در بازار امروز همه منتظر مشخص شدن کابینه بودند ک به تعویق افتاد و احتمالا چهارشنبه کابینه معرفی می شود و این باعث می شود بازار دوباره برای چند روز در حالت ابهام قرار بگیرد . اما در کل بازار یک روز منطقی را پشت سر گذاشت و نه الکی مثبت شد و نه بیخودی منفی .
حمایت ها با منفی شدن نماد ها در روز گذشته به خوبی آغاز شد و امروز هرچه به آخر بازار نزدیک تر می شدیم حمایت ها افزایش پیدا کرد تا بازار پایان خوبی را برای امروز داشته باشد .
اینکه بازار پس از دو سه روز رشد متوالی کمی صبر می کند و حتی یکم هم عقب می رود به نظر نشان از پویایی و شرایط خوب بازار می دهد . این کد به کد شدن ها و دست به دست شدن نماد ها نشان می دهد بازار از روی جو و هیجان بالا نرفته است و این روز ها بیشتر شاهد حضور افراد حرفه ای تر در بازار هستیم تا افراد آماتور .

در گروه ها …
در پتروشیمی ها پس از یک روز عقب نشینی ، مجددا شاهد افزایش تقاضا در این گروه بودیم و به نظر بازی این گروه همچنان ادامه دارد .
در نوری امروز مجددا به خوبی حمایت شد و توانست رشد خوبی را داشه باشد . این سهم شایعات سود بالای ۱۶۰۰ تومانی را داشته و وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت رشد قیمتی خوبی دارد .
در شازند پس از رشد اخیر دیروز منفی شد و امروز هم بیشتر نوسانی بود . سهم برای رشد مجدد نیاز به کمی استراحت دارد . سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و سود ۲۰۰ تومانی در گزارش ۳ ماهه اثرات خوبی را بر این سهم می گذارد .
شپدیس با رشد قیمتی خوبی همراه شده است و هر اصلاحی فرصت خوبی برای خرید این سهم می باشد . سهم قرار است به زودی بودجه سال مالی ۱۴۰۱ را منتشر کند .


در معدنی ها پس از افت روز گذشته ، امروز حمایت های بهتری را شاهد بودیم و تقریبا امروز متعادل و کمی مثبت بودند .
در ملی مس سهم درگیر مقاومت ۱۴۰۰ تومانی شده است . با این وضعیت فروش و سود سازی سهم جای افت زیادی ندارد و آینده خوبی با توجه به اینده بازارهای جهانی مس دارد .
کگل وضعیت بهتری در این گروه دارد . این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و انتظارات اتی شکل گرفته از سهم سبب شده تا سهم فاز صودی خوبی به خود بگیرد . البته بازار گردان های سهم و حقوقی های پشت سهم تا حالا به خوبی حمایت کرده اند و اجازه منفی شدن سهم را ندادند .


بیمه ای ها این روزها نوسانات و روند بهتری دارند گزارشات خوبی با بازارمثبت در انتظار شرکت های بیمه ای خواهد بود و مجددا سود فروش سرمایه گذاری و ها و داد و ستد بورسی در این گروه تاثیر گذار خواهد شد

بیمه کوثر هم که گزارشات عالی را داشته بوده و شنیده می شود به زودی سود خوبی از طریق فروش سرمایه گذاری ها شناسایی خواهد کرد و گفته می شود به بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سود از این محل رسیده است .
بیمه دانا علی رغم اخبار افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و خبرهایی در خصوص قراردادهای جدید شرکت باز هم روندش منفی است سهم به دنبال شفاف سازی در خصوص قراردادهای جدید خود می باشد . این سهم جز نماد هایی است که باید زیر نظر داشت .

 

از انجا که واگرایی معتبر نشد  و چنانچه عرض کردم چندان جای نگرانی برای بازار وجود ندارد  ، هم اکنون بالاتر از پیووت مینوری 404300 تثبیت شده است .


همچنین شاهد پولبک به تریگر لاین هستیم

احتمال میدهم شاخص هم وزن نیز به راه رشد خود ادامه دهد و بتواند در اولین قدم خود را به  415500 برساند .


سایر مقاومتها در تصویر مشخص هستند که احتمال رشد بترتیب تا آنها کم نیست ،

البته باز هم یاد اور میشوم که انتظار نداشته باشید ، بازاری شبیه آنچه در سال 98 تجربه کردیم را مجددا رویت کنیم  .

نتیجتا اینکه  میتوان انتظار داشت که کم کم پول به سمت شرکتهای کوچک و متوسط هم حرکت کند .

توصیه اکید بنده به شما دوست عزیز این است که در انتخاب سهم حتما به مسایل بنیادی و نقدشوندگی شرکت توجه ویژه داشته باشید  .

تایم فریم:روزانه

استراتژی:شکست

حد ضرر و تارگت:شاخص قابل معامله نیست

ریسک به ریوارد:شاخص قابل معامله نیست

بازه سرمایه گزاری:شاخص قابل معامله نیست

رشد شاخص کل 10100 واحد معادل 0.72 درصد و رشد شاخص هم وزن 3536 واحد معادل 0.87 درصد  و نمودار روزانه هر دو صعودی و در یک ساعت پایانی خنثی

کلیت بازار اغلب مثبت

ارزش معاملات خرد در حدود 6700 میلیارد تومان

 

تعداد صف های خرید 131 نماد  و تعداد صف های فروش 79 نماد

تعداد نمادهای مثبت 393 و تعداد نمادهای منفی 276

خروج پول پول حقیقی در حدود 153 میلیارد تومان( بیشتر از شرکت های بزرگ)

خروج پول از صندوق های درامد ثابت در حدود 78 میلیارد تومان

 

انتظار از شروع بازار در روز کاری بعد : متعادل

نکته: ورود پول به شرکت های کوچک و متوسط

 

خرید میلیاردرها:

بوعلی   حفاری   وحافظ   فاسمین   نمرینو   شپترو

شجم   فارس   شاوان   سصوفی   پارسان   حسیر   کسرا

 

نکته آموزشی

 

ابزارباند بولینگر

 

این از سه خط تشکیل شده است که خط وسط که همان میانگین متحرک 20 روزه است و دو خط بالا و پایین که انحراف معیار حول مبدا هستند

 

نحوه کار با این ابزار به این صورت است که هرگاه که قیمت خط وسط باند بولینگر را رو به بالا قطع کنید (بالا تر از خط وسط باند قرار بگیرد) سیگنال خرید صادر شده است و  برعکس هرگاه خط رو به پایین قطع شود سیگنال فروش صادرشده است

 

خط بالا و پایین محدوده نوسان احتمالی را به ما نشان می دهد و قیمت تمایل دارد پس از صدور سیگنال خرید به لبه ی بالایی باند بچسبد و با آن حرکت کند و بر عکس پس از صدور سیگنال فروش به لبه ی پایینی باند بچسبد و با آن حرکت کند

 

در دیدگاه کوتاه مدتی تایم فریم تحلیل خود را روی روزانه قرار میدهیم و برای تحلیل میان مدتی تایم فریم تحلیل خود را روی هفتگی قرار میدهیم

 

مثال : کاربرد باند بولینگر در بررسی بیت کوین امروز

 بیت کوین سیگنال خرید دارد

مثال : کاربرد باند بولینگر در بررسی آتی نقره امروز

نقره سیگنال فروش  دارد

 

مثال : کاربرد باند بولینگر در بررسی سکه طلا امروز

سیگنال سکه خرید  است

 

مثال : کاربرد  BB در بررسی دلار امروز

سیگنال خرید  است

 

 

خرینگ

 

میتوان ورود را انجام داد حد ضرر خط روند اول RSI 
این تحلیل آپدیت می شود

 

اتریوم به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال معروف در تایم روزانه پس از افزایش تقاضا و حمایت در محدوده خط روند بلندمدت موفق به عبور از مقاومت مهم 2890 هم شد و هدف محدوده 4200 تا 4400 را نشانه رفته است.

 

سیمان شرق با نماد سشرق در تایم روزانه موفق به شکست مقاومت 850 و سیگنال شکست صعودی شد.

مقاومت روانی سهم 1000 و هدف سهم 1200 و سپس 1500

 

پتروشیمی بوعلی سینا با نماد بوعلی از سهم های بنیادی بازار در حال عبور از مقاومت 6250 و ارسال سیگنال شکست صعودیست.

هدف نماد 8800 و مقاومت های پیش رو 6900 و 7800

حد ضرر زیر 6000

 

نقره مهر در تایم 15دقیقه با شکاف حمایت های خود را از دست داد و در روند نزولی قرار گرفت.

فروش باز با رویت هشدارهای ریزش در محدوده 21550 با هدف 21000 و حد ضرر 21600

اما در صورت شکست مقاومت 21550 هدف بعدی21850

صندوق طلا تحویل مهر در تایم 15دقیقه ناموفق در تکمیل الگو بود و با شکاف حمایت خود را از دست داد و وارد روند و ساختار نزولی شد.

فروش باز با شکست حمایت 8716 یا رویت هشدارهای ریزش در محدوده 8820 با هدف 8525

خرید در روند نزولی پر ریسک است.

زعفران آبان در تایم 30دقیقه پس از عبور از مقاومت 15200 به هدف 15400 هم رسید.در صورت عبور از مقاومت 15400 هدف بعدی 15570 و سپس 15850 خواهد بود.

با رسیدن به هر یک از اهداف حد ضرر شناور را به زیر آن انتقال میدهیم و پشت قیمت سنگر را حفظ میکنیم.

نکته آموزشی

 

ابزارADX

این ابزار از 3 خط تشکیل شده

 

خط اول که خط ADX  است که به ما نشان میدهد که آیا بازار روند دارد یا خیر به این صورت که اگر ADX  از 40 بالاتر باشد بازار روند دارد و اگر زیر 40 باشد رنج و بدون روند است

 

2 خط دیگر خطوط DI+  و DI- هستند

 

نحوه کار با این ابزار به این گونه است که هرگاه بازار روند داشته باشد و DI+ DI-  را رو به بالا قطع کند سیگنال خرید و هرگاه بازار روند داشته باشد و DI+ DI–  را رو به پایین قطع کند سیگنال فروش صادر شده است.

 

 

مثال : کاربرد ابزارADX  در بررسی بیت کوین

سیگنال در تایم روزانه خرید است

 

مثال : کاربرد ابزارADX  در بررسی آتی نقره امروز

آتی نقره در تایم یک ساعته  دارای سیگنال فروش است

 

مثال : کاربرد ابزارADX در بررسی سکه طلا امروز

سیگنال سکه با این ابزار خرید است


 

مثال : کاربرد  ابزارADX در بررسی دلار امروز

سیگنال دلار با این ابزار خرید است

 

در بازار روز گذشته خریدارن با احتیاط خرید می‌کردند به خصوص در سهم‌های دلاری و کامودیتی ها و در آن سو گروه بانک‌ و خودرو بهتر بودند .
به نظر می رسد که بازار می تواند امروز روی نمادهای کوچک و خاص با حضور نوسان گیران بر تقاضاتر باشد اما این برداشت را داریم که امروز وضعیت سهام های بزرگ بازار هم بهتر از دیروز خواهد بود زیرا حمایت های خوبی را روز گذشته در قیمت های منفی در این نماد ها شاهد بودیم .
در اخبار موثر بازار نیز امروز کابینه دولت جدید مشخص می‌شود که می‌تواند نقطه مهمی برای بازار باشد و اولین اظهار نظر وزرا خیلی مهم خواهد بود .
به نظر امروز بازار می‌تواند روز نسبتاً بهتری را به نسیت دیروز داشته باشد اما همچنان احتیاط در دستور کار خریداران وجود خواهد داشت .
در گروه ها امروز احتمالا فولاد باز می شود . فولاد از رشد بازار عقب است و می تواند در صورت باز شدن با قیمت های مثبت معامله شود .
در سیمانی ها هم خبر ورود سیمان ابیک به بورس را داریم که می تواند روی سفارس موثر باشد .
در خوردرویی ها هم درگیر بازی های نوسانی هستند و دیروز رشد خوبی داشتند اما امروز احتمالا سیو سود را در قیمت های مثبت توسط نوسان گیران شاهد خواهیم بود . مشخص شدن کابینه و اظهار نظر ها می تواند روی نوسانات این گروه تاثیر زیادی داشته باشد .

 

قیمت در تایم هفتگی تشکیل الگوی پرچم داده است ، که در صورت شکست مقاومت محدوده 820 تومانی الگو نیز کامل می شود ، و میتواند انتظار رشد در میان مدت را داشت ،مقاومت اول سر راه قیمت محدوده 1200 می باشد .

 

با خروج از محدوده ی تراکم هدف اول 545 تومانی ایجاد می شود هدف بعدی در صورت ادامه روند محدوده 640 می باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *