بنظر می رسد قیمت به خط روند نزولی میان مدتی پولبک کرده است ، موج شماری الیوت نمودار قیمت در تصویر مشخص شده است . هدف کوتاه مدتی سهم محدوده 2500 می باشد و هدف بلند مدتی قیمت محدوده 4000 تومانی می باشد . تا زمانیکه قیمت پرقدرت به درون خط روند نفوذ نکند اهداف معتبر است .

 

بازار را در حالی آغاز می کنیم که بازار دیروز با رنج های خوبی در خرید همراه بود و این می‌تواند یک سیگنال مثبت برای بازار امروز باشد البته کار به همین آسانی نخواهد بود و موج عرضه آخر هفته بازار را رها نمی کند و البته نکته دیگری که بازار امروز را به چالش می کشد افت ارزش معاملات است و با اینکه بازار مثبت است اما شاهد افت ارزش معاملات هستیم که نشان می دهد فاکتور اعتماد بسیار در بازار کم شده و رشد این دو روز کاملا مصنوعی و دستوری است .
اما به نظر برای امروز همچنان دو سناریو باقی است . سناریوی اول اینکه حمایت های دستوری از بازار با قدرت ادامه پیدا کند و عرضه ها به خصوص در اول تایم بازار کنترل شود که می تواند بازار را تا نیم ساعت مانده تا پایان بازار مثبت نگه دارد .
اما سناریوی دوم اینکه در قیمت های مثبت فشار عرضه ها بقدری بالا رود که حمایت های دستوری هم کاری از پیش نبرد و بازار به خصوص در اکثر نماد ها به سمت منفی پیش رود که امیدواریم این اتفاق نیافتد .
از نظر تکنیکالی در مورد شاخص کل عبور پر قدرت از محدوده یک میلیون و سیصد و هشتاد هزار واحد می تواند یک سیگنال خوب باشد اما در صورت رشد کم یا افت شاخص ، احتمال شکل گیری نظریه پول بک را تقویت می کند .

به نظر می رسد امروز هم بازار روی دو گروه خودرو و پالایش توجه بیشتری داشته باشد و این روزها ایران خودرو در بازار لیدر شده است . به نظر بازارسازی و بازار گردانی روی این دو گروه بیشتر صورت بگیرد . البته امروز فشار فروش نوسان گیران به خصوص روی خودرویی ها در قیمت های مثبت بالا خواهد بود .

زعفران دی در تایم 15دقیقه در روند صعودیست و بعد از ناتوانی در شکست حمایت 27000 توانست ازین حمایت وارد رشد دیگری شود و مقاومت 28000 را هم بشکند.

مقاومت بعدی 29250

طلا لوتوس

 

روی محدوده MA میانمدتی حمایت شد اما هنوز سیگنال خرید ندارد

 

 

BTC

ساختار صعودی تشکیل شده

احتمالا به زودی به سقف 67 برمیگردیم

 

 

شاخص TOTAL

بالاخره CLOSE بالای سقف قبلی شکل گرفت

اتنظار حرکت در رمز ارزها را دارم

 

 

شاخص

 

همچنان امکان پولبک وجود دارد 

 

نتیجه کلی شنبه معلوم خواهد شد

 

 

نکته آموزشی

 

ابزارParabolic  SAR

 

این ابزار به صورت یک سری نقطه در بالا یا پایین کندل نمایش داده می شود

این ابزار در بازار روند دار بهتر عمل میکند و در بازار های رنج میتواند سیگنال خطا بدهد

نحوه کار با این ابزار به این صورت است که هرگاه اولین دایره پایین کندل دیده شود سیگنال خرید صادر شده و برعکس هرگاه اولین دایره بالای کندل دیده شود سیگنال فروش صادر شده است.

 

 

مثال : کاربرد Parabolic  SAR در بررسی بیت کوین امروز

سیگنال بیت کوین فروش است

مثال : کاربرد Parabolic  SAR در بررسی آتی نقره امروز

نقره سیگنال فروش  دارد

مثال : کاربرد Parabolic  SAR در بررسی سکه طلا امروز

سیگنال سکه خرید است

مثال : کاربرد  Parabolic  SAR در بررسی دلار امروز

سیگنال دلار خرید است

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *