امروز بازار را در حالی آغاز می کنیم که آن انگیزه های لازم را که دو هفته قبل داشتیم را نداریم . تنها نکته بازار ادامه رشد قیمت های جهانی است اما از چند نظر بازار امروز درگیر است .

اول اینکه با تصمیم دولت بر روی شیوه نامه فولادی ها اعتماد بازار نسبت به دولت دوباره کم رنگ شد .

دوم اینکه شستا که در بازگشایی توانست سیگنال خوبی به بازار بدهد ، دو روزی است که بازار گردانی بسیار ضعیفی روی آن می شود و انتقادات بالایی را به خود گرفته است .

موضوع سوم کاهش قیمت دلار است و در پی آن کاهش قیمت ها در بورس کالا و همین طور افت تقاضا را در برخی از محصولات شاهد هستیم .

با توجه به این موارد از روز گذشته مجددا شاهد افزایش فروش حقیقی ها و افزایش انتقال سهام آنها به حقوقی ها طبق آمار بودیم .

باید گفت که دو هفته قبل که بازار مثبت شد همه عوامل به نفع بازار بودند اما در حال حاضر عوامل منفی هم در بازار دیده می شود و با توجه به چهارشنبه بودن بازار خیلی نباید انتظار خاصی از بازار داشت و احتمال افت حجم معاملات نیز وجود دارد . تنها امیدمان امروز به حمایت های دستوری و عملکرد بهتر بازار گردانان است .

بهترین حالت برای بازار امروز جمع شدن بازار و حرکت آن از منفی به مثبت ها است که کار سختی است و بد ترین سناریو این است که بازار با تمام تلاش هایی که برای مثبت شدن آن می شود ، دوباره منفی و صف فروش شود .

 

 

 

 

پایگاه اطلاعات رسانی رایگان دانش سرمایه آرکا 

آموزش جامعه بورس برای اطلاعات بیشتر کلید کنید

آخرین اخبار بازار سرمایه میتونید کلیک کنید و ببینید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *