امروز بازار را در حالی آغاز می کنیم که با اینکه بازار روز گذشته مثبت بود اما قیمت های آخرین معاملات کمتر از قیمت های پایانی شد و این مس تواند شروع بازار را سخت کند اما به نظر بازار توانسته فشار فروش را به خوبی مدیریت کند و اگر امروز هم بتواند فشار اول وقت را کنترل کند می تواند به بازار امیدوار بود.

از طرفی خبرهای مهمی در دل بازار است از گزارش ها بگیر تا تحولات سیاسی که نقش تحولات سیاسی پر رنگ تر است .  امروز احتمالا بازار یک فشار کوچک در فروش دلار را تجربه میکند و این شاید حال نیمه دوم بازار را کمی دگرگون کند ولی رشد قیمت های جهانی و رشد فلزات و فولاد و به خصوص نفت از اتفاقات مهم بازار است . در اخبار سیاسی در نهایت ترامپ هم پذیرفت که انتقال قدرت صورت گیرد و همه این موارد از  اخبار خاص بازار است .

در داخل  هم رگه‌هایی از نگرانی به دو شکل بروز کرده یک جلسه فولادی‌ها با دولت نشان می‌داد که عزم دولت برای دخالت همه جانبه دستوری غیر منطقی در بازارها وجود دارد .  و دو برخی گزارش‌های ماهانه نشان می‌دهد مقدار فروش شرکت ها کاهشی بوده اما نرخ افزایشی به نظر این موضوع چالش مهمی برای شرکت هاست به خصوص برای ماه های آینده .

در کل امروز چالش مهمی برای گروه فولاد است و با وجود گزارش های خوب هرمز و فولاد باز هم بازار با چالش هایی در این گروه مواجه می شود . هرچند دیروز هم بازار را بسیار خوب خریده اند اما هنوز جو سنگینی روی آنها دیده می شود .

در مجموع باز هم بازار روی شاخ چند صنعت می چرخد و گروه بانک و خودرو تحولات چشمگیری را داشته و در کنار آنها گروه پتروشیمی پالایش هلدینگ ها و بیمه ای ها شرایط نسبتا بهتری دارند .

 

 

 

 

پایگاه اطلاعات رسانی رایگان دانش سرمایه آرکا 

آموزش جامعه بورس برای اطلاعات بیشتر کلید کنید

آخرین اخبار بازار سرمایه میتونید کلیک کنید و ببینید

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *