بیمه دانا با نماد دانا در تایم روزانه پس از شکست مقاومت 600 و تکمیل پولبک به آن راهی هدف اول 800 شد.

حد ضرر نماد تثبیت زیر 580 و اهداف بعد از 800 تومان 1000 و 1300

 

شرکت پلاسکو با نماد پلاسک موفق به عبور از مقاومت خط روند نزولی و مقاومت استاتیک 760 شده است و در حال پولبک به این ناحیه است

با تکمیل پولبک هدف بعدی محدوده 1000 است و حد ضرر زیر 720

 

پالایشگاه اصفهان با نماد شپنا در تایم روزانه پس از عبور موفق از قله 1375 در حال پولبک به این سطح و در ناحیه ارزنده ای جهت خرید است.

این نماد را در محدوده 1250 تا 1400 با حد ضرر زیر 1250 و هدف اول 1750 با رویت علایم رشد می توان خرید.

 

در روزهای گذشته در سایت معرفی شد ،

از محدوده تراکم خارج شد و سیگنال خرید صادر شد ، پولبک احتمالی و منفی های فرضت خرید محسوب می شود . حد ضرر تثبیت زیر حفره 2700 تومانی

 

صندوق طلا در تایم 15دقیقه همچنان در محیط رنج بین حمایت 8800 تا مقاومت 9000 قرار دارد و با توجه به نوع کندل ها و عمق کم بازار چندان مناسب معامله گری نیست.

خرید با شکست پرحجم 9000 با هدف 9250

نقره مهر در تایم 15دقیقه به نظر مقاومت 22300 را شکسته و باید منتظر تثبیت و تکمیل پولبک بود تا وارد خرید شویم با هدف 22650 و حد ضرر زیر 22250

 

زعفران آبان در تایم یک ساعته به هدف تعیین شده دیروز در محدوده حمایتی 14560 تا 14360 رسید و همچنان در روند نزولیست.

فری ریسک و سیو سود در این نواحی منطقیست.

هرچند انرژی نزول قیمت در حدیست که پس از پولبک به 14560 شاید بتواند 14360 را بشکند و راهی هدف 14000 شود.

 

در مورد بازار این روز ها باید گفت که بازار وارد فاز اصلاحی زمانی شده و این دوره زمانی همزمان شده با تغییرات کابینه اقتصادی و مسائلی همچون مذاکرات وین و تحولات سیاسی منطقه و نرخ ارز .
با این اوصاف انتظار داریم از شتاب و هیجان بازار در این روز ها کاسته شود و حرکت های بازار آرام تر شود . البته این یک اتفاق خوب برای بازار است تا در این نقاط نماد ها دست به دست شود و همچنین عملیات کف سازی برا بازار به درستی انجام بگیرد .
برای امروز در بازار های جهانی شروع کمی منفی بوده است . در دلار به نظر آرامش چند روز گذشته ، امروز هم در آن دیده شود .
به نظر امروز هم توجهات بیشتر روی گروه های کوچک بازار باشد و گروه های بزرگ تر بیشتر در حد کنترل کننده بازار مدیریت خواهد شد . به نظر سیاست سازمان هم این است که کمی بازار را در این محدوده ها نگه دارد تا از هیجانات بازار که نمونه آن را در هفته قبل دیدیم کاسته شود که به نظر اقدام درستی است .

 

قیمت تمایل به حرکت درون کانال دارد حد ضرر های خرید های قبل را شکست کف کانال قرار می دهیم ، خرید در کف کانال و فروش در سقف کانال با دیدگاه نوسانی قابل بررسی می باشد .

 

در مورد بازار امروز همان طور که پیش بینی می کردیم بیشتر شاهد یک بازار کنترل شده بودیم به طوری که همین که بازار می خواست بالا برود با فشار فروش همراه می شد و همین که می خواست بریزد مورد حمایت قرار می گرفت . در کل طبق صحبت های روز گذشته رییس بورس می توان اینطور استنباط کرد که بازار از حالت ریزشی خارج شده و سازمان به هدف خود رسیده است و از این پس بیشتر به عنوان ناظر اقدام خواهد کرد تا بازار ساز یا شاخص ساز .
البته این جریان مصادف شده است با آرام شدن جو دلار ، گزارش نه چندان قوی شرکت ها در مرداد ماه ، تغییرات اقتصادی و سیاسی و تصمیمات پیشی بیینی نشده اعضای هیئت دولت که همین عوامل باعث می شود تا حدودی بازار در خرید های خود با صبر بیشتری رفتار کند .
اما یک مورد دیگر که شاید سازمان را وادار به آرام کردن بازار کرده ریزش سنگین هفته گذشته بود . پس از رشد بالایی که بازار ثبت کرد هفته گذشته با یک موج فشار فروش سنگین همراه شد به طوری که هر چه بازار گردانان و حقوقی ها تلاش برای جمع کردن بازار می کرند به نتیجه نرسید و طبق شنیده هایی که به ما رسید بازار توسط چهار حقیقی و با یک سرمایه بسیار سنگین جمع شد و خوشبختانه بازار توانست خود را به خوبی جمع کند اما فشار زیادی به بازار وارد شد .
به نظر بازار برای ریکاوری و حرکت بعدی خود به زمان بیشتری احتیاج دارد و می تواند با مشخص شدن وضعیت دلار و رسیدن گزارش های ماهانه و به خصوص مبان دوره ای پتانسیل لازم را برای حرکت پیدا کند .

در گروه ها و در پتروشیمی ها شاهد اصلاح قیمت ها بودیم . سهامی که اوضاع و احوال خوبی داشته و انتظار اصلاح بالایی ندارند و می توانند حمایت های بهتری را در روز های آینده شاهد باشند .

در نوری فروش سهم در شرایط خوبی به سر می برد و به نظر سهمی که سود سازی بالایی را در گزارش پیش رو داشته باشد و بازار انتظار سود بالای ۲۰۰۰ تومانی برای سال جاری از سهم دارد . گزارش فروش شرکت را در بخش اخبارسهام آوردیم که نشان از وضعیت خوب سهم می دهد . در کل سهم خوبی برای حقوقی ها و بلند مدتی ها است .

رشد قیمت اوره صادراتی به بالای ۴۰۰ دلار و با این نرخ دلار نیمایی می تواند سبب جهش سود اوره ساز های مثل شپدیس برای سال مالی ۱۴۰۱ این شرکت ها شود . البته سود امسال هم تعدیل مثبت خوبی خواهد زد و به بالای ۲۰۰۰ تومان به ازای هر سهم خواهد رسید .


در بانک ها همچنان عرضه ها بالا بوده و این عرضه ها سبب شده تا رشد بانک ها با تردید همراه شود . بانک هایی که برخی از ان ها تحولات خوبی داشته و چشم انداز مناسبی برای صعود دارند. این گروه از بازدهی بازار عقب است و خیلی ها منتظر تحولات گزارش انها هستند و در سوی دیگر از همین حالا زمزمه تسعیر ارز دوباره مطرح شده است . در این گروه با دید میان مدت وبملت ولی با دید کمی کوتاه مدت تر وبصادر بیشتر مد نظر است و بازار روی دی خوب نوسان می گیرد ولی پر ریسک است . در وپارس هم زمزمه فروش بلوک اپال دوباره مطرح شده و میتواند جالب باشد .
پست بانک هم شایعه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارد این بانک حدود نیمی از منابعش ارزان قیمت و حساب های قرض الحسنه می باشد .
بانک سینا هم دارایی محور بوده و سهامدار مخابرات و کبهمن می باشد و از صعود بانک ها عقب است .

رشد شاخص کل 1312 واحد معادل 0.09 درصد و رشد شاخص هم وزن 2591 واحد معادل 0.55 درصد و نمودار روزانه هر دو یک نیمه صعودی یک نیمه نزولی
کلیت بازار متعادل منفی

ارزش معاملات خرد حدود 11500 میلیارد تومان

 

تعداد صف های خرید 69 نماد و تعداد صف های فروش 82 نماد
تعداد نمادهای مثبت 275 و تعداد نمادهای منفی 410

ورود پول حقیقی در حدود 30 میلیارد تومان
خروج پول از صندوق های درامد ثابت در حدود 70 میلیارد تومان

 

انتظار از شروع بازار در روز کاری بعد : متعادل منفی

 

خرید میلیاردرها:
شبندر آریان بموتو سمگا اوان فنورد

واحیا دیران شصفها شلرد فلات حسیر

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *