در آغاز معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل با ریزشی ۲۲ هزار واحدی به زیر کانال یک میلیون واحدی سقوط کرد تا به روند نزولی آخر هفته گذشته خود ادامه دهد.

ر آغاز معاملات بازار سهام روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، شاخص کل با ادامه روند نزولی روز چهارشنبه خود و با بیش از ۲۲ هزار واحد کاهش مجددا به زیر کانال یک میلیون واحدی سقوط کرد.

در جریان معاملات اول وقت امروز، سه نماد فولاد، فملی و کگل به ترتیب با ۳۲۱۲، ۲۱۰۷ و ۱۴۷۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. این در حالی بود که تاثیر مثبت ۲۸۲ واحدی رانفور نیز نتوانست از شدت سقوط شاخص کل بکاهد.

در جریان ۴۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بورس، بیش از ۳۲۱ هزار معامله صورت گرفته که طی آن، بیش از ۲ میلیارد و ۲۸۰  میلیون سهم با ارزشی حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال دادوستد شده است. ارزش معاملات فرابورس نیز حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

به جز گروه مواد غذایی، سرمایه‌گذاری و دارویی که تقریبا معاملات متعادلی را دنبال می‌کنند و تعداد نمادهای سبزرنگ در مقایسه با نمادهای قرمز بیشتر است، بقیه گروه‌های صنعت با فشار عرضه شدیدی مواجه شده‌اند. به خصوص گروه پتروشیمی و پالایش که با توجه به صعود قیمت نفت در آخر هفته انتظار می‌رفت امروز معاملات مثبت‌تری را دنبال کنند.

بورس در حالی معاملات این هفته خود را آغاز کرده که هفته گذشته شاخص کل اگر چه رشدی ۴ درصدی را به ثبت رسانده بود اما در دو روز پایانی روندی نزولی به خود گرفته بود. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی تجارت‌نیوز از تحلیلگران حوزه بورس، ۵۰ درصد آنها پیش‌بینی هفته‌ای سبزرنگ را برای بورس داشتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *