شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نماد حکشتی به سطح حمایتی 1800 تومان واکنش خوبی نشان داد. در صورتی که این نماد  بتواند در روزهای معاملاتی پیش رو خط روند نزولی rsi را بشکند با حد ضرر نقطه خرید و حد سود اول 3000 تومان ریسک به ریوارد ارزنده دارد.

همواره به حد ضرر خود پایبند باشید.

سطح مقاومتی قیمت شکسته و به نظر می رسد تمایل به ادامه حرکت صعودی دارد ورود با حد ضرر 2500 و حد سود های محدوده های 3000 و 3800 قابل بررسی می باشد تابلوی معاملاتی روزهای اخیر سهم حاکی از ورود پول حقیقی و قدرت مناسب خریدار حقیقی می باشد .

فولاد کاویان (فوکا) -سهمی از  بازار پایه زرد فرابورس :

قیمت تا محدوده 50 درصد موج صعودی را اصلاح کرده ، در صورت تشکیل پیوت در این محدوده و شکست خط روند ار اس ای(معتبر شدن +rd) با مدیریت سرمایه(حرکات سهم بسیار خشک است) و حد ضرر 1300 می توان ورود کرد. مقاومت های پیش رو 1600 -2000 -2400

 

**ریسک بازار پایه را مد نظر قرار دهید **

پست بانک ایران با نماد وپست با یک الگوی مثلث متقارن ادامه دهنده که در زیر محدوده مقاومتی 2000 تومان تشکیل داده بود توانست از پس شکست این مقاومت برآید لذا نماد را زیر نظر دارم تا در صورت پولبک احتمالی به مقاومت شکسته شده با حد ضرر 2000 و حد سود اول 2800 و حد سود دوم 3400 تومان به این نماد ورود نمایم.

امروزبرای  بازار از این نظر روز  با اهمیت و مهمی است که در دفعات گذشته اگر به خاطر داشته باشید بازار بعد از ریزش ها یک روز مثبت و سبز را پیش می گرفت و دوباره منفی می شد و امروز از این نظر مهم است که نباید منفی باشد و باید نشان دهد با دفعات قبل اوضاع فرق کرده است .  این اتفاق مهم بازار امروز و به نوعی کل بازار است که حساسیت بازار امروز را دوچندان کرده است .
 برای کمک به بازار گزارش های ماهانه و تحولات مربوط به خبرهای بنیادی و تحولات بازار می تواند موثر باشد . از طرفی کمی نگرانی بازار از دلار کم شد و به نظر هر چه جلوتر برویم و این نگرانی کمتر شود . 
 اما نکته منفی که در بازار دیروز هم دیدیم دوباره برخی حقوقی‌ها انگار دست به ماشه بودند و با شکل گیری صف  خرید ها فروشنده می‌شدند .  این حس خوبی نیست که به بازار منتقل می شود . 

در کل بازار در این مقطع به سه یار کمکی بسیار مهم نیاز دارد تا بتواند از این شرایط عبور کند یک  یار  او بی شک جریان نقدینگی و پول است که باید هر طور شده به بازار تزریق شده و او در این قیمتها حمایت شود . دیروز در نیمه دوم در برخی نماد ها شاهد این تزریق جریان پول بودیم  و امروز نیز باید حضور داشته  باشد  تا بتواند بر موج  فروش غلبه کند .  یار دوم اخبار و شوک های مثبت است که باید داده شود و در بازار بتوانند رونق نسبی را ایجاد کند یار سوم گزارش هاست چه گزارش های ۹ ماهه باشد و چه گزارش های  زیر مجموعه ها همه این موارد در روند بازار موثر است . 

اما محتمل ترین سناریو برای امروز این است که ابتدای کار بازار مثبت نصف نیمه و مرددی را داشته باشد اما مثبت قوی نخواهد بود و این مثبت های قوی با شدت بالایی توسط فروشنده ها  عرضه می شود و اینجاست که بازار  باید مسیر خود را مشخص کند . بازار اگر بتواند در این عرضه ها موفق عمل کند و بهبود را به دست بیاورد  دست به کار بزرگی زده  و می توان روی او حساب بیشتری باز کرد . 

در صورتی که نماد ثشاهد بتواند خط روند نزولی rsi  را بشکند با حد ضرر 2000 و حد سودهای 3200 و 4400 ریسک بریوارد ارزنده دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *