دیروز یکی از تلخ ترین و سخت ترین روزهای 1400 را سپری کردیم و در نبود خریدار قوی ، بازار زیر فشار فروشندگان قرار گرفت . به نظر جو منفی دیروز به بازار امروز هم سرایت خواهد کرد .
فعلا بازار چشمانش را به روی رشد قیمت های جهانی ، گزارش های مثبت ماهانه و میان دوره ای و خیلی از اتفاقات خوب دیگر بسته و نگاهش روی دلار است .
برای امروز شروع خوبی نخواهیم داشت اما انتظار واکنش در نقاط حمایتی را داریم . امیدواریم در منفی ها کمی خریداران دست به کار شوند و بتوانند با کمک اخبار مثبت کدالی از فشار فروش کم کنند . البته امروز انتظار نداریم بازار از منفی به مثبت تغییر فاز دهد اما امیدواریم از منفی زیاد به منفی کمتر تغییر حالت بدهد .
نکته دیگر برای بازار امروز این است که دلار به مرز 27 هزر تومان رسیده و حفظ این کانال یا از دست دادن آن روی روحیه بازار موثر خواهد بود .
و نکته آخر این روز ها بحث تغییر ریاست سازمان هم چالش شده و بر ابهامات بازار افزوده و امید واریم اگر قرار به تغییر است هر چه سریع تر این اتفاق صورت بگیرد .

صندوق طلا تحویل آبان در تایم یک ساعته همچنان در روند نزولیست و به هدف تعیین شده ما رسید.

ریسک فری

حمایت بعدی محدوده 8000

نقره آبان در تایم یک ساعته همچنان در روند نزولی و عمق بازارش کم است ضمن اینکه به هدف نزول تعیین شده ما در کف کانال نزولی رسید.

ریسک فری

زعفران دی در تایم 15دقیقه از حمایت ذکر شده در پست قبل در محدوده 22380 برگشت هدف این رشد می تواند محدوده 22840 باشد که مقاومت بعدی قیمت است.

شاخص کل بورس در تایم روزانه در حال رسیدن به همپوشانی حمایت داینامیک سبز رنگ و استاتیک قرمز رنگ در محدوده 1380 است.

با توجه به انرژی افت انتظار برگشت سریع نمی رود.

در صورت شکست این حمایت اهداف بعدی 1315 و 1280

در صورت برگشت از این حمایت و شکست خط سبز رنگ بالایی، الگوی پنانت شکل میگیرد و هدف اول سقف قبلی

حتی اگر حمایت را نشکند انتظار مدتی رنج شدن می رود.

حد ضرر ها را به شدت رعایت کنید.

طلا 18عیار در تایم روزانه در کوتاه مدت در روند نزولی قرار دارد اما به محدوده حمایت مهم 1120000 رسیده و انتظار افزایش تقاضا در این ناحیه داریم.

باید منتظر واکنش قیمت به این حمایت مهم بود.

شاوان در دوره 3ماهه ابتدای امسال رشد 695درصدی سود نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

شبندر در دوره 3ماهه ابتدای امسال رشد 186 درصدی سود نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

شپنا در دوره 3ماهه ابتدای امسال رشد خاصی نسبت به سود مدت مشابه پارسال نداشته است اما نکته این سهم این است که پارسال 20درصد از سودش مربوط به سایر درامدها بوده اما امسال تقریبا تمام درامدش از محل عملیات اصلی شرکت بوده است.نکته دیگر اینکه درامد عملیاتی شرکت رشد زیادی داشته اما به همان نسبت بهای تمام شده هم رشد زیادی داشته و به همین دلیل نتوانسته رشد سوداوری داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *