فارکس

انواع سفارشات در فارکس باعث میشه که بدونین چه سفارشی می تونه برای شما سود بیشتری داشته باشه. سفارش که بهش اردر گذاری هم توی بازار فارکس میگن. یه پیشنهاده که بتونین به خاطرش از نرم افزار معاملاتی بروکر برای معامله خودتون استفاده کنین. بعضیا میگن که توی فارکس معامله کردن یکم سخته و پیچیدس؛ چون که همش باید پشت سیستم بشینن و ببینن توی بازار چه خبره. اما واقعیتش اینه که شما اگه بتونین زمان و شرایط ورود و خروج معامله خودتونو مشخص کنین، با خیال راحت می تونین توی بازار فارکس معامله خودتونو انجام بدین. خب حالا میخواییم در مورد انواع سفارش در فارکس بیشتر صحبت کنیم. سفارش همون طور که گفتیم، یکی از امکاناتی هستش که بروکر با دستورالعمل های اخصاصی خودش برای انجام معاملات مشخص میکنه. به شما با انجام سفارشات، این اجازه رو دارین که ورود و خروج از معامله رو تعیین کنین. طبیعتا هر بروکری سفارشات متفاوتی رو انجام میده.

آرکا

بررسی انواع سفارشات در فارکس

انواع سفارشات در فارکس رو توی 2 گروه بندی می تونین بررسی کنیم، (Market order) و (Pending order) که سفارش Market به سفارشی گفته میشه که  بهترین قیمت رو برای خرید یا فروش یک جفت ارز میتونین در نظر بگیرین. اگه این سفارش رو انتخاب کنین، خرید شما می تونه بهترین قیمت و نرخ رو در لحظه تجربه بکنه. اینجوری سفارش شما نمی تونه کنترلی روی قیمت نهایی معامله شما داشته باشه. واسه همینه که قیمت آخر معامله با نرخ مشخص شده یکی نباشه. اما سفارش Pending که بهش معلق هم میگن، معامله گر می تونه شرایط خودشو برای ورود و خروج از بازار معامله مشخص بکنه. اینجوری دیگه معامله گر لازم نیست همش چارت و قیمت ها رو مدام مورد بررسی قرار بده. اما یادتون باشه معامله گر وقتی در بین انواع سفارشات در فارکس این روش رو انتخاب میکنه، احتمال میده قیمت در آینده شاید بالا و یا پایین بیاد. واسه همین به سفارشات معلق Limit و Stop میگن.

فارکس

سفارش لیمیت چه جور سفارشیه؟

خب بین انواع سفارشات در فارکس این مدل سفارش با یه محدودیت معامله گر رو رو به رو می کنه. یعنی قیمت تعیین شد برای انجام خرید و فروش مشخص میشه. البته ناگفته نمونه که 2 گزینه هم برای سفارش لیمیت وجود داره به نام های: Buy limit و Sell limit. سفارش Buy limit برای خرید یک جفت ارز که قیمتی کمتر از نرخ بازار داره از سفارش Buy limit استفاده می کنن. اما سفارش Sell limit دقیقا برعکسه قبلیه یعنی، یه جفت ارز و بیشتر از نرخ بازار بخوایین بفروشین از این نوع سفارش با توجه به آموزش فارکس می تونین در نظر بگیرین.

انواع سفارشات فارکس

سفارش استاپ یه سفارش واسه کنترل هیجانات بازار فارکس

طبیعتا بازار فارکس همیشه آروم نیست و شما یه سری نوسانات را بعضی وقتا شاهدش هستین، اما اگه یه معامله گر حرفه ای باشین می تونین همه چی رو کنترل کنین. واسه کنترل سفارش یه نوع سفارش هست که بهش می گن سفارش استاپ، حالا ما براتون توضیح میدیم این چه جور سفارشیه. اگه به انواع سفارشات در فارکس که تا الان صحبت کردیم در موردشون یه نگاهی بندازین،متوجه می شین که وقتی ممکنه با افزایش یا کاهش قیمت بعد از رسیدن به یک مقدار مشخص رو به رو بشین، باید از سفارش stop استفاده کنین. حالا اینم خودش  2تا گزینه داره  یکی اسمش Buy stop و اون یکی هم Buy sell که   Buy stopبرای خرید جفت ارز با قیمت بیشتر از نرخ بازار یه گزینه عالی به حساب میاد. ولی Sell stop واسه فروش یه جفت ارز با قیمت کمتر از نرخ بازاره که این سفارشم میتونه واسه کنترل هیجان بازار خوب باشه. این نکته رو از مجموعه دانش سرمایه آرکا به یاد داشته باشین که یان نوع سفارش واسه جلوگیری از ضررهای احتمالی بازار خیلی گزینه توپیه.

محبوب ترین سفارشات فارکس

چه تفاوتی بین سفارش استاپ لاس (Stop Loss) و سفارش GTC وجود داره؟

خب حالا نوبت میرسه به سفارش Stop loss که در بین انواع سفارشات در فارکس به معامله گر خصوصا اون دسته از تازه واردا کمک می کنه که وقتی به یه قیمت مشخص می رسن معامله به پایان برسه. نتیجش اینه که سرمایه دیگه از دست نمیره.  اما برعکس Stop loss سفارش Good Till Cancelled باعث بسته شدن معامله نمی شه و هرموقع دلتون بخواد، معامله رو به پایان می رسونین. این مدل سفارش بین سفارشات در فارکس یکمی میتونه خطرناک باشه.با سفارش Good For the Day مدت زمان فعال ماندن معامله تا پایان روز کاری فارکس است. از این سفارش زمانی استفاده می شود که معامله گر احتمال می دهد تا پایان روز کاری فارکس، قیمت ها وضعیت مناسب تری پیدا کرده اند. ساعت پایان یک روز کاری در فارکس 5 بعد از ظهر به وقت EST است. دانستن این زمان و معادل آن در کشوری که زندگی می کنید، در سفارشات GFD بسیار اهمیت دارد.

فارکس

در مورد سفارش OCO و سفارش OTO  چی میدونین؟

سفارش OCO در بین انواع سفارشات در فارکس یه حالت ترکیبی داره. به این ترتیب که دو سفارش Limit و  به Stop loss اگه مورد کاربرد قرار بگیرن، دو قیمت نابرابر رو برای خرید و فروش تعیین می کنین و این جوریه که اگه از یکی از این دوتا استفاده کنین، از اون یکی دیگه نمیشه استفاده کرد.البته یه سفارش هست که بهش می گن سفارش OTO  اما این یکی ساختارش کاملا با قبلی فرق داره. به این دلیل که اگه یکی از سفارش ها انجام نشه اون یکی دیگه سفارش دیگه ام نمی تونه فعال باشه. وقتی یه مدت طولانی توی بازار فارکس فعالیتی نداشته باشین بین انواع سفارشات در فارکس سفارش OTO یه انتخاب عالیه.

سفارش OCO

سخن پایانی

توصیه ما به شما معامله گرای تازه وارد اینه که هیچ وقت از از سیستم هایی که خیلی سخت و پیچیده ان استفاده نکنین. سعی کنین از انواع سفارشات در فارکس که از یه کارگزاری مطمئن نشأت می گیرن استفاده کنین. واسه انجام معاملات بلند مدت قبل از شروع باید شرایط و هزینه احتمالی رو از کارگذار حتما بپرسین. این جوری یه استراتژی و روش خوب و مطمئن رو واسه معامله خودتون می تونین در نظر بگیرین. بعضی از تازه واردا به این مسائل توجهی ندارن و اینجوریه که ضرر های سختی رو متحمل میشن. مطالعه بیشتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *