قیمت طلا طی هفته گذشته سقوط های بسیار شدیدی را از خود نشان داد و قیمت آن به شکل قابل توجهی کاهش یافت. اما آیا این سقوط قیمت طی روز های آینده نیز ادامه خواهد یافت و قیمت طلا را گذشته بازخواهد گرداند؟

در لحظه نوشتن این متنهر انس طلای جهانی 1878 دلار قیمت دارد اما طی روز های گذشته انس جهانی تا 1859 دلار نیز سقوط کرد که پایین ترین قیمت طی هفته های اخیر محسوب می شود.

طلا با از دست دادن سطح کلیدی 1900 دلار بخش بزرگی از توان خود را از دست داده و در حال نوسان در زیر این سطح می باشد.

طی روز های آینده مهم ترین اتفاق پیش بینی ناپذیر امسال یعنی انتخابات ایالات متحده برگذار خواهد شد و بیشترین تاثیر را بر روی انتخابات ایالات متحده خواهد گذاشت.

در انتخابات دو نامزدن دموکرات – بایدن – و جمهوری خواه – ترامپ – شرکت کرده اند و قرار است توسط آرای الکترال انتخاب شده و یکی از آن ها به کاخ سفید برود.

کارشناسان معتقدند که چه جمهوری خواه ها و چه دموکرات ها کاه سفید و سنا را در دست بگیرند قیمت طلا افزایش پیدا خواهد کرد اما اگر ترامپ رای بیاورد این افزایش قیمت کمتر و احتمالا در ابتدا غیر ملموس تر باشد.

اما این تنها اتفاق مهم هفته آینده نیست. طی هفته آینده قرار است آمار اشتغال ایالات متحده منتشر شود یکی از مهم ترین آمار های اقتصادی می باشد و بر روی قیمت طلا تاثیر بسیاری دارد.

همچنین در روز های آینده قرار است فدرال رزرو بار دیگر درباره نرخ بهره تصمیم گیری کند که این موضوع یز می تواند تاثیرات بسیاری بر روی قیمت طلا بگذارد.

منبع: Kitco

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *