اخبار روز

گروه صنایع کاغذ پارس که در بین صنعت کاغذ به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت از لحاظ ارزش بازاری شناخته می‌شود، طی عملکرد یک ماهه خود در اسفند سال ۹۹ توانست ۸۴ میلیارد تومان درآمد کسب کند. این درحالی است که در بهمن ماه درآمد شرکت ۷۶ میلیارد تومان ثبت شده بود که با این احتساب شاهد افزایش ۹ درصدی درآمد در اسفند هستیم.

شرکت در اسفند ماه ۶ هزار و ۹۱ تن تولید داشته که از این مقدار موفق به فروش ۶ هزار و ۷۵ تن شده است و در سال مالی ۹۹ به‌طور متوسط هر ماه ۴ هزار و ۹۳۲ تن تولید داشته است. مقایسه فروش شرکت در اسفند ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۸۹‌درصد افزایش یافته است.

شرکت سال مالی گذشته خود را با متوسط فروش ۵۶ میلیارد تومان به پایان رساند. بر این اساس درآمد اسفند ماه شرکت ۵۴‌درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ بوده است. بیشترین میزان درآمد شرکت متعلق به ماه اسفند بود.

بر اساس آمار و ارقام فروش شرکت، ۹‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش صادراتی و ۹۱‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش داخلی بوده است. در کل سال ۹۹، معادل ۹۳ درصد از درآمد شرکت اختصاص به فروش داخلی دارد.

شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۳۱۳ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ رشد ۷۶‌درصدی داشته است.

اخبار روز

وسکاب در دوره سه ماهه منتهی به پایان اسفندماه سال گذشته، سود خالص ۳۹۸ میلیارد ریالی را محقق کرده که این سود نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در حدود ۴۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. علت کاهش سودآوری شرکت در این دوره، کاهش درآمد‌های ناشی از سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

درآمد‌های شرکت در این دوره معادل ۴۱۷ میلیارد ریال بوده که ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. درآمد‌های مربوط به سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها با ۵۵درصد کاهش به ۳۲۱میلیارد ریال رسیده و درآمد سود تضمین شده و سود سهام دریافتی نیز به ترتیب معادل ۷۱ و ۲۱.۶ میلیارد ریال بوده است.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت در پایان اسفندماه سال گذشته معادل ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که عمدتا در بخش سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت طبقه‌بندی شده اند.

در بخش بورسی، این شرکت مالکیت جزئی و اندک سهام شرکت‌های بزرگ را تحت مالکیت خود دارد که از جمله می‌توان به مالکیت ۰.۵ درصد فولاد خوزستان، ۰.۱۲ درصدی توسعه معادن و فلزات، ۰.۲ درصدی پتروشیمی زاگرس اشاره کرد. همچنین در بخش غیربورسی، سرمایه‌گذاری‌های این شرکت عمدتا مربوط به واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های بادرآمد ثابت است.

اخبار روز

بیمه البرز در گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ میزان خسارت‌های پرداختی خود را در این ماه ۱۳۷.۷درصد بیش از متوسط خسارت پرداختی ۱۱ماهه اعلام کرد.

برپایه همین گزارش، میزان خسارت پرداختی این شرکت در اسفندماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۳،۸۷۲،۸۴۸ میلیون ریال شده است.


بر اساس آمارهای منتشر شده “البرز”، این شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون بر حق بیمه‌های صادر شده‌ای مانند “درمان” و “ثالث” تکیه زده و این دو بخش، جزو عمده عملکرد شرکت به‌شمار می‌آیند.

بنابراین اگر بخواهیم نگاهی به حق بیمه‌های صادر شده داشته باشیم می‌توان دریافت که بخش‌هایی همچون «درمان با ۲۷ درصد»، « ثالث – اجباری با ۲۵درصد»، «بدنه خودرو با ۹درصد»، «آتش‌سوزی با ۱۰درصد»، « زندگی – اندوخته‌دار: ۳درصد»، « حوادث سرنشین با ۳درصد» و «سایر بیمه‌ها ۲۳درصد» بیشترین سهم از حق بیمه‌صادره “البرز” را به خود اختصاص داده‌اند.


از سوی دیگر، در بخش خسارت‌های پرداختی در اسفندماه بخش‌های «درمان» و «ثالث» صدرنشین بودند ؛ آمارهای بخش خسارت‌ها حاکی از آن بوده که “البرز” در بخش‌هایی نظیر «درمان با ۳۴درصد»، « ثالث – اجباری با ۲۸درصد»، «بدنه خودرو با ۷درصد»، «آتش‌سوزی با ۵درصد»، «حوادث سرنشین با ۴درصد»، «زندگی – اندوخته‌دار با  ۲درصد» و سایر بیمه‌ها ۲۰ درصد باقی مانده را از آن خود کرده‌اند.

تناسب “حق بیمه صادره” به “خسارت پرداختی” طی اسفند ۱۳۹۹ معادل ۲.۱۸ مرتبه بوده و این درحالی‌است که متوسط حق بیمه صادره به خسارت پرداختی طی ۱۱ ماه گذشته معادل ۱.۹۷ مرتبه را شامل شده است.

اخبار روز

سخزر صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد و مبلغ ۶۸۷ میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و ۳۷۵ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۸۷ درصدی برخوردار است.

همچنین این شرکت سود ناخالص دوره یاد شده را با افزایش ۷۴ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، ۸۵۰ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال و سود عملیاتی را ۷۵۳ میلیارد و ۱۷۹ میلیون ریال اعلام کرده است.

یادآوری می‌شود سخزر در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ (حسابرسی شده)، سود هر سهم را مبلغ ۷۳۶ ریال و سود خالص را ۳۶۸ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال قید کرده است.

اخبار روز

سرمایه گذاری توسعه گوهران امید از برنامه افزایش سرمایه 62 درصدی از دو محل خبر داد.

براین اساس، “گوهران” در نظر دارد سرمایه فعلی را از 240 به 388.8 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعمال خواهد شد تا صرف جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و اصلاح ساختار مالی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *