زعفران آبان در تایم 30دقیقه همانطور که قبلا ذکر شد با شکست خط روند صعودی هشدار ریزش را صادر کرد و هدف 15200 را دارد در صورت شکست 15200 هدف بعدی محدوده 15000 خواهد بود.

تایم فریم:30دقیقه

استراتژی:تکنیکال کلاسیک

حد ضرر و تارگت:…

ریسک به ریوارد:….

بازه سرمایه گزاری:….

نقره مهر در تایم 15دقیقه در محیط خنثی قرار دارد و با توجه به شکست حمایت 22320 هدف 21900 را دارد و در صورت شکست 21900 هم هدف بعدی 21560

تایم فریم:15دقیقه

استراتژی:تکنیکال کلاسیک

حد ضرر و تارگت:…

ریسک به ریوارد:…

بازه سرمایه گزاری:….

صندوق طلا تحویل مهر در روند نزولیست و بین حمایت 8830 تا 9250 قرار دارد. خرید جدید با شکست 9250 و فروش جدید با شکست 8830 با هدف 8570.

با توجه به افت دلار خرید پرریسک است.

تایم فریم:30دقیقه

استراتژی:تکنیکال کلاسیک

حدضرر و تارگت:…

ریسک به ریوارد:…

بازه سرمایه گزاری:….

دیروز یک روز عجیب و پر تلاطم را پشت سر گذاشتیم روزی که خوب آغاز کرد اما به بدترین شکل ممکن به پایان یافت چه بسیار نمادهایی که در ۵ درصد مثبت بودند به ۵ درصد منفی رسیدند بازگشایی شبندر و سپس لغو آن بهانه‌ای برای ریزش بازار شد تا واکنش به محدوده ۱.۶ را به این شکل شاهد باشیم
در سوی دیگر گارد نزولی دلار و همچنین شرایط خاص آن باعث بروز کمی نگرانی شده است که البته دلار خیلی کم نشده و در محدوده ۲۷۵۰۰ باقی مانده است اما در هر صورت بازار به یکی دو روز اصلاح نیاز دارد و این طبیعی است که چنین اصلاحاتی را شاهد باشیم . .
برای امروز دو سناریو مطرح می شود یک سناریو خوشبینانه و دیگری سناریو بدبینانه . خوشبینانه ترین سناریو و البته بدبینانه ان هم وجه مشترکشان آغاز منفی بازار است . یعنی در هر دو حالت بازار منفی آغاز می کند.
در حالت خوشبینانه منفی آغاز شده و از منفی به مثبت میرود اما در حالت بدبینانه بازار منفی آغاز می‌کند اندکی برای دقایقی بهتر می‌شود و دوباره فشار فروش بالا می رود .
در کل احتمال می دهیم یکی دو روز بازار نیاز به حجم های قوی در منفی ها را دارد و دوباره بهتر می شود. شاید سه شنبه روز بهتری شود.

 

افت شاخص کل 49409 واحد معادل 3.14 درصد و افت شاخص هم وزن 13141 واحد معادل 2.81 درصد و نمودار روزانه هر دو نزولی
کلیت بازار اکثرا صف فروش هیجانی

ارزش معاملات خرد در حدود 12500 میلیارد تومان(مناسب)

 

تعداد صف های خرید 43 نماد و تعداد صف های فروش 438 نماد
تعداد نمادهای مثبت 568 و تعداد نمادهای منفی 117

خروج سنگین پول حقیقی در حدود 2100 میلیارد تومان
ورود پول به صندوق های درامد ثابت در حدود 350 میلیارد تومان

 

انتظار از شروع بازار در روز کاری بعد : منفی شدید

خرید میلیاردرها:
فنورد خگستر فزرین شاوان شصفها بموتو

دلر کسرا سامان وصنعت فخوز دیران

 

شاخص هم وزن در تایم روزانه دقیقا به محدوده مقاومتی در محدوده 470000 رسید و وارد اصلاح شده است که اولین حمایت آن محدوده 442000 است و سپس 430000 و انتظار برگشت از این نواحی را داریم.

تایم فریم:روزانه

استراتژی:تکنیکال کلاسیک

حد ضرر و تارگت:…

ریسک به ریوارد:….

بازه سرمایه گزاری:….

از قدیم گفتن مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید هم میترسد و این طبیعیست مردم وضعیت تلخ بورس در نیمه دوم سال 99 را به یاد داشته باشند و اینطور هیجانی با یک تلنگر وارد صفوف فرو ش شوند چرا که فکر میکنند شاید باز آن اتفاقات تکرار شود اما آن اتفاقات دیگر به این زودی ها بسیار بعید است تکرار شود.

دلار همیشه محرک بازار بوده است و افت و خیز آن تاثیر زیادی روی بازار ما داشته این افت دلار هم احتمالا مقطعی خواهد بود و در حوالی 27000 حمایت خوبی دارد و بازار هم پس دیدن عدم افت دلار به تعادل خواهد رسید.

نه به لحاظ بنیادی نه به لحاظ تکنیکالی فعلا افت خاصی نمیبینیم و چند روزی استراحت بعد از رشد اخیر کاملا طبیعیست.

سهم های بنیادی که در نزدیکی حمایت ها قرار دارند را به راحتی نفروشید و دچار هیجان نشوید صرفا به اصول خود و حد ضرر و شناور کردن آن پایبند باشید و بازار را درک کنید که نمی تواند یک کله رشد کند چرا که رشد زیاد و تند منجر به افت زیاد و تند مثل سال 99 خواهد شد اما اگر پس از هر رشدی اصلاحی هم داشته باشیم باعث قوام بازار در صعود بعدی خواهد شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *