناظره های پیش رو شاهد صحبت های بیشتری در مورد بازار بورس باشیم .
اما در کل برای بازار امروز به نظر همچنان توجه بازار روی چند نماد خاص باشد تا کنترل شاخص از دست آنها خارج نشود . با توجه به افزایش دامنه نوسان و تغییرات حجم مبنا انتظار داریم طی روز های آینده کمی حجم معاملات در صف های فروش بیشتر شود و تعداد نماد های بیشتری از قفل صف فروش خارج شود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *