فارکس

در آموزش فارکس شما نیازمند به شناخت بروکر ها و دونستن کلاهبردار بودن و یا نبودن بروکرها هستین.

قبل از شروع هر معامله ای به عنوان یک تریدر شما باید از بروکری که قصد معامله با اون رو دارید مطمئن بشین. اگر نگاهی به جستجوی آنلاین در گوگل کنید عبارت های زیادی مثل کلاهبرداری فیبوگروپ، کلاهبرداری آلپاری، کلاهبردای روبوفارکس، کلاهبرداری هات فارکس، کلاهبرداری لایت فارکس و …. که البته این عبارت ها ممکنه در جستجو تغییر هم بکنن، مشاهده می کنین. تریدر ها برای پیدا کردن سابقه منفی از بروکری که باهاشون کار می کنن این عبارت ها را در گوگل سرچ میکنن.

تریدر باید از کلاهبردار نبودن بروکر خودش اطمینان پیدا کنه! در هر صورت تریدر تمام سرمایه خودش رو در دست بروکر میزاره ولی باید بدونین که تمرکز مطلق روی این موضوع به طور وسواسانه، شما رو از تمرکز روی معامله ها دور میکنه. هیچ بروکری وجود نداره که بی عیب و نقص باشه!!! اگر بروکر خودتون رو انتخاب کردید و در انتخابتون دقت کردید و تحقیق های مربوطه رو انجام دادید دیگه نگران کار با اون نباشید و تمام تمرکز خودتون رو، روی معاملاتتون بزارید و کاری به مشکلات جزئی بروکرتون نداشته باشید. شما می تونین در هر شرایط بروکر خودتون رو عوض کنید پس جای نگرانی در این موضوع وجود نداره.

در این مقاله از آموزش فارکس قراره به شما روش تحقیق و بررسی بروکر های کلاهبردار رو آموزش بدیم پس با ما همراه باشید.

فارکس

بروکر فیبوگروپ چیست؟

یکی از اولین کمپانی ها که در سال 1998 شروع به کار کرد، بروکر فیبوگروپ بود که به عنوان یک هلدینگ بین المللی شناخته شد. قبلا در کشورمان به این بروکر، فیبو نیز می گفتند. جالب است بدانید در یک دهه قبل بیشتر کاربران موجود در فارکس ، ثبت نام فیبوگروپ را انجام داده اند. با وجود اینکه هم اکنون از جمله کارگزاری های پر درخواست از سوی هموطنان به شمار می آید، ولی این بروکر آنطور که باید فعال نبوده و بعد از این همه مدت رشد و جهش مثبتی نداشته است.

تشخیص بروکر کلاهبردار از ظاهر سایت

بروکرهای فارکس برای قوی کار کردن نیاز دارن سرمایه گذاری های میلیون دلاری انجام بدن. اولین سرمایه گذاری برای بروکر های فارکس در ظاهر سایت ها هستش. برای مثال بروکری که از سیستم های مدیریت محتوای رایگان وردپرس استفاده می کنه، قابل اعتماد نیست.

پنل های کاربری بروکرهای فارکس هم به شما در شناخت بروکرهای کلاهبردار کمک میکنه. وقتی پنل کاربری بروکری ضعیف هستش و از عیب و ایراد پر هستش اصلا به اون بروکر اعتماد نکنید و از پنل خارج بشید. بروکر معتبر با نیت های ماندگار در طولانی مدت روی تمامی این موارد سرمایه گذاری میکنه و قوی کار میکنه.

رگوله بودن بروکر فارکس

در کشور ها سازمان هایی وجود دارن که قانون گذاری میکنن و همچنین ناظر بازار هایی مثل فارکس هستن. به این سازمان ها، سازمان نهاد رگولاتوری میگن. بروکری که توسط این سازمان مجوز لازمه رو بگیره، رگوله گفته میشه. بروکر های فارکس باید رگوله FCA انگلستان باشن تا معتبر باشن. بروکر های FBS باید رگوله سازمان CySec قبرس باشن تا معتبر به حساب بیان.

این نهاد های رگولاتوری به دلیل تحریم های ایران هیچ کمکی به تریدر های ایرانی نمیکنن اما اگر بروکری که قصد معامله باهاش رو دارین رگوله یکی از سازمان ها باشن این اطمینان خاطر رو می تونن به شما بدن. چون در این حالت تحت نظارت سازمان هستن و نمیتونن تخلف کنن.

در آموزش فارکس بهتون برخی از این سازمان هارو معرفی می کنیم؛ این سازمان ها عبارت اند از:

  • FCA انگلستان
  • NFA آمریکا
  • FiNMA سوئیس
  • ASIC استرالیا
  • CySec قبرس
  • BAFIN آلمان

بروکرهایی که تحت نظارت سازمان های گفته شده هستن نمیتونن به بروکرهای ایرانی به طور مستقیم خدمات ارائه بدن. برای این مشکل بروکر با شعبه های آفشور به ایرانی ها خدمات ارائه میدن. البته باید بگم مزیت های رگوله بودن برای ما به کار نمیره ولی اعتبار بروکر سرجای خودش باقی می مونه.

سابقه فعالیت بروکر در بازار فارکس

ریسک کار کردن با بروکری که تازه یک ساله در بازار فارکس شروع به کار کرده خیلی زیاد هستش ولی این تازه کار بودن بروکر به معنی کلابردار بودن اون نیستش. سعی کنید با بروکری که چندین سال در بازار فارکس مشغول کار کردنه شروع به کار کنید تا به دام بروکر های کلاهبردار نیوفتید. این سابقه کار در کیفیت کار بروکر و همچنین اگه بروکر دارای سابقه منفی باشه تاثیر بسازایی داره. البته در در فارکس بروکر های با سابقه کار زیاد بسیار وجود داره و نیازی به قبولی ریسک تازه کارها نیستش.

رنک الکسای بروکرهای کلاهبردار فارکس

در افکار عمومی، رنک الکسا در اعتبارسنجی مخصوصا در بروکر فارکس زیاد به کار نمیاد!! ولی برعکس افکار عمومی این می تونه خیلی به شناسایی بروکر های کلاهبردار کمک کنه. سایت الکسا اطلاعات خیلی مفیدی در رتبه بندی تمام سایت ها و کشور های کاربر اون سایت در اختیار همه قرار میده.

بروکر معتبری که در بازار فارکس در حال کار هستش طبیعتا باید بازدید خیلی خوبی داشته باشه در سایتش. خیلی بهتره که این بازدیدکننده ها از کشور های مختلف باشه و فقط از یک کشور نباشه. هرچی رنک الکسا بالاتر باشه نشانه بهتر بودن بروکر هستش. بروکری که در تریدر ها خیلی معروف باشه اگر خلافی ازش سر بزنه دهان به دهان اون خلاف می گرده و به همه اطلاع رسانی میشه.

مارکت میکر بودن یا نبودن

افکار عمومی بر این باور هستن که اگر بروکری مارکت میکر باشه پس بروکر خوبی نیستش ولی این افکار کاملا غلط هستش. 95 درصد از بروکرهایی که به افراد معمولی در بازار فارکس خدمت می کنن مارکت میکر هستن.

در بازار فارکس مارکت میکری برای تمامی بروکرها سود بیشتری خواهد داشت که هیچ بروکری از این سود نمیگذره!! بروکر ها می تونن هم مارکت میکر باشن و هم کارشون رو به بهترین نحو ممکن بدون تخلف انجام بدن.

فارکس

کلاهبرداری بروکرها

میتونم با اطمینان کامل بهتون بگم که خیای از بروکر ها هیچوقت کلاهبرداری نکردن! بروکر نهادی هستش که زیر نظر مراجع بزرگ اقتصادی قرار داره. اما در همین میان سازمان هایی هستن که ادعا دارن بروکرهای معتبری هستن. در واقع این فقط یک ادعاست و نه بیشتر.

برای اینکه به دام بروکرهای کلاهبردار نیوفتید به شما توصیه میکنم این قسمت از آموزش فارکس که توسط کادر مجرب مجموعه دانش سرمایه آرکا ارائه میشه رو تا انتها مطالعه کنین و برای انتخاب از لیست بروکرهای معتبر استفاده کنید و قدم اول برای این کار را محکم بردارید!

کلاهبرداری بروکر SFC مارکت

این گروه از بروکر ها با تبلیغاتی که  در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و همچنین اینستاگرام ارائه میدن، تریدر ها را پیدا کرده و با وعده های دروغین آن ها را جذب خودشون میکنن. یکی از همین روش های جذب وعده آموزش فارکس به صورت رایگان هستش! این ترفند ها ممکنه متفاوت باشه مثلا با مدیریت سرمایه و یا پاداش واریز به سراغ شما بیان و جذبتون کنن.

یکی از ادعاهای دروغ این بروکر رگوله بودن آن توسط FCA انگلستان هستش. این رگوله بودنشون در سایتی ذکر نشده اما در موارد سوال کردن از آن ها درباره رگوله بودن، اونها این جواب را به شما میدن. اگر بیشتر سوال کنید ازشون برای شما شماره ثبتی می فرستند که این شماره ثبت اصلا مال اونا نیستش و متعلق به یک سایت دیگر هست و هیچ ارتباطی با بروکر SFC نداره.

شکایت های تریدر از این بروکر هر روز رو به زیاد شدن هست و این بروکر یکی از بروکر های کلاهبردار در بازار فارکس به شمار میاد. به شما توصیه می کنیم که اصلا سمت این بروکر نرید و ازش دوری کنید.

فارکس

کلاهبرداری بروکر فیبوگروپ

بروکر فیبوگروپ یکی از بروکرهای قدیمی در بازار فارکس ایران به شمار میاد. خیلی کم تریدری را پیدا می کنید که بگه گروه فیبوگروپ پولش اونها رو پرداخت نکرده ولی کلاهبرداری فقط در مورد این مسئله نیستش.

بازار فارکس به دلیل پر ریسک بونش و همچنین استرس زیادی که داره، تریدر نیاز داره در آن احساس آرامش کنه تا بتونه معامله هاش رو با موفقیت انجام بده. وقتی در 1 هفته 50 هزار دلار مشتری پرداخت نشه کاربر 100 درصد دچار فشار روحی میشه و این فشار باعث میشه در معاملاتش اشتباه بکنه و پولش رو در یک معامله از دست بده.

وقتی چارت قیمت ها دستکاری بشن و قیمت هایی باشن که در هیچ بروکر و یا در منبع های معتبر وجود نداشته باشن و این قیمت ها باعث ضرر کاربر بشه و کسی هم نتونه جوابگو این مسئله باشه! این کلاهبرداری به حساب میاد.

وقتی در پشتیبانی بروکر، کاربر را با لفظ هایی مانند خنگ و یا …. خطاب کنند این امر باعث ایجاد فشار در تریدر میشه و در نتیجه این فشار بر روی معامله های تریدر ضرر می رسونه و این کار عین کلاهبرداری هستش.

در هر حال از دید ما بروکر فیبوگروپ بروکر مناسبی نیستش و سعی کنید با این بروکر وارد معامله نشین.

فارکس

کلاهبرداری تاپ چنج

این صرافی امروزه دارای کاربران فارکس خیلی زیادس هستش. این صرافی دارای صاحب هایی با اصالت روسی هست. لازمه بدونین اکثرا بروکرهایی که با ایران کار می کنن هم روسی هستن، ب همین دلیل تاپ چنچ تونسته با بروکرهای زیادی قرار دارد ببنده که از این راه نرخ شارژ خوبی ارائه میده.

صرافی  topchangeتونسته امروزه بازار ایران رو قبضه کنه و این خیلی بده. امروزه به دلیل استفاده تریدر ها از TC Pay پشتیبانی از صرافی از قبل کمتر شده. اول پشتیبانی آنلاینشون حذف شد و بعد از این پشتیبانی تلفنی آن ها حذف شد و تنها پشتیبانی آن ها تیکت سایت هستش که امروزه عملکرد خیلی ضعیفی داره.

صرافی تاپ چنچ کلاهبردار نیستش یعنی تا الان گزارش کلاهبرداری از آن ها در جایی درج نشده. اما به دلیل خارج از ایران بودن، آن ها هر روز پشتیبانی کمتری می تونن داشته باشن.در کار کردن با این نوع از بروکرها بهتره احتیاط داشته باشید. در چند ماه گذشته گزارش هایی ناشی از برداشت های کاربر در صرافی تاپ چنچ انجام نشده است.

صرافی جایگزین تاپ چنج

ما تاپ چنچ رو متهم به کلاهبرداری نمیکنیم ولی بهتره که با صرافی که در ایران هستش کار کنید. صرافی هایی مثل IrPay.Pro که دارای پشتیبانی خیلی قوی هستن. تریدر می تونه از طریق تماس های تلفنی، چت آنلاین در سایت و یا در چنل تلگرام آن ها، با این صرافی در تماس باشه و از پشتیبانی این صرافی استفاده لازمه رو ببره. این سایت از تعداد بروکر های بیشتری نسبت به تاپ چنچ پشتیبانی می کنه. از نظر قیمتی می تونیم بگیم از تاپ چنچ زیر قیمت تر عمل می کنه.

شما در سایت این صرافی می تونین بروکرهای آلپاری، FBS ، آمارکتس، یو اس جی فارکس، فیبوگروپ روبوفارکس، HYCM، ارانته، اکسنس و … را آنلاین شارژ کنید و با در صورت نیاز موجودی خود را به دلار تبدیل کنید.

فارکس

بهترین بروکر فارکس برای ایران و ایرانیان

بهترین بروکر در فارکس باید با توجه به سبک و نیاز شما انتخاب بشه. اولویت تریدر در انتخاب این بروکر ها بسیار تاثیر گذار هستش.

اگر تریدر به یک تیم پشتیبانی زبان فارسی نیاز داره برای شارژ و همچنین برای برداشت ها به سراغ بروکر آمارکتس باید بره.

اگر تریدر به اسپرد خوب اهمیت بده باید سراغ USGFX بره و یا اگر تنوع حساب برای تریدر مهم باشه ولی پشتیبانی براش زیاد اهمیت نداشته باشه می تونه بروکر روبو فارکس رو امتحان کنه.

واریز و برداشت از بروکر فارکس معتبر

یکی از اصول هایی که بروکر های معتبر دارن پرداخت سریع و مطمئن هستش. وقتی حساب شما به زمان کال شدن نزدیک بشه درک می کنید که چقدر این سریع بودن مهم هستش.

بروکر های معتبر درگاه های محلی را ایجاد می کنن تا کاربرانشون بتونن ساده و سریع  تراکنش هاشون رو انجام بدن. برخی از بروکرها در این مسائل دارای سختگیری های خاص خودشون هستن که این کار تریدر را از شوق تجارت باز میداره. قبل از انتخاب بروکر و برای اینکه به دام بروکر های کلاهبردار نیوفتید، با تریدر های حرفه ای تر مشورت کنید و از آن ها مشاوره های لازمه رو بگیرید.

سخن آخر

برای تشخیص و تمایز بروکر های کلاهبردار میشه از روش های بالا تا حدودی این موضوع رو عملی کرد. اما هیچ چیزی نمیتونه اطمینان بده که بروکر کلاهبردار هست یا نه. خیلی از تریدر ها اطلاعات کافی درباره فارکس رو ندارن و نحوه کار کردن بروکر ها رو نمی دونن و از قوانین آن ها اطلاع کافی رو ندارن. خیلی از گزارش ها و شکایت ها ناشی از دانش کم تریدر ها هستش.

برای اینکه به دام بروکر های کلاهبردار نیوفتین، راه حل اینه که بروکر های معتبر را شناسایی کنید. برای مثال شما می تونین از بروکر های آمارتکس و همچنین بروکر ارانته استفاده کنید که دارای اعتبار هستند. اما شما می توانید با کمی تحقیق و بررسی هم به دام بروکر های کلاهبردار نیوفتید و یک بروکر معتبر پیدا کنید؛ تو این راه می تونین رو کمک کادر مجرب دانش سرمایه آرکا هم حساب کنین. مطالعه بیشتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *