امروز در حالی اولین روز زمستان را آغاز می کنیم که دیروز تمام شاخص‌های بازار سبزپوش شدند و شاخص کل توانسته خود را در کانال 1.3 واحد حفظ کند .
دیروز اغلب نمادهای بازار رشد قیمت داشتند خصوصا دو گروه بانکی‌ها و پالایشی‌ها یکدست سبزپوش بودند و تقاضای بازار نیز روند صعودی داشت.
در پایان معاملات 114 نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید 226 میلیارد تومان بود که بالاترین رقم در 4 هفته اخیر است. نکته جالب توجه این است که سهم حقوقی‌ها از خریدها بازار بیش از سهم آن‌ها از فروش‌های بازار بود.
نکته منفی معاملات دیروز تداوم خروج نقدینگی حقیقی از بورس بود که نشان می دهد هنوز برای بازگشت اعتماد لازم است کار شود .
امروز به نظر روز مهمی برای تغییر دیدگاه مردم به بازار است و خیلی مهم است که بازار بتواند شرایط مثبت روز گذشته را حفظ کند و با دستی پر به استقبال هفته آینده برود . هفته ای که با رسیدن گزارش ها می تواند انرژی بیشتری برای تحرکات بازار شود .
فعلا دو روز است که بازار از مصوبه 10 بندی ستاد اقتصادی دولت استقبال خوبی می کند . به نظر می‌رسد نگاه معامله‌گران به این مصوبه مثبت بوده است و ادامه این امید می تواند زمستان سبزی را برای بورس رقم بزند .
در کل امروز به نظر گروه های مهم بازار مانند خودرو ، پتروشیمی ، فلزی و معدنی در قیمت های مثبت و صف های خرید با فشار عرضه همراه شوند اما حمایت ها از بازار به خصوص از سوی حقوقی ها می تواند بسیار سرنوشت ساز باشد .

 

زعفران بهمن در تایم 15دقیقه هرچند هنوز وارد روند صعودی نشده و زیر مقاومت 40000 قرار دارد ولی به نظر قصد شکست آن را دارد.
با شکست 40000 مقاومت بعدی محدوده 40800 تا 41000

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *