امروز را در حالی آغاز می کنیم که محدودیت ها در بازار کاهش پیدا می کند و می توان روز پر حجم تر و پر نوسان تری را شاهد بود .

روز چهارشنبه شاخص‌‌ کل رشد کرد و شاخص هم‌وزن افت کرد که نشان می‌دهد هنوز کلیت بازار وضعیت نزولی دارد. اگر چهارشنبه را توانسته بودیم بهتر تمام کنیم امروز فشار فروش کمتری را شاهد می بودیم اما امیدواریم مسئولان برای امروز پیش بینی های لازم را در نظر گرفته باشند و حمایت ها به خوبی صورت بگیرد .
انتظار داریم با توجه به خرید حقیقی ها در  نمادهای بزرگ و شاخص سازی چون فارس، شبندر، شپنا، کچاد، فولاد، فملی و وپاسار شرایط این نماد ها مساعد باشد و بتواند جو بازار را کنترل کنند اما در گروه های کوچکتر به نظر فشار فروش آنها بیشتر خود را نشان دهد و تاثیر بیشتری از این نماد ها را روی بازار شاهد باشیم .
از طرفی در هفته پایانی اردیبهشت ماه رفته رفته گزارش‌های 12 ماهه شرکت‌ها نیز منتشر خواهد شد. انتشار گزارش‌های مالی می‌تواند انتظارات فعالان بازار را واقعی‌تر کند .
مورد بعدی رشد دلار است و تثبیت آن می تواند روی بازار تاثیر بگذارد و این روز ها حسابی رنگ و بوی سیاسی گرفته است  .
اما بحث انتخابات بسیار داغ است و به نظر روز به روز حساس تر می شود و می تواند نه تنها بازار بورس بلکه بازار های دیگر را نیز با نوسان همراه سازد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *