دانش سرمایه

 کتاب صوتی سگ محله

کتاب صوتی سگ محله اثر عزیز نسین درباره‌ی سگی به نام تارزان است که سالیان سال در محله مال‌تپه زندگی می‌کند و هیچ کس سن اصلی آن را نمی‌داند. تارزان همیشه مورد آزار و اذیت بچه‌های شهر قرار می‌گرفت و…

مَحمَت نُصرَت (Aziz Nesin) معروف به عَزیز نَسین نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه است. داستان‌های عزیز نسین گاه به صورت جدا و بیرون از مجموعه‌های خود و گاه در قالب اصلی کتاب‌ها به فارسی ترجمه شده‌اند.

از داستان‌هایی که به فارسی ترجمه شده می‌توان به این داستان‌ها اشاره کرد: پخمه، حقه‌باز، خری که مدال گرفت، زن بهانه‌گیر، عروس محله، گردن‌کلفت، یک خارجی در استانبول، نابغه هوش، مگر تو مملکت شما خر نیست؟ خانه‌ای روی مرز، داماد سرخانه، چگونه حمدی فیل دستگیر می‌شود؟ غلغلک، زن وسواسی، موخوره، طبق مقررات، گروهک کرامت و گروهک سلامت، چاخان (زوبوک) و شارلاتان. ما آدم نمی‌شویم، سرزمین اخموها، لوستر 5 شاخه، خاطرات یک مرده، بله قربان چشم قربان، کانون گرم خانواده، دندان‌های مردم را نشمارید.

در قسمتی از کتاب صوتی سگ محله می‌شنویم:

پشم و پیله کوتاهی دارد به رنگ زرد. هیکلن هم، نه نکره است و به ریغونه. خلاصه، یک سگ معمولی است دیگر. از همین سگ‌های ولگرد معمولی.

حیوان، چلاق نیست، اما همیشه می‌شلد: بچه‌های محله مدام سنگش می‌زنند و اشکلکش می‌کنند. تا به حال، یک بار هم دیده نشده که محض رضای خدا هر چهار تا پای این بدبخت با هم سالم باشد: هنوز این یکی خوب نشده، بلائی به سر آن یکی پایش می‌آید!

تارزان، ارزان‌ترین اسباب باری بچه‌های محله است:
سوارش می‌شوند، حیوان اعتراضی نمی‌کند… همان جور که کمرش زیر سنگینی آن‌ها خم شده، سعی می‌کند دو سه قدمی راهشان ببرد. اما بچه‌ها، فقط به همین قناعت نمی‌کنند که، بی‌انصاف‌ها گاه وقتی هم دو ترکه سوارش می‌شوند! بدبخت کمرش خم می‌شود، شکمش می‌چسبد به زمین، درد تو دلش می‌پیچد، ‌و معذلک جیکش در نمی‌آید. منتها، تا چند روز بعد، دیگر مطلقن نمی‌تواند کمر راست کند؛ و از کمر به پائینش را، درست مثل این که چیز بی‌جانی بهش وصله کرده باشند، با مکافاتی، توی گرد و خاک و آت آشغال کوچه، از این‌ور به آن‌ور و از این راه آب به آن راه آب می‌کشد.

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سگ محله
نویسندهعزیز نسین
مترجماحمد شاملو
گویندهمهدی رضایی، علی شمسی، زیبا حاجیان، مائده مرتضوی
ناشر صوتیکانون فرهنگی چوک
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی

22 کتاب ثروت ساز

تیم دانش سرمایه آرکا برای آن دسته از عزیزانی که دوست دارند مهارت های خودشون را در بازار ها مالی مختلف افزایش دهند ، 22 کتاب گردآوری کرده که به شما کمک میکند سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرید و بهترین تصمیم را بگیرید.
 
با خرید این محصول یک جلسه مشاوره رایگان کسب کار اینترنتی و 6 ماه آپدیت رایگان بهرمند میشوید
 
دانش سرمایه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *