سخنگوی دولت گفت: واگذاری سهام دولت در پالایشگاه‌های اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس از اول تیرماه سال ۹۹ آغاز شود.

علی ربیعی واگذاری سهام شرکت‌های دولتی را از مهمترین اقدامات دولت برای رشد اقتصادی کشور دانست گفت: این واگذاری‌ها منجر به سرمایه‌گذاری‌های مجدد در اقتصاد و صنعت خواهد شد که عامل اصلی برای رونق تولید، افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های جدیدتر می‌شود.

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه واگذاری‌ سهام‌ شرکت‌های دولتی گفت: عرضه سهام و واگذاری شرکت‌های دولتی، گام دیگری برای کوچک‌سازی دولت و بزرگ کردن حوزه عمومی و بخش‌های صنعتی خصوصی در کشور به عنوان یک استراتژی از سوی دولت دنبال می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه دولت با اجرای سیاست‌های واگذاری سهام و شرکت‌ها به دنبال کسب درآمد و هزینه‌کرد درآمدهای خود نیست، گفت: این واگذاری‌ها در نهادهای عمومی یا در بخش‌هایی از دولت انجام می‌شود که این درآمد آنها منجر به سرمایه‌گذاری‌های مجدد شده است. همین امر زمینه‌ساز تولید، افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های جدیدتر می‌شود.

سخنگوی دولت با اشاره به استراتژی‌ دولت در اصل ۴۴ گفت: برخی این روزها الفاظی به کار می‌برند که دولت با این واگذاری‌ها می‌خواهد هزینه‌های جاری خود را تامین کند یا پول آن را به بخش‌های غیرمولد ببرد که به طور قطع این گونه نیست.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری افزود: قطعا بخش‌هایی از درآمد این واگذاری‌ها به بخش‌های مولد اختصاص خواهد یافت به خصوص در نهادهای عمومی مثل تامین اجتماعی یا نیروهای مسلح (ساتا) که (سهام) خود را عرضه خواهند کرد تا این امر منجر به سرمایه‌گذاری جدید شود.

منبع خبر https://tejaratnews.com/4

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *