دانش سرمایه آرکا

معرفی نمایش صوتی سه روایت از زندگی

نمایش صوتی سه روایت از زندگی نوشته‌ی یاسمینا رضا، ماجرای شب‌نشینی ساده دو زوج را روایت می‌کند. نمایشنامه‌ای کوتاه از خانواده‌ای‌ که در یک روز تعطیل و بدون هماهنگی برایشان مهمان می‌آید، واقعه‌ای که به سه حالت مختلف رخ می‌دهد و مخاطب می‌تواند برداشت خود را از شخصیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های آن‌ها داشته باشد.

در هر سه قسمت این نمایشنامه یک اتفاق تکرار می‌شود. زوجی به خانه زوج دیگر می‌رود. بنابراین موقعیت و شخصیت‌ها و حتی اتفاق‌ها یکسانند. آنچه در هر روایت تغییر می‌کند رفتار و خلق و خوی این دو زوج است. در این نمایشنامه متوجه می‌شویم یک شخصیت می‌تواند در برابر یک موضوع ثابت رفتارهای متفاوتی از خود بروز دهد. می‌تواند زود جوش بیاورد و عصبی شود، می‌تواند خیلی آرام و منطقی با موضوع برخورد کند. می‌تواند خود را ببازد یا هنوز امیدوار باشد و…‏

در کل آنچه که در سه روایت از زندگی قابل ملاحظه است، درک چند رفتار مختلف در مواجه با یک موقعیت ثابت است. کل نمایشنامه گپ و گفت بین دو زوج است. صحبت‌هایی که اکثرا کسل کننده و حوصله سر بر هستند و نیاز به یک شنونده صبور و با حوصله دارد.

یاسمینا رضا (Yasmina Reza) معروف‌ترین نمایشنامه‌نویس زن فرانسوی امروز است که نمایشنامه‌هایش به سی‌وپنج زبان ترجمه شده‌اند و بازیگرانی مانند شون کانری، رابرت دنیرو و آل پاچینو آرزوی بازی در نمایشنامه‌هایش را دارند. همچون اریک امانوئل اشمیت نمایشنامه‌نویس دیگر فرانسوی و مطرح امروز، یاسمینا رضا با انتخاب سوژه‌های مبتکرانه و پرداخت خاص آنان آثاری را خلق کرده که به گفته بسیاری در امتداد آثار نویسنده فرانسوی ناتالی ساروت هستند. هم‌زمان نمایشنامه‌های او آثار هارولد پینتر را نیز به یاد می‌اندازند. با این تفاوت که سبک یاسمینا رضا کمتر به زبان و بیشتر به ساختار نمایشی می‌پردازد.

در قسمتی از نمایش صوتی سه روایت از زندگی می‌شنویم:

– سحر این بچه چه مرگشه نعره میزنه.
– خوابش نمی‌بره میگه گشنمه.
– پدر سوخته بهونه میاره که نخوابه، بهش بگو نخوابه دیگه چرا عربده می‌کشی…
– بیسکوییت‌هاش رو برداشتم تا بذارم جلو مهمونات!
– اینا چرا بی‌خبر اومدن؟
– نمیدونم برو از خودشون بپرس.
– نمیگن شاید ما آمادگیشو نداشته باشیم.
– شاید ما آمادگیشو نداشته باشیم، این وضع آشپزخونمونه ببین دوتا استکان تمیز پیدا نمیشه، اونا نشستن بیرون و من بدبخت باید اینجا ظرف بشورم.
– آرمان چقدر بهت گفتم درو باز نکن.
– اومدن پشت در چیکار کنم بگم درو باز نمی‌کنم؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی سه روایت از زندگی
نویسندهیاسمینا رضا
گویندهنازی دشتکیان، حجت نصاری، فرناز حیدری، محسن زحمتکش
ناشر صوتیتاپ آرت
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه

22 کتاب ثروت ساز

تیم دانش سرمایه آرکا برای آن دسته از عزیزانی که دوست دارند مهارت های خودشون را در بازار ها مالی مختلف افزایش دهند ، 22 کتاب گردآوری کرده که به شما کمک میکند سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرید و بهترین تصمیم را بگیرید.
 
با خرید این محصول یک جلسه مشاوره رایگان کسب کار اینترنتی و 6 ماه آپدیت رایگان بهرمند میشوید
دانش سرمایه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *