اموزش بورس آرکا

مطالعه داستان سرمایه گذاران موفق بازارهای مالی، به نوبه ی خود تأثیر شگرفی در تصمیم گیری سرمایه گذاران خواهد گذاشت. رندی مک لین نظرات جالب توجهی برای سرمایه گذاران بازارهای مالی دارد. دانش سرمایه آرکا با محوریت آموزش بورس در شیراز، اشاراتی به شیوه ی سرمایه گذاری نخبگان بورسی در جهان دارد ، و حتم داریم که آشنایی با این بزرگان کمک شایانی در سودآوری خواهد نمود.

درباره رندی مک لین معامله گر بازارهای مالی

رندی مک لین از معامله گران بزرگ دنیاست که فعالیت خود را در دهه ی 70 میلادی آغاز کرد که مصادف است با شروع بازار ارز. در بین سرمایه گذاران مختلف که همواره در تلاشند از بازارهای مالی سود کسب کنند و مهمتر آنکه بتوانند این سود را حفظ کنند، میتوان از مک لین بعنوان اسطوره حفظ سود یاد کرد زیرا وی کسی است که توانست 18 سال از 20 سال معامله گری خود در بازارهای مالی سود برده و سود خود را حفظ کند.

مهمترین رویه رندی مک لین در معامله گری چیست؟

رویه ی اصلی رندی مک لین در معاملات بازار بر پایه ی پیش بینی بوده است. شایان ذکر است در معاملاتی که وی در دهه 70 انجام داده است، حدود 90 درصد آن بر اساس پیش بینی و مابقی به کمک فنون معامله گری بوده است. زیرا معتقد بود که اگر بتوان حرکت نرخ ها را درست شخیص داد می توان سوار بر موج رشد قیمت شد. که دلیل اصلی آن هم حرکات بزرگ نرخ قیمتی در دهه 70 میباشد.

رندی مک لین

رندی مک لین در این باره می گوید:

“من هیچ گاه فکر این نبوده ام که در کف ها و سقف ها به معامله بپردازم چرا که این نقاط جز معطلی سرمایه و ایجاد شک و تردید در تریدر نتیجه ای به همراه نخواهند داشت. بلکه من همواره به دنبال روندی تثبیت شده می باشم. در حقیقت من معتقدم که بهترین مکان معامله گری میانه روند خواهد بود.

دلیل رندی مک لین برای رد معامله در سطوح مقاومت و حمایت

وی بیان می دارد که اگر بخواهیم در بازارهای فعلی، زمانی به معامله بپردازیم که قیمت، سطوح مقاومت و حمایت را شکسته باشد، چندان سودی عایدمان نخواهد شد زیرا سیگنال هایی که در این نقاط داده می شود بیشترشان غلط است و تعداد سیگنال درست از تعداد کمتری برخوردار است.

رندی مک لین دلایل موفقیت خود را اینگونه بیان می کند:

دلایل موفقیت رندی مک لین در بازارهای مالی

1_ سیستم معاملاتی مناسب: رندی مک لین سعی کرده است سیستم معاملاتی را طراحی کند که با شخصیت و نیازهای روحی وی سازگاری داشته و مناسب شخص خودش باشد. ( روشی که بزرگان بورسی بر آن اتفاق نظر داشته و همواره بر آن تاکید می کنند.

2_ مدیریت صحیح ریسک: مک لین بیان می دارد که در طول دوره فعالیت خود در بازارهای مالی هرگز ریسک خود را از سه تا پنج درصد بالاتر نبرده است. اگر هم حس ریسک کردن در وی پدیدار میشد فقط در دوران سوددهی ریسک پذیری را می پذیرفت وگرنه در دوره های زیان دهی حتی رویه کاهش حجم را در پیش می گرفته است.

وی بیان می دارد که خود شخص در نقش معامله گر، یک روند است و لازم است که در بالا و پایین کردن های این روند، افزایش و کاهش حجم را در دستور کار قرار دهد.

3_ در نظر گرفتن حد ضرر: رندی مک لین پیش روی در معاملات زیان ده را به هیچ عنوان عاقلانه نمی داند، همانگونه که خود نیز هیچگاه چنین معاملاتی را ادامه نمیداد.

4_ یادداشت کردن معاملات: به عقیده ی رندی مک لین، یکی از راهکارهای مهم برای پرهیز از اشتباهات گذشته نوشتن معاملات بر روی کاغذ است. وی در حین اینکه خود را معامله گری تکنیکالی معرفی می کند، تحلیل بنیادی را عاملی کلی در معاملات در نظر می گیرد.

سخن آخر

رندی مک لین از اسطوره های پایداری در بازارهای مالی است که چندان اعتقادی به ترید در نقاط حمایتی و مقاومتی ندارد. وی معتقد است که اگر بتوان جهت حرکت روند را درست تشخیص داد میتوان بر موج صعودی سوار شد و بازدهی را به حداکثر رساند. آقای مک لین سیستم معاملاتی مناسب، مدیریت صحیح ریسک، در نظر گرفتن حد ضرر و یادداشت کردن معاملات را از دلایل مهم موفقیت خود در بازارهی مالی می داند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *