در آغاز معاملات روز شنبه بازار سهام، شاخص کل به کمک نمادهای شاخص‌سازی چون فولاد و فملی بیش از ۲۵ هزار واحد رشد کرد تا فاز اصلاحی بورس به طور کامل به پایان برسد.

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل به مدد سبزپوشی غول‌های بورسی نظیر فولاد و فملی و فارس بیش از ۲۵ هزار واحد رشد کرد تا مجددا بازار سرمایه  در مدار صعودی قرار بگیرد.

در جریان ۴۵ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بیش از ۳۳۰ هزار معامله صورت گرفت که طی آن ۳ میلیارد و ۱۱۶ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال دادوستد شد. در این مدت ارزش معاملات بازار فرابورس نیز حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال بود.

در این میان سه نماد فولاد، فملی و فارس به ترتیب با ۲۴۰۸، ۱۷۴۱ و ۱۵۳۸ واحد بیشترین تاثیر را در رشد شارپی شاخص کل داشتند. این در حالی است که کگل و وبملت نیز دو نماد دیگری بودند که بیش از ۱۰۰۰ واحد بر شاخص کل تاثیرگذار بودند. در میان نمادهای فرابورسی نیز کگهر، ذوب و صبا بیش از بقیه موجب رشد شاخص فرابورس شدند. به طوری کلی جو حاکم در اکثر گروه‌های صنعتی به جز خودرویی‌ها مثبت بوده و اکثر نمادها در محدوده مثبت و نزدیک به صف خرید معامله می‌شوند.

معاملات امروز بورس در حالی آغاز شده که هفته گذشته شاخص کل بورس تهران با وجود افت ۴٫۸ درصدی روز آخر خود را با صعودی ۱۲ هزار واحدی به پایان رسانده بود و پیش‌بینی می‌شد که امروز جو مثبتی بر بازار سهام حاکم باشد. این در حالی است که خبرهایی در خصوص فروش سهام عدالت از طریق بازار سهام موجب شده بود تا نگرانی‌هایی در خصوص رفتار هیجانی سهامداران در معاملات امروز به وجود بیاید که تا به این لحظه خبری از این رفتارها نیست.

بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران بورسی، احتمالا این هفته شاهد بازدهی مثبت بورس و بازگشت شاخص کل به محدوده یک میلیون واحدی در پایان هفته باشیم.

 

شاخص بورس

منبع خبرhttps://tejaratnews.com/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *