در مورد بازار دیروز باید گفت باید گفت بازار خیلی ضعیف تر از انتظارات بود و در روزی که همه کارشناسان و خود ما انتظار یک بازار متعادل و رو به مثبت داشتیم اما بازار در نبود خریداران قوی و اخبار منفی ، با فشار عرضه ها همراه شد و موج فروش کل بازار را گرفت .
یکی از مواردی که روی معاملات بازار دیروز تاثیر گذاشت شنیده ها در مورد گزارش پالایشی ها بود . دیروز در بازار شایعه ای پیچید که گزارش پالایشی ها به خوبی آنچه انتظارش می رود نیست . در این مورد باید گفت از هفته های قبل طبق فرمول جدیدی که برای پالایشی ها قرار است به کار ببرند ، این شرکت ها می توانند سود های خوبی را در گزارش های میان دوره ای محقق کنند و همین عامل نه تنها روی پالایشی ها بلکه روی کل بازار تاثیر مثبت گذاشته بود اما دیروز با گمانه زنی ها در مورد اینکه گزارش پالایشی ها گزارش های ضعیفی است ، یک شوک منفی به بازار وارد شد و بازار را به کام منفی ها فرو برد و تمام آن امید ها نقش بر آب شد . در این مورد لازم است که سازمان هر چه سریعتر گزارش پالایشی ها را منتشر کند و در این زمینه شفاف سازی های لازم صورت بگیرد تا این گروه و کل بازار از این شرایط مبهم خارج شود .
اما مورد دیگری که در افزایش فشار فروش در بازار تاثیر بالایی داشت افت قیمت دلار در پی اخبار رسیده بود . دو خبر مهم یکی برداشته شدن بخشی از تحریم ها از سوی دولت آمریکا از نظر کارشناسان یک چراغ سبز از سوی آمریکا برای شروع مذاکرات است و دوم توافقات اولیه ای است که بین ایران و عربستان در حال شکل گیری است . هر دوی این خبر ها روی قیمت دلار در روز گذشته تاثیر بالایی داشت و باعث افت آن شد و با توجه به اینکه بازار مدتی است روی قیمت دلار بسیار حساس شده است نوسانات دلار به خصوص از نوع کاهشی تاثیر بالایی روی بازار خواهد داشت .

زعفران آبان در تایم 15دقیقه روی حمایت 16160 قرار دارد در صورت شکست این سطح می توان وارد فروش باز شد با هدف 15800 اما در صورت شکست خط روند نزولی rsi میتوان وارد خرید شد با هدف 16500 هرچند با توجه به روند نزولی کلی قیمت خرید پرریسک تر است.

نقره آبان در تایم یک ساعته روند کلی نزولی و روند تایم پایین خنثی است و همچنان روی حمایت 20200 قرار دارد.

بررسی فروش در محدوده 20800 مناسب است

صندوق طلا تحویل آبان در تایم یک ساعته همچنان در روند نزولیست و در ادامه روند نزولی حمایت 8530 را شکست و در حال پولبک به آن است و در صورت تکمیل پولبک و هشدار ریزش می تواند تا حمایت 8180 افت نماید

شرکت فولاد مبارکه در تایم روزانه در محدوده خط روند صعودی و عدد روانی 1000 است و به دید نگه داری در ناحیه ارزنده ای قرار دارد.

حد ضرر زیر 970 و هدف 1270

 

الگوی پرچم در این نماد کامل شده است ، قیمت می تواند تا محدوده ی575 و 640 تومان رشد نماید .

حد ضرر بازگشت قیمت درون الگو

واگرایی -RD تایید شد ، انتظار می رود تا وقوع یک واگرایی مثبت به افت خود ادامه دهد اولین حمایت مهم محدوده 26900 می باشد . با توجه هبستگی بین دلار و شاخص کل مراقبت سهم ها پرتفویتان باشید .

شاخص کل بورس در تایم روزانه با رسیدن به همپوشانی مقاومت استاتیک و داینامیک در محدوده 1480000 با فشار عرضه و افت مواجه شد.

اولین حمایت که خط روند صعودی معتبر کوتاه مدت شاخص است در محدوده 1440000 است و باید منتظر واکنش شاخص به این محدوده باشیم.

انتظار روند نزولی از شاخص نمی رود مگر اینکه هشدارهای جدید رویت شود.

از لحاظ سیکل زمانی به محدوده مورد انتظار برای تشکیل حفره رسیده است ، از لحاظ قیمتی به محدوده کف کانال حرکتی نزدیک شده است ، با مشاهده ی نشانه های تقاضای قوی در این محدوده می توان با حد ضرر شکست کف کانال (2900) و حد سود سقف کانال وارد سهم شد .

شرکت شیشه و گاز با نماد کگاز در تایم روزانه در محدوده حمایت 2000 با افزایش تقاضا و رشد قیمت مواجه شد اهداف 2380 و 2580 و 2900

حد ضرر زیر 1920

افت شاخص کل 10422 واحد معادل 0.71 درصد و افت شاخص هم وزن 5897 واحد معادل 1.40 درصد و نمودار روزانه هر دو یک نیمه نزولی یک نیمه خنثی
کلیت بازار اکثرا منفی

ارزش معاملات خرد در حدود 5200 میلیارد تومان

 

تعداد صف های خرید 68 نماد و تعداد صف های فروش 120 نماد
تعداد نمادهای مثبت 223 و تعداد نمادهای منفی 469

خروج پول حقیقی در حدود 474 میلیارد تومان
ورود پول به صندوق های درامد ثابت در حدود 130 میلیارد تومان

 

انتظار از شروع بازار در روز کاری بعد : متعادل

خرید میلیاردرها:

بموتو عگیلا ثنوسا فپنتا پارس شاوان

شبریز شراز آریان آ س پ فزرین شپاس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *