زعفران دی در تایم 15دقیقه همچنان درگیر با خط روند نزولیست در صورت شکست این خط روند می توان وارد پوزیشن خرید شد با هدف 38800 با حد ضرر برگشت قیمت به زیر خط روند

بانک ملت بشرط تثبیت بالای 280 تومان توانایی رشد تا 330 تومان را دارد. به دید نوسان با حدضرر زیر 260 و حدسود مذکور قابل بررسی است. ملت در بین بانک ها دارایی ارزی قابل توجهی دارد که با تسعیر ارز سود باهمیتی را در صورت های مالی شناسایی خواهد کرد.

در مورد بازار امروز همان طور که در چشم انداز صبح هم نوشتیم بازار باید با توجه به رفع بخشی از ابهامات خودی نشان میداد و به نظر سوییچ بازار از منفی سنیگین دیروز به مثبت امروز از همین بابت بود . البته اول وقت تحت تاثیر اخبار رسیده شاهد جو بهتری در بازار بودیم اما روند خروج پول از بازار طی روز های گذشته به چالش مهمی تبدیل شده که اجازه حرکت را از بازار گرفته است .
در بازار پول نیست و اگر پولی هم وجود دارد و پارک شده باشد انگیزه کافی برای حضور در بازار ندارد . این پول پاک شده تا به امروز از صبر کردن ضرر نکرده و این مهم‌ترین اتفاقی است که باید تغییر کند به نظر شروع کار بازار برای حضور جریان پول باید با تزریق نقدینگی از سمت صندوق توسعه و تثبیت و سایر حقوقی ها به بازار باشد .
خیلی ها بحث ارزندگی بازار صحبت می کنند واقعا بازار شرایط ارزنده ای پیدا کرده و تنها احتیاج به یک حمایت اولیه دارد تا دوباره بتواند توجهات را به سمت خود ببرد . واقعا زمان را نباید از دست داد و خیلی زود باید به بازار کمک کرد . وقتی همه دست روی دست می گذارند به ضرر بازار تمام می شود ما چند ماه قبل ، بحران کاهش قیمت‌ها را داشتیم امروز بحران کاهش قیمت به اضافه حجم را داریم و فردا مشخص نیست چه چیزی سراغ بازار می آید . گذر زمان ابهامات را برطرف نکرده و وعده دادن را در بازار رواج داده این وعده درمانی که همان تقریباً شکل دیگر خبر درمانی است شاید یکی دو باری جواب بدهد اما برای دفعات بعد جریان پول را اگر همراه خود نبیند او را رها کرد و توجهی نمی‌کند . اگر قرار است کاری انجام شود و کمکی شود باید هر چه سریعتر دست به کار شد .
در کل امروز بازار بخشی از ریزش دیروز را جبران کرد و در شاخص کل با رشد 9841 واحدی شاهد بازپس گیری کانال یک میلیون و سیصد هزار واحدی بودیم .
فولاد ، پارسان ، فارس ، وبملت ، کگل ، فملی و نماد های شاخص ساز دیگر کمک کردند و بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند .


روز خوب پتروشیمی ها
در پتروشیمی ها نرخ سوخت و خوراک مشخص شد و ابهامات این گروه بر طرف شد . واقعا هر چه ابهامات بازار کمتر و کمتر شود ، شرایط بازار بهتر خواهد شد . در کل امروز با رفع ابهامات ، این گروه صدرنشین بازار شد و جو خوبی به بازار داد .
یکی از گروه هایی که دائم روی آن تاکید داریم اوره ای ها هستند . رشد قیمت های جهانی اوره و نیاز بازار های جهانی به این کالا باعث شده که اوره ای ها در فروش و صادرات شرایط خوبی داشته باشند . شپدیس در بین اوره ای ها جایگاه خوبی دارد و همیشه جز نماد های مورد نظر ما بوده است و شاهد هستیم که در مدت اخیر با ریزش بازار این سهم افت چندانی نداشته است . سهم شرایط بنیادی و سود سازی خوبی داشته و تعداد زیادی از صندوق ها این سهم را در پورتفوی خود دارند که نشان از ارزش بالای این سهم دارد .
پتروشیمی خراسان هم در سطوح قیمتی ۱۰ الی ۱۲ هزار تومان در نوسان است . این سهم نیز یکی از اوره ساز های خوب کشور است و شایعاتی در خصوص سود ۲۰۰۰ تومانی این سهم برای سال جاری مطرح می باشد . خراسانی که فعلا روندش نوسانی بوده و مقاومت قوی ۱۲۰۰۰ تومانی فعلا جلوی رشد شرکت را گرفته است .

در پتروشیمی ها آریا هم گزارش های خوبی داده است که نشان از ادامه شرایط خوب سهم دارد . همچنین مجوز افزایش سرمایه سهم نیز صادر شده است . روند خوب فروش را در مهر و ابان نیز ادامه دارد و به نظر گزارش ۹ ماهه خوبی را رقم میزند .
سهم ۸ ماهه ۱۶۳۵۴۲ میلیارد ریال فروش داشت . مدت مشابه سال قبل ۹۲۳۸۸ میلیارد ریال بود که تقریبا فروش امسال دو برابر شده است .

امروز بانکی ها هم جز گروه های مورد نظر ما بودند . اصلاح شدید قیمت بانک ها به همراه رسیدن نرخ تسعیر ارز به محدوده 23 هزار تومان توانست رنگ و روی این گروه را عوض کند . از طرفی هم با اداره مالیات این موضوع هماهنگ خواهد شد و اتفاق مهمی برای این گروه رخ می دهد به خصوص در وبملت .
در بانک صادرات قیمت های ۱۶۰ تومانی حمایت مهمی برای سهم به حساب می آید و چند باری به آن واکنش نشان داده است . سهم در موقعیت بنیادی بسیار خوبی قرار داشته و می تواند نوسان مثبتی تا سطوح ۱۸۰ تومان داشته باشد اما فعلا با این حجم معاملات نباید انتظار بالایی از این سهم داشت .

در بانک اقتصاد نوین این سهم سعی دارد کف قیمتی از دست رفته ۳۰۰ تومانی را پس بگیرد و امروز هم موفق شد . مهم این است که سهم این محدوده را حفظ کند . سهمی با شایعات سود ۶۰ تومانی به ازای هر سهم و تراز ارزی یورویی مثبت می تواند شرایط خوبی را رقم بزند .
وضعیت معاملاتی در بانک تجارت بهتر دنبال می شود و درصد های مثبت سهم بیشتر شده و این امر به دلیل انتظار برای رشد سود بیشتر در بانک می باشد .

بازار امروز یک تفاوت جدی با روزهای قبل دارد و مهم است که تقریبا ابهاماتی که این چند روز داشته برطرف شده و باید هر طور شده امروز خودی نشان دهد.
البته این خود نشان دادن با توجه به افت حجم معاملات و خروج بیشتر حقیقی ها نباید بسیار چشم گیر باشد اما انتظار می رود که حداقل از فشار فروش روز گذشته بکاهد و بازار متعادل تری را رقم بزند .
در گروه ها شوک خوبی برای پتروشیمی ها بود و نرخ سوخت ۲۰۰۰ و خوراک گاز ۵۰۰۰ شده است و به نظر نه این که خوب ولی منطقی شده است . با متانول ۳۵۰ ۳۶۰ دلار زاگرس ۲۱۰۰ ۲۲۰۰ سود دارد و با اوره ۴۰۰ دلار هم پردیس بالای ۲۵۰۰ و به نظر ریسک اوره ای ها کمتر است .
در بانکی ها هم با این اتفاقات نرخ تسعیر بانک ها به حوالی ۲۲ ۲۳ میرسد و این اتفاق خوبی برای گروه بانک است و خبرخوب بعدی برای این گروه حل و فصل شدن موضوع مالیاتی انهاست . به نظر باید این گروه هم امروز شرایط بهتری داشته باشد البته برای حرکت احتیاج به پول دارند که مشکل بازار فعلی هم همین پول است نه ارزندگی .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *